Stig-Arne Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Har altså følgende system: CPU: Intel Core2duo E6750 HK: ASUS P5KPL-AM EPU, Socket 775 IG31 Minne: 2048 mb OS: Win7 32 bit TV: Samsung 40" LCD Driver til skjermkort: Catalyst 11.4 PCen er koblet opp med HDMI til en Denon AR2808 reciver, og TVen er koblet til via HDMI til reciveren. Problemet er at av og til nekter skjermkortet å sende lyd via HDMI, og løsningen på problemet er alltid å avinstallere enheten via enhetsbehandlingen for så å starte pcen på nytt slik at den installeres på nytt. Og da kan lyden fungere en god stund. Men så kommer ett nytt problem. Bilde. Av og til nekter skjermkortet å gi meg bilde via HDMI. Får bare opp på tven "ingen signal". Løsningen på det problemet har egentlig bare vært å ta strømmen x antall ganger, så kan det fungere bra igjen en stund. Og ett problem som flere har slitt med, at skaleringen plutselig er helt feil. Og i mitt tilfelle også skjermoppløsningen blir helt feil enkelte ganger. Noen som har vært borti samme problem ? Irriterer meg grønn over dette. Har mest lyst å hive hele ATI kortet til en viss plass. Men funker andre kort bedre til dette ? Er det bare elendige drivere fra ATI eller er det ett problem med annen maskinvare eller selve skjermkortet ? Hovedkortet har forøvrig integrert lyd og skjermkort, som begge er deaktivert. Lenke til kommentar
rillto Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Jeg har brukt akkurat samme Denon forsterker og skjermkort. Årsaken ligger i Catalyst driveren. Avinstaler denne helt og bruk W7 driveren som W7 laster ned når den finner kortet. Den gir deg de grunnleggende mulighetene til å sende flerkanals lyd og bilde over HDMI, men har ikke alle funksjonene som ligger i Catalyst kontrol senter. Du har vanligvis ikke bruk for disse likevel... Endret 1. mai 2011 av rillto Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Men hva skjer med skaleringen da ? Har man noen mulighet til å stille den ved W7 driverene ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå