Gå til innhold

Snart klart for TrackMania 2-beta

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lame discussion tbh. Jeg må si at n0s generaliserer veldig mye.

Jeg har både TMS og TMU, men spilte for det meste stadium fordi det var gøy, engasjerendes og så genialt enkelt skrudd sammen. Dessuten fikk jo dette også et hav større brukermasse, noe man er avhengig av for å skape communities. Jeg sier ikke at TM(S/O) ikke har/hadde det, men det ble litt større dimensjoner når TMN kom.

Håper TM2 blir like engasjerendes.

Lenke til kommentar

Haha, så det er greit for deg å rakke ned på Stadium, som du så fint kaller Gaydium. Og attpåtil finner på påstander som at vi ikke liker det fordi vi ikke er gode nok. Men vi kan ikke helt enkelt si at vi ikke liker de andre miljøene? Bra!

Og jeg vet ikke hvor du spiller, men det communityet du snakker om har ikke jeg lagt noe merke til. Sånn som du oppfører deg i ditt innlegg kan man jo tro at det faktisk er du som er en av de snørrungene du selv snakker om.

Er ikke noe tvil om at de som er gode i stadium er de som er dårlige i de øvrige 6/7-deler av spillet. Betviler du dette har du ikke spilt TM mye. Og det faktum at du ikke kjenner igjen communityet jeg snakker om, beviser poenget mitt.

Lenke til kommentar

Er ikke noe tvil om at de som er gode i stadium er de som er dårlige i de øvrige 6/7-deler av spillet. Betviler du dette har du ikke spilt TM mye. Og det faktum at du ikke kjenner igjen communityet jeg snakker om, beviser poenget mitt.

Har vært en del av det norske miljøet og store deler av det internasjonale miljøet siden tidlig 2006 og har sett lite til det du snakker om. Og det er faktisk ganske mange av de gode stadium spillerne som er greit gode i de øvrige miljøene. Hva er det du baserer din påstand på?

Lenke til kommentar

Har vært en del av det norske miljøet og store deler av det internasjonale miljøet siden tidlig 2006 og har sett lite til det du snakker om. Og det er faktisk ganske mange av de gode stadium spillerne som er greit gode i de øvrige miljøene. Hva er det du baserer din påstand på?

Jeg baserer det på konstant tilstedeværelse, deltagelse og observasjon i TM miljøet siden det første TMO spillet var i beta tilbake i 2002/2003. Standard kommentar fra TMN spillere når de spiller TMU er noe sånt som "jeg får ikke til *enviroment x*, foretrekker Stadium, skal vi stikke over på stadium only server?" eller "denne bilen suger!!!" og lignende. Spesielt island og coast ser ut til å være hat-objekter for TMN spillere. Og mer ofte enn ikke sier de at grunnen er at de ikke får det til. Helt ærlig betviler jeg sterkt din påståtte erfaring i TM spillene dersom du ikke har lagt merke til dette. Mener det ikke som en fornærmels, misforstå meg ikke, men det er rett og slett for åpenbart til at en med den erfaringen du påstår å ha, ikke har lagt merke til det.

Sier selvsagt ikke at mine tidligere kommentarer gjelder absolutt alle, selvsagt finnes det spillere som behersker alle 7 enviroments, men det er et temmelig gjennomgående tema at stadium spillere er stadium spesialister og lite annet. Der er en grunn til at de fleste UL-lag har egne spillere for stadium som ikke spiller noen andre enviroments i ligaen. Og tenker du deg litt om, er det jo naturlig, bruker du en stor del av tiden din i spillet på en liten del av det, er det naturlig at du utvikler skills i denne ene delen av spillet mens resten vil mangle og en vil ikke sette ordentlig pris på de delene av spillet man overser.

Og communitiet er jo rasert for lenge siden. Drittkastende snørr som kommer med personangrep og fornærmelser umiddelbart man åpner munnen. Ja det har vel med størrelsen å gjøre, jeg kan huske den tiden hvor miljøet var såpass lite at man hadde respekt for hverandre og hadde det morsomt i spillet i stedet for å kaste fornærmelser fram og tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg baserer det på konstant tilstedeværelse, deltagelse og observasjon i TM miljøet siden det første TMO spillet var i beta tilbake i 2002/2003. Standard kommentar fra TMN spillere når de spiller TMU er noe sånt som "jeg får ikke til *enviroment x*, foretrekker Stadium, skal vi stikke over på stadium only server?" eller "denne bilen suger!!!" og lignende. Spesielt island og coast ser ut til å være hat-objekter for TMN spillere. Og mer ofte enn ikke sier de at grunnen er at de ikke får det til. Helt ærlig betviler jeg sterkt din påståtte erfaring i TM spillene dersom du ikke har lagt merke til dette. Mener det ikke som en fornærmels, misforstå meg ikke, men det er rett og slett for åpenbart til at en med den erfaringen du påstår å ha, ikke har lagt merke til det.

Sier selvsagt ikke at mine tidligere kommentarer gjelder absolutt alle, selvsagt finnes det spillere som behersker alle 7 enviroments, men det er et temmelig gjennomgående tema at stadium spillere er stadium spesialister og lite annet. Der er en grunn til at de fleste UL-lag har egne spillere for stadium som ikke spiller noen andre enviroments i ligaen. Og tenker du deg litt om, er det jo naturlig, bruker du en stor del av tiden din i spillet på en liten del av det, er det naturlig at du utvikler skills i denne ene delen av spillet mens resten vil mangle og en vil ikke sette ordentlig pris på de delene av spillet man overser.

Og communitiet er jo rasert for lenge siden. Drittkastende snørr som kommer med personangrep og fornærmelser umiddelbart man åpner munnen. Ja det har vel med størrelsen å gjøre, jeg kan huske den tiden hvor miljøet var såpass lite at man hadde respekt for hverandre og hadde det morsomt i spillet i stedet for å kaste fornærmelser fram og tilbake.

Det er jo tydelig at du mener man burde kunne beherske alle 7 miljøene i TM for å kunne kalle seg en god TM-spiller. Personlig mener jeg dette bare blir feil. Liker man et miljø og er god i det, hvorfor ikke fortsette å kun spille det? Jeg ser ikke en eneste grunn til å kunne beherske alle miljøene.

Men som du selv sier, så har flere av UL-lagene egne stadium spesialister, men har de ikke spesialister innen de andre miljøene også? Hva er forskjellen på disse og stadium spillerne? Hvis de ikke har det, hvorfor må de ha spesialister til å kjøre stadium da? Siden du mener en god TM-spiller behersker alle nivåene, må de jo kunne spille stadium også.

Stadium er konkurransedelen av TM. Skulle da bare mangle at dette er den mest spilte og den med det desidert høyeste nivået. De andre miljøene er mer for casualgamers, jo, det er konkurranser, men ikke i nærheten av samme grad som i TMNF. Har kun hørt om et eneste LAN i Frankrike som har hatt TMUF i stedet for TMNF som offisiell compo.

Det er jo nettopp casualgamerne TM2 er rettet mot. Hadde Nadeo ville satset på esport ville de videreutviklet stadium. Så vidt jeg vet kommer det ikke noen fornyelse av stadium, så vi må klare oss med det samme gamle og bugsfylte spillet videre.

Og angående drittkasting i chat. Så lenge du spiller på en publicserver, uansett spill, vil du komme borti dette. Det er uunngåelig.

Lenke til kommentar

Gleder meg STORT til TM 2. Ikke spilt mye TM det siste 1.5 året, men var oppe rundt topp 90-100 på rankinga da. Ble litt stress i lengden da man kun kunne få fler poeng 3 timer hver søndag mot bare de beste (et dårlig løp og man kommer i kø for å få komme inn igjen), og alle poengene og mer til var borte mandag morgen...Er nok mer fan av Call Of Duty-modellen, hvor man kan ta seg en pause uten å miste poeng. Uten at jeg gidder å skjekke, regner jeg med at jeg er på vesentlig dårligere enn 50000. plass per idag, pga. at man mister poengene man har tjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...