Gå til innhold

kjøpe løpe klokke?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å løpe en del,gjerne gå ned et par kg. Ikke at jeg er noe form for overvektig,men vil gjerne se prossesen av å brenne kalorier,, /hvor mange km jeg løper i løpet av en løpeøkt.

Kan noen gi meg tips på hva slags klokke jeg bør ha for mitt behov? Er det noe poeng for å skaffe seg en slik en med mitt behov?

Jeg er ikke ute etter å gi flere tusen for en klokke,så hvis noen har noen tips hva jeg burde kjøpe meg,så skrik ut bare, så lenge det ikke koster for mye.

håper det er et par folk her med litt erfaringer ,som kan svare meg på dette:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

takker for svar.

Så vil du si for mitt bruk zanta,så burde den sigma klokken for 500 kroner,dekke mitt behov?

Dere som har vært borti det,er det greit å ha en slik klokke til løping?

Spørs hvor avansert du vil ha det. For vanlig bruk har den, og sikkert mange andre i samme prisklasse, det du trenger. Dersom du skal ha tilkobling til PC og stort minne må du opp i pris. Eksempel på annet rimelig alternativ: http://www.clasohlson.no/link/m3/Product,Product.aspx?artnr=34-8997

Vær obs på at store kjeder ofte har tilbud på pulsklokker. Jeg betalte under 300 for min Sigma hos XXL, og har også denne fra Clas Ohlson, kjøpt til under 200.

Lenke til kommentar

såpass ja.

Jeg er ute etter noe veldig enkelt.

Hva er dt viktigste etter din mening på en klokke f,eks?

Den sigma klokke du nevner,som jeg så på,teller denne skritt hvor mye jeg løper også?

Jeg kunne ikke se det, eventuelt er det bare en klokke du trenger rundt den sigma klokka,eller er det også et bånd rundt kroppen, slik som den du nevner fra Clash Ohlson

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Alle pulsklokker (som jeg har hatt) har alltid hatt pulsbelte rundt kroppen, men mange viser det ikke i reklamen. Dersom du trener på helsestudio, vil du normalt kunne bruke et u-kodet belte på tredemøller etc der også. Dette går ikke dersom du velger en som har kodet belte, men da vil du kunne trene sammen med andre med samme klokketype uten at dere forstyrrer hverandre. Jeg har noen av hver type.

Jeg er fornøyd så lenge jeg får målt puls (nå/max/snitt(for treningsøkt)), treningstid og brukte kalorier, og kanskje en indikasjon om treningssone (trenger ikke, vet mine). Skrittmålere har jeg skuffen full av (reklamegreier), bruker aldri, helt uinteressant.

Endret av Slettet-fsaSP0zV
Lenke til kommentar

Okey,takk for et godt svar.

Jeg har tenkt å jogge ute skjønner du, derfor jeg tenkte på skritttmåler, som kunne vist meg nøyaktig hvor mange km jeg jogger.

Så den klokkken du nevnte jeg kanskje burde kjøpt,kan være et godt alternativ, der skrittmåler følger med på dem?

Jeg kan ikke se det,men er kanskje en selvfølge?

Er jogging et godt alterntiv skal man ned par kg i vekt synes du/dere?

Lenke til kommentar

http://www.steggen.no/nettbutikk/garmin-gps/garmin-forerunner-310xt/

http://www.steggen.no/nettbutikk/garmin-gps/garmin_klokke_gps/garmin-forerunner-110-menn/

Litt mer enn du ber om, men denne online treningsdagbok med oversikt over puls, tempo, stigning ++ er helt konge. Du får opp grafer som viser når pulsen din var høyest, og kan se i forhold til stigninger i løypen osv.

Antar det er likt for 110 som 310xt, men jeg har bare vært borti xt.

Lenke til kommentar

Du får GPS-klokke til rundt 1000-1500. Som nybegynner er det nesten enda bedre med en god oversikt på hvor du kommer høyt i puls osv.

Du får opp kart over hvor du har løpt, grafer som viser pulsen underveis på turen, og høydekart vist som graf. Om du løper eller sykler, så er det uansett veldig artig å nerde med slikt når man kommer hjem senere.

Man kan også dele opp slik at man har tid per km eller lengde per minutt/5 minutt. Dette fungerer på Garmin sine sider (du laster opp treningsdata rett fra klokken via usb-docking).

Du burde nesten sett det "live" for å få et inntrykk av hvor godt det hele er satt opp.

Lenke til kommentar

okey, takk for svar.

Skal se litt på det,først og fremst så har jeg mest lyst på en ok klokke, som gir meg det jeg faktisk trenger,som er puls,,forbrenning av kalorier,/skritteller

Hva vil dere si om jogging som trening,,er dette en av de beste treningene man kan få, til å f,eks gå ned noen få kg i løpet av 6-8 uker?

Lenke til kommentar

Du trenger IKKE SKRITT TELLER!!!! For det første blir det feil å bruke skritt teller når du joggger da den trolig vil telle dobbelt og ikke teller i det hele tatt om en annen. I tillegg vil skrittene dine variere veldig i lengde noe som betyr at du ikke får opp hvor langt du har kommet deg uansett!

Hvis det er for å ha mindre fett på kroppen, så er det tid brukt i "rett" puls område som er viktig, ikke hvor mange meter du flytter deg. En god kardio-økt varer i 30-60 min og du har en puls/puste frekvens hvor du sliter med å holde en samtale gående.

Lenke til kommentar

okey,så hvordan puls skal jeg f,eks ha? eller hva er best å ha?

Hvor mange km er en brukbar treningsøkt? Derfor jeg tenkte på skritteller,for å finne meg et område å jogge så så mye,hvis du skjønner?

fint dere kan forklare meg mer rundt dette:)hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...