Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Etter vinterens strømregninger tenkte jeg å bytte til en 3-års fastprisavtale i løpet av sommeren. Når er dette billigst? Kan de som finner gode priser legge inn denne tråden? Beste tilbud jeg finner i dag er: TrønderEnergi Marked / 3-års fastpris 396/år 51,72/kWh Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Som regel fungerer fast pris at om du bruker mindre så overføres summen til neste mnd osv osv. så på slutten av året må du enten betale eller få tilbake. Er ikke Kw prisen som er satt fast, men at du betaler fast beløp i mnd. Sånn er det hos oss ivertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Som regel fungerer fast pris at om du bruker mindre så overføres summen til neste mnd osv osv. så på slutten av året må du enten betale eller få tilbake. Er ikke Kw prisen som er satt fast, men at du betaler fast beløp i mnd. Sånn er det hos oss ivertfall. Jeg snakker ikke om akontoavtale med variabel pris, som du tydeligvis har, men en 3-års avtale om fast kWh-pris. Jeg foretrekker etterskuddsfakturering og efaktura, men kan vurdere en moderat akontoavtale hvis prisen er veldig bra. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg fulgte med på det markedet i fjor og da ble vel bunnen nådd i august en gang. Da jeg bestilte i september var billigste fastpris såvidtjeghusker 1,5 øre/kWh dyrere enn to-tre uker tidligere. Og Trønderenergi hadde økt sine priser mer/raskere enn Salten Kraftsalg, slik at SKS vant med 38,0 for treårsavtale. (Pris uten moms for de tre nordligste fylkene, i resten av landet bør det bli 47,5.) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg fulgte med en sommer for noen år siden, og bestilte hos den tregeste leverandøren til å følge med under en generell prisoppgang på sensommeren. Hadde 28,80 øre/kWh (inkl mva) i 3 år, men etter at denne avtalen gikk ut har jeg vært på spot, noe som ble svært dyrt i vinter. Tenkte å jobbe litt mer med det i år, og dersom andre også kan følge med og poste oppdateringer, kan det være nyttig for mange. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Her ligger rådata for noen år tilbake som du kan hente ut og leke deg med i excel for å lage pene grafer o.l. .. så ser du fort når det historisk sett har vært billigst ftp://kraftpriser.kt.no/fastpris/ Endret 28. april 2011 av Illus Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Da har prisene gått litt opp for mange tilbydere. Beste tilbud nå er: Energi1 Kraftsalg Follo AS, Boligstrøm fast 420/år 54,10/kWh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå