Gå til innhold

Arsenal: Klarer vi 3. plassen?

Benbjo

Anbefalte innlegg

Har tatt en titt på vår og Citys terminliste for resten av sesongen.

City

H West Ham United - lett seier

A Everton - mulig poengtap

H Tottenham - mulig poengtap

H Stoke City - lett seier

A Bolton Wanderers - lett seier

De har en kamp mindre spilt og er 5 poeng bak oss i skrivende stund. Resten av kampene de har igjen er ikke akkurat fryktinngytende. Antagelig vinner de alle, med potensielle poengtap mot Everton og Tottenham.

Arsenal

H Manchester United - tap

A Stoke City - uavgjort

H Aston Villa - seier

A Fulham - uavgort

Vi vil da ende på

64 + 1 + 3 +1 = 69

City vil endre på:

59 + 3 + 1 + 1 + 3 + 3 = 70 poeng

Med andre ord så er vi nødt til å vinne mot enten Stoke eller Fulham. Med tanke på at vi har vunnet bare 4 bortekamper i 2011 (mot Blackpool, Leeds, Birmingham, West Ham) så ser jeg ikke på det som veldig sannsynlig. Aston Villa har jo også begynt å finne formen, så en seier mot de er jo heller ikke sikkert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bolton borte er ikke lett seier for Man City. De andre skal jeg dessverre ikke si så mye på.

Siste kampen av sesongen og Bolton har ingenting å spille for. En seier for City betyr direkte kvalifisering til CL. De kommer til å gi alt.

Lenke til kommentar

Husk at vi har en forsvar som slipper inn mål for morroskyld, en Cesc med hodet i Spania og en Nasri som er i dårlig form. Den eneste som er i slag for øyeblikket er RvP og til dels Walcott (som var dårlig mot Bolton)

Må berre forsvare Cesc litt, for han er ein av få spelarar som faktisk tek ansvar og ber laget åleine i store perioder. Om han vil til Barcelona eller ikkje, så tykkjer eg ikkje at det har stor innverknad på spelet hans. Kjipt at "alle" dårlege kampar han har blir avfeid med at han har "haudet i Spania" eller liknande. Ein artikkel som seier litt om Cesc sine bidrag i det siste.

(Ikkje spesielt retta mot deg, men det er så mange som ikkje sett pris på det Cesc har gjort og fortsett å gjer for oss.)

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

2 kamper igjen for begge lag. Status er at City er 2 poeng bak oss på tabellen og har 2 veldig enkle kamper igjen.

I den formen vi er i om dagen + den motivasjonen spillerene har tror jeg vi ikke vinner noen av kampene som er igjen. Uavjgort mot Villa, uavgjort/tap mot Fulham.

Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over Arsenal. Kjempet lenge om gullet, men så ender de opp med å servere City 3. plassen på sølvfat. 4. plass på City hadde betydd en vanskelig motstander i play-off, men nå tyder alt på at de ender på 3. og kan cruise seg til CL-gruppespillet. Siden de kan garantere CL, vil det også være lettere å lokke til seg store navn i silly-season. Så, tusen takk Arsenal!

Lenke til kommentar

Utrolig skuffet over Arsenal. Kjempet lenge om gullet, men så ender de opp med å servere City 3. plassen på sølvfat. 4. plass på City hadde betydd en vanskelig motstander i play-off, men nå tyder alt på at de ender på 3. og kan cruise seg til CL-gruppespillet. Siden de kan garantere CL, vil det også være lettere å lokke til seg store navn i silly-season. Så, tusen takk Arsenal!

Trengte du virkelig å gni det mer inn? Ring Wenger og si det til han for det hovedsaklig hans skyld.

Lenke til kommentar

Værsågod for det 19. ligagullet.

Lenke til kommentar

En FA-cup på 35 år er ikke noe særlig å skryte av. Ikke har det noen innvirkning på noen i det lange løp heller. Deltakelse i CL derimot, det har mye å si for årene som kommer. Siden de mer eller mindre kan garantere CL, vil det være lettere for dem å hente store navn til CoMS.

Gnir det ikke inn, synes bare det blir kjipt med drittlaget i verdens gjeveste klubbturnering.

Lenke til kommentar

Om det blir tredje eller fjerdeplass har lite å seie for ManCity sin attraktivitet trur no eg. Europa er garantert, det er dei gigantiske lønningane og lovnadane om store innkjøp og ei flott framtid som kjem til å lokke. Å vise til sitt første trofé (cup eller ikkje) på lengje trur eg vil vere eit bevis på at dei er på rett veg. Såklart kan dei også bruke ein eventuell tredjeplass som bevis på det, men forskjellen frå fjerde (med tanke på attraktivitet) til tredje trur eg er minimal når alt kjem til alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...