enden Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Skjønner ikke hvordan det skal bli så mye kaldere av at en metallbit står oppå cpu. Logikken min sier meg at å blåse luft rett nedpå cpu gir bedre kjøleeffekt. Hva er galt med logikken min? Lenke til kommentar
NetFinity Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Prøvd å sette deg nedpå en iskald dasskål tidlig om morgenen? det kalles varmeoverføring, og metall er enestående til dette. Særlig kobber, sølv, aluminium, gull ect. Kjøleribben gir veldig stor overflate til at luften skal kunne lede bort varmen fra metallet igjen. Lenke til kommentar
enden Skrevet 25. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2003 Right. Samme mengde varme sprer seg over større flate... Visste det var logikken min det var noe feil med - pleier det Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 27. juli 2003 Del Skrevet 27. juli 2003 I tillegg virker mengden "kobber" (les: tykkelsen på bunnen av kjøleribben) som "brems" for varmeutviklingen. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 -Større overflate å avgi varme fra -Mer masse å fordele varmen på Du må oppgradere logikken din til en som kan mer fysikk Lenke til kommentar
enden Skrevet 22. august 2003 Forfatter Del Skrevet 22. august 2003 Du må oppgradere logikken din til en som kan mer fysikk Vet du om en bra firmware? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå