Benbjo Skrevet 17. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2011 Går nok ikke lenge før Arsenal ikke er en del av de fire store lenger. Gjetter at i 2012/2013 sesongen så er det city, United, Pool og Chelsea som er de fire store. Deretter kommer Tottenham, Everton, Arsenal, Villa, etc. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 18. mai 2011 Del Skrevet 18. mai 2011 Absolutt bullshit. Du må være tidenes mest negative person til tider. Selv om vi har hatt tidenes verste innspurt (seriøst? Det kan da umulig være et lag som har hatt en verre? Kanskje Leverkusen i 2001(?)) så kommer vi ikke til å tape topp 4 neste år. Wenger har vist før at vis den plassen blir truet så tar han grep, feks med Shava kjøpet som han aldri hadde gjort om vi var trygt plassert i en CL plass den sesongen. Når det gjelder at Liverpool skal ta plassen våres så tviler jeg på det, isåfall blir det City eller Chelsea sin de tar, mye pga FFP. Vi har en ny eier i år, som nok ikke er fornøyd med det han ser så langt. Vi har så godt som frie økonomiske tøyler etter de siste årene på overgangsmarkedet og Liverpool er akkurat nå et luftslott, boosta enormt av at Kenny er der. Men når effekten av at de har en legende som manager går over skal du nok se at den stallen de har per dags dato skal slite med å få topp 4. De må gjøre store omrokninger de neste to sesongene for å komme opp blandt de fire store igjen. Selv om jeg enda mener de hører hjemme der, og at det skal gå på mer enn ligaplassering. Det blir stor aktivitet på transfermarkedet i sommer, blandt alle toppklubbene, og jeg tror alle går styrka ut av det, kanskje utenom Tottenham som kanskje opplever at typer som Bale og Modric vil stikke for å spille CL. Spår topp 3 til neste år: City, Arsenal, United. I tilfeldig rekkefølge. Vi kan godt føre et veddemål på det? 4 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 18. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2011 Ja, det kan vi godt. Wenger selv sa jo før AV kampen at han tror det blir vanskelig for Arsenal å bli topp 4 fremover. Liverpool har hatt en meget god andre halvdel av sesongen etter å ha byttet manager og solgt sutrekoppen Torres for å få inn Carrol og Suarez. Styrker de forsvaret sitt så er de en gullkandidat. Når det gjelder Arsenal så er det for mye som må gjøres. Blant annet å skifte spillestil/taktikk. Greit at det er flott å se på når det fungerer (veldig sjeldent i år), men det finnes ingen plan B. Laget står og triller ball en stund før en av kantene legger inn til den ene mannen som står i boksen. Det er to problemer med dette. Den første er at den funker dårlig mot lag som forsvarer seg med 10 mann. Ofte får vi da en kontring i mot fordi vi mister ballen. Det leder til det andre problemet. Flere av spillerene er ikke ballsikre nok, har for dårlig touch eller er for dårlige til å legge pasninger. Et annet problem er at vi slipper inn alt for mye mål på dødballer. Før Villa kampen var det 57% av målene vi hadde sluppet inn i år. Dette er for dårlig og grunnen til at vi taper poeng mot bunnlagene. Videre er Fabgregas et problem i seg selv. Alt spill skal gå gjennom ham og dette er åpenbart. Når han også nå har begynt å slurve enormt (grunnet manglende motivasjon) må noe gjøres. Laget virker også som om de ikke vet hva de skal gjøre hvis han ikke spiller (blir byttet ut eller skadet). Dette er hovedgrunnen til at jeg ønsker at han skal selges slik at man kan bygge opp et spill som ikke går innom ham hver eneste gang). Til slutt takler laget dårlig press. Med en gang man ser en mulighet til å vinne noe klapper laget fullstendig sammen. Får man et mål i mot med en 2-0 eller bedre ledelse klapper laget sammen. Jeg tror at årsaken til dette er at vi ikke har en skikkelig kaptein og lederskikkelse. Det siste problemet jeg vil ta opp er Wenger selv. Han tar ikke skikkelig tak i disse problemene fordi han heller sparer noen få millioner. Hadde han kjøpt en keeper i stedet for å beholde Almunia og kjøpt en skikkelig stopper i stedet for Squillaci hadde vi nok ikke vært i denne situasjonen. Jeg har ikke store forhåpninger i sommer. Jeg tror at Fabregas forsvinner sammen med en del "fringe" spillere som Almunia, Traore, Denilson + en del av de som er på lån nå (Watt, Vela blant annet). Inn får vi han midtbanespilleren som kommer gratis fra Lorient. Vermaelen, Ramsey, Coquelin, Frimpong, Rice (Pat), Botelho will be like new signings. Dette avhenger nok litt av hvem som forsvinner. For eksempel må vi han inn en erstatning for Clichy om han forsvinner. Det samme gjelder Arshavin (om ikke Botelho går inn her). 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 22. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2011 Pessimisten fikk nok en gang rett. Denne kollapsen har man kunne lukte siden februar. Nedrykksform. 1 Lenke til kommentar
makkaa Skrevet 22. mai 2011 Del Skrevet 22. mai 2011 Ikke noe sjokk dette at "pessimistene" har rett. Et sent mål av Walcott sørget for at vi havnet 3p og ikke 4p bak City på 3.plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå