zumo12 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hallo Så jeg har lurt lenge på hvilken bærbar pc som er best for ca 15000kr Den skal brukes til gaming(Crysis 2, black ops osv...) og vanlig surfing på nett Den kommer til å bli brukt mest til gaming. Så litt på alienware m17x r3 men hvis jeg kjøper den har jeg ikke rå til å oppgradere den føre jeg kjøper den, da må jeg kjøpe den som den er. Jeg så testen på av pc world og de ga den terningkast 3. Jeg trodde den var ganske god, men kanskje jeg tar feil? Men uansett hvis dere har noen gode forslag så kom med dem Takker for alle svar Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) P150 med grafikkorttet 6970m er vel den kraftigaste bærbaren du kan få for prisen, eg hadde valgt den i allefall. M17X R3 med 6970m vil kosta MYKJE meir enn P150, men nokon av fordelane med M17X er betre kjøling. Viss du vil kjøpa M17X R3 billeg frå utlandet kan du sjå på denne sida her, kjøpte min M17X R1 her: http://www.hidevolution.com/alienware-m17x-r-3-custom-built-to-order.html Endret 28. april 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
steinarsen44 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hei, er enda en ordentlig god laptop dette her: http://www.toshibadirect.com/td/b2c/pdet.to?poid=514342 Husk også at dollaren er på bare 5,30(!) Laptopen er et kjempe kjøp! Men du må huske å legge til frakt og 25% mva:) Håper du finner en Laptop du liker:D Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg ville nok sett på multicom. Ser ikke noe sted hvilken skjermstørrelse du vil ha? Er det et krav at den er 17"? Det er kanskje mer behagelig ifht spilling. I testen av Alienware skrev de på noen punkter at den måtte se seg slått av Multicom P150 som er en 15 tommer som man kan endre litt på selv på nettsidene til multicom. Jeg ville heller valgt Multicom-pcen og oppgradert den med en SSD og et 6970-skjermkort. Mvh Faller Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 P150 med grafikkorttet 6970m er vel den kraftigaste bærbaren du kan få for prisen, eg hadde valgt den i allefall. M17X R3 med 6970m vil kosta MYKJE meir enn P150, men nokon av fordelane med M17X er betre kjøling. Viss du vil kjøpa M17X R3 billeg frå utlandet kan du sjå på denne sida her, kjøpte min M17X R1 her: http://www.hidevolution.com/alienware-m17x-r-3-custom-built-to-order.html Men sender de til Norge? Fordi det gjør ikke dell i usa Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Ja, kosta $90 i frakt då eg kjøpte derifrå. Du vil spara ein del pengar viss du kjøper der, men du vil ikkje ha dei samme rettigheitane som i Norge. Edit: Du legg til 25% moms av prisen på produktet, so plussar du på $90 dollar i frakt, og gongar alt på 5,3. M17X R3 med 6970m vil f. eks. kosta 12300kr. Endret 28. april 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Hæ? hvis du tar prisen for pc'en i $ og plusser med 90$ og så gange med 5,3 og så plusse på momsen da blir det jo rundt 77k eller no Lenke til kommentar
steinarsen44 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hæ? hvis du tar prisen for pc'en i $ og plusser med 90$ og så gange med 5,3 og så plusse på momsen da blir det jo rundt 77k eller no Tror du har regna litt feil xD Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 5.3 er kursen USD til NOK.................................................................................................................................................................................................... Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Ok tror jeg skjønte det nå. Men så trenger jeg jo garanti så jeg tenkte å kjøpe 3 års garanti. Er det nok eller trenger jeg mer? På den siden(Hidevolution.com) står det "Warranty and Service (Dell warranties are valid worldwide with service tag transfer request)". Betyr det hvis noe ikke virker med pc'en eller blir ødelagt så kan jeg sende den til dell i Norge og få den reparert istedenfor å sende den helt til dell i usa? Og hva er 5 års reklamasjon for produktet ditt?(Vet at du bare får det hvis du kjøper produktet det i Norge) Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Ok tror jeg skjønte det nå. Men så trenger jeg jo garanti så jeg tenkte å kjøpe 3 års garanti. Er det nok eller trenger jeg mer? På den siden(Hidevolution.com) står det "Warranty and Service (Dell warranties are valid worldwide with service tag transfer request)". Betyr det hvis noe ikke virker med pc'en eller blir ødelagt så kan jeg sende den til dell i Norge og få den reparert istedenfor å sende den helt til dell i usa? Og hva er 5 års reklamasjon for produktet ditt?(Vet at du bare får det hvis du kjøper produktet det i Norge) Dell tilbyr international garanti. Da må du be om at garantien skal bli bundet til deg og Norge på følgende side: http://support.dell.com/support/topics/global.aspx/support/dellcare/en/international_ownership_transfer_form1?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&redirect=1 Hvor mange år du vil ha garantien på er helt opp til deg selv. Det er flere fordeler med så lang garanti som mulig: Bestemmer du deg for og selge laptoppen om 1 eller 2 år på finn.no f. eks. så vil ikke folk vise like mye interesse for produktet om det ikke har garanti; da har de bare ditt ord på at alt virker. Det kan i tillegg ligge skjulte feil og mangler som du, selger, ikke er klar over og som kjøper må leve med etter de har mottatt produktet. De har da ikke muligheten til å ta dette på garantien. Enkelt forklart (reklamasjonsrett): Slutter din bærbare PC å virke, eller det oppstår plagsomme feil som ikke skyldes unormal eller feilaktig bruk, har du innen 5 år fra kjøpsdato rett til følgende: - Kostnadsfri utbedring av feilen. Du kan i utgangspunktet selv velge om du vil ha ny vare eller om du tillater reparasjon. Selger kan kreve reparasjon dersom ny vare (omlevering) blir uforholdsmessig dyrt. Vil tippe at bærbare PC'er kommer inn under det siste. - Selger har to forsøk på å utbedre feilen. Dersom feilen da ikke er utbedret har du rett til å heve kjøpet, samt renter fra reklamasjonsdato. - Dersom utbedringen tar mer enn en uke har du som hovedregel rett på lånegjenstand. - Vær klar over at bevisbyrden for evt brukerfeil utelukkende ligger hos selger. Garanti er noe selger eller produsent gir som en slags ekstra service. Garantien skal tilby noe mer enn det som alt ligger i lovgivningen. Det vil si at det er ulovlig av selger å gi en garanti som ikke tilbyr annet enn kostnadsfri utbedring av en feil som ikke skyldes brukerfeil. Her syndes det mye. Spør gjerne selger når du er og handler hva deres garanti innebærer. Innebærer denne ekstra service som hente/bringeservice, på-dagen-service, garanti mot ellers tolererbare pixelfeil etc så er det greit. Hvis ikke er faktisk selger skyldig i et lovbrudd. Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Ok så hvis jeg kjøper 3 års garanti, så når jeg har fått pc'en så går jeg inn på den siden, fyller in det nødvendige og flytter garantien til Norge og da kan jeg sende den til dell i Norge hvis det blir noen problemer med pc'en? Lenke til kommentar
Milanista Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ja, kosta $90 i frakt då eg kjøpte derifrå. Du vil spara ein del pengar viss du kjøper der, men du vil ikkje ha dei samme rettigheitane som i Norge. Edit: Du legg til 25% moms av prisen på produktet, so plussar du på $90 dollar i frakt, og gongar alt på 5,3. M17X R3 med 6970m vil f. eks. kosta 12300kr. Hørtes nice ut. Er det virkelig så enkelt? Sparte jo mange tusen kr. Hvor lenge måtte du vente på din bærbare fra USA? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ja, kosta $90 i frakt då eg kjøpte derifrå. Du vil spara ein del pengar viss du kjøper der, men du vil ikkje ha dei samme rettigheitane som i Norge. Edit: Du legg til 25% moms av prisen på produktet, so plussar du på $90 dollar i frakt, og gongar alt på 5,3. M17X R3 med 6970m vil f. eks. kosta 12300kr. Hørtes nice ut. Er det virkelig så enkelt? Sparte jo mange tusen kr. Hvor lenge måtte du vente på din bærbare fra USA? Det var Express Mail International, så tok vel 4-5 arbeidsdagar. Hugs og at tastaturet er Amerikansk, men dette er egentlig ikkje noko problem når du velger norsk layout. Du må og kjøpe US til EU strømadapter, viss ikkje dei sender med deg eit. Dette kostar $1 på sider som dealextreme og ebay. Og ja, man sparer utrulig mykje peng no som dollaren er så lav. Dei gongene eg har bestillt har eg til og med sluppe unna momsen, men dette anbefaler eg ikkje dei fleste og gjere, sidan det er ulovleg. Kan nevne 2 pcer eg har kjøpt frå USA: M17X R1: 280m sli, Q9000 @ 2.4 Ghz. Denne betalte eg 10.500kr for, kosta vel rundt 20k på dell sine sider. M11X R2: 335m, 8gb ram. Denne betalte eg 5200kr for, kosta 10.300 på dell sine sider. Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Har et part spørsmål til: 1. Når du kjøper garantien på den siden, overfører de den til deg sånn at du kan få reparert den i Norge hos dell? Eller må du selv gå inn på den siden du viste litt lengere opp og overføre garantien selv? 2. Passer den laderen de sender med til stikkontaketene i Norge? På siden står det "240 Watt 3 Prong AC Adapter with 6 ft Power Cord (will work worldwide, includes FREE plug adapter for those without "U.S. style" outlets" Hvis ikke den virker hva gjør jeg da? Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Multicom sine bærbare gir veldig mye ytelse for pengene, med mulighet for å konfigurere dem sånn du vil med mulighet for 2-3HDDer/SSDer, kraftigste CPUen og GTX 485M i SLI som er den kraftigste GPU-løsningen for bærbare i dag. Men Multicom har dog dårlig byggekvalitet på mange av PCene og om du søker litt finner du mange som har hatt problemer med dem. Jeg har selv en Multicom og skjermkortet streiket etter 6mnder, måtte sende den inn til service som tok 6 uker. Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Har et part spørsmål til: 1. Når du kjøper garantien på den siden, overfører de den til deg sånn at du kan få reparert den i Norge hos dell? Eller må du selv gå inn på den siden du viste litt lengere opp og overføre garantien selv? 2. Passer den laderen de sender med til stikkontaketene i Norge? På siden står det "240 Watt 3 Prong AC Adapter with 6 ft Power Cord (will work worldwide, includes FREE plug adapter for those without "U.S. style" outlets" Hvis ikke den virker hva gjør jeg da? 1: Når du kjøper ei maskin fra Hidevolution, so er garantien virkande i det landet maskina er kjøpt i, nemleg USA, viss ikkje man bytter garantien over til Norge. Dell er ei internasjonal bedrift som sammarbeider og oppererer i dei fleste landa i verden. Nokre land i midtausten tilbyr ikkje slike tjenester som garanti worldwide, men landa i Europa gjer dette. Når du overfører garantien til Norge og ditt navn, so må du kontakta Dell Norge viss noko skulle skje med maskina di. Men hugs og informer hidevolution om dette før du kjøper ho: Dell warranties are valid worldwide with service tag transfer request. Du må altså be dei overføre garantien til deg før dei sender ho. Hadde det ikkje vore worldwide garanti måtte du ha sendt maskina di til USA for å få reparert ho. 2: Laderen er amerikansk, men det følger med en slik en: Den vil virke. Hvis den ikkje virkar eller blir øydelagd, so kan du kjøpa fleire her f. eks.: http://cgi.ebay.com/US-EU-Type-Plug-Adapter-Travel-Power-Charger-U1-/320485438170?pt=PDA_Accessories&hash=item4a9e6bb2da Edit: Er og einig i det Tobias skriv om at med Multicom maskinen får du meir for pengane. Men for dei ekstra pengane du betaler for Alienware får du som sagt mykje betre byggkvalitet, mykje betre kjøling og ein heilt anne look og gaming feel. For gutar i alderen 15-18 år trur eg i hvert fall at Alienware maskinene vil falle i smak med sitt fargesprengande design. Endret 1. mai 2011 av kidio007 Lenke til kommentar
zumo12 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Ok så jeg bare sender de en e-mail føre jeg kjøper pc'en og ber dem flytte garantien til norge? Lenke til kommentar
Ivantacus Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ok så jeg bare sender de en e-mail føre jeg kjøper pc'en og ber dem flytte garantien til norge? Rett før du kjøper ho eller rett etter ja. Berre sei at du kjem i frå Norge og at du ønskjer garantien flytta over, dette skjønnar dei med ein gong. Dei har og ein Live Chat som du kan bruke for å få svar fort. Du kan og bruke Paypal til og betale med, som er ein veldig sikker betalingsmåte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå