Mr_Pingvin666 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg har lastet ned en ny Gprogsessbar, men hvps skal jeg legge inn filene??? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 En progressbar har ikke noe med filer å gjøre i den forstand som du er er inne på. Den viser kun en fremdrift av et forløp, vanligvis i prosent. Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Mr_Pingvin666, tror du nesten må presisere det litt bedre. Lenke til kommentar
Mr_Pingvin666 Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 jeg beklager.... Nå skal jeg forklare på en skikkelig måte: Jeg har lastet ned en ny ProgressBar med kule farger, men hvor skal jeg legge inn filene, har er linken til filene: http://home.no.net/talfheim/delphi/Timer02.htm Lenke til kommentar
Superchez Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Greit. Du laster ned gprogressbar, så extracter du mappa hvor du vil, så tar du installerer komponenten TGprogressbar (GProgress.pas). De andre filene er demo som viser hvordan Gprogressbar kan brukes, som du kan legge hvor du vil. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 typisk i LIB katalogen Legg det for all del ikke inn under Delphi sine kataloger! Det blir det bare rot av. Tenk deg f.eks. når du oppgraderer til Delphi 8, også ligger alle komponentene dine i Delphi 7 katalogen. eller når du avinstallerer delphi fordi du trenger å reinstallere så forsvinner også komponentene dine (hvis du er uheldig...) Jeg har en egen partisjon for all utviklingsarbeid. Der har jeg en egen katalog som heter 'Komponenter'. Der legger jeg alt av tredjeparts-komponenter i hver sin underkatalog. Det er en løsning jeg har kommet frem til er kjekk. Da har jeg også en egen katalog som heter prosjekter hvor jeg legger alle prosjektene mine i (selvf. i hver sin underkatalog...) Da har man gode forutsetninger for å beholde kontrollen. -Vegar Lenke til kommentar
dalai Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 hmm.. det var en god løsning. tror jammen jeg skal begynne å bruke en slik en. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 føler en liten trang til å forklare min paranoia på dette området. jeg har det satt opp slik at OS disken(inkl. apps) skal fungere uavhengig av de andre diskene, slik at dersom en/flere disk fyker eller blir byttet ut så vil jeg fremdels ha en fullt fungerende maskin. videre så lagrer jeg ingenting på OS disken som ikke kan erstattes, den seiler sin egen sjø, død eller levende. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 jeg har det satt opp slik at OS disken(inkl. apps) skal fungere uavhengig av de andre diskene, slik at dersom en/flere disk fyker eller blir byttet ut så vil jeg fremdels ha en fullt fungerende maskin.videre så lagrer jeg ingenting på OS disken som ikke kan erstattes, den seiler sin egen sjø, død eller levende. Er ikke det enda en grunn til å ikke legge noe i LIB-katalogen til Delphi? Det du sier du vil ha er en RAID løsning med speiling... Har forøvrig enda til gode å få en disk ødelagt værken fysisk eller 'mentalt'. Har derfor liten forståelse for folk som er redd for å miste ting og driver og tar backup og greier... bank i bordet får en vel legge til... :-? -Vegar Lenke til kommentar
Legion Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 har et fullt norton ghost image liggende så noe krise er det ikke hvis c: skulla ta seg en ferie, tar vel 20min å gjennopprette sullamitten har hatt 2 suverene diskhavari med en IBM disk for litt over et år siden, den er nå på de evige jaktmarker RAID speiling er overkill, man kaster vel ikke bort 50% av lagringskapasiteten sin... jeg vet at denne måten å gjøre det på er noe kreativ, men jeg liker mine nykker Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 RAID speiling er overkill, man kaster vel ikke bort 50% av lagringskapasiteten sin... Ganske mange er villig til å 'kaste bort' 50% av lagringskapasiteten sin for å ungå og finne seg i den situasjonan at man har kastet bort alt... -Vegar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå