Gå til innhold

Lyd og bildeproblemer med Powercolor HD 5450

Anbefalte innlegg

Har altså følgende system:

CPU: Intel Core2duo E6750

HK: ASUS P5KPL-AM EPU, Socket 775 IG31

Minne: 2048 mb

TV: Samsung 40" LCD

Driver til skjermkort: Catalyst 11.4

PCen er koblet opp med HDMI til en Denon AR2808 reciver, og TVen er koblet til via HDMI til reciveren.

Problemet er at av og til nekter skjermkortet å sende lyd via HDMI, og løsningen på problemet er alltid å avinstallere enheten via enhetsbehandlingen for så å starte pcen på nytt slik at den installeres på nytt. Og da kan lyden fungere en god stund.

Men så kommer ett nytt problem. Bilde. Av og til nekter skjermkortet å gi meg bilde via HDMI. Får bare opp på tven "ingen signal". Løsningen på det problemet har egentlig bare vært å ta strømmen x antall ganger, så kan det fungere bra igjen en stund.

Og ett problem som flere har slitt med, at skaleringen plutselig er helt feil. Og i mitt tilfelle også skjermoppløsningen blir helt feil enkelte ganger.

Noen som har vært borti samme problem ? Irriterer meg grønn over dette.

Har mest lyst å hive hele ATI kortet til en viss plass. Men funker andre kort bedre til dette ? Er det bare elendige drivere fra ATI eller er det ett problem med annen maskinvare eller selve skjermkortet ?

Hovedkortet har forøvrig integrert lyd og skjermkort, som begge er deaktivert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt akkurat samme Denon forsterker og skjermkort. Årsaken ligger i Catalyst driveren. Avinstaler denne helt og bruk W7 driveren som W7 laster ned når den finner kortet. Den gir deg de grunnleggende mulighetene til å sende flerkanals lyd og bilde over HDMI, men har ikke alle funksjonene som ligger i Catalyst kontrol senter. Du har vanligvis ikke bruk for disse likevel...

Endret av rillto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...