WIpER_ Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg har litt problemer med en strømforsyning, i den sammenheng skulle jeg gjerne ha startet KUN strømforsyningen, altså få den til å levere spenning selv om jeg har plukket den ut av kabinettet. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan gjøre dette? På forhånd, hjertlig mange tusen takk :smile::) Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hmm... Hvis du har ei ATX strømforsyning, så burde den vel levere strøm hele tiden (med strømkontakten i) hvis jeg ikke tar helt feil. Det er jo hovedkortet som styrer strømmen. Hvis du har en gammel pc (rundt 1998 og før), har du kanskje en strømforsyning med power-switch. Da er vel saken klar... Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Har relativt god peil, vet at det er en atx. Det er faktisk hovedkortet som starter og stopper den, på en eller annen måte. Det jeg lurer på er hvordan hovedkortet starter strømforsyingen. :smile: Lenke til kommentar
mojne_tisra Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Det er pinn14 som tar seg av det.Om du skal kortslutte den mot GND eller plus 5V/12V vet jeg ikke noe om.Du kan prøve.Si ifra om du får det til. Lenke til kommentar
Mr. Dahl Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 http://www.7volts.com/atxnotes.htm Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg har prøvd å kortslutte samtlige av pinnene vett.... skjønner ikke hvordan jeg skal få til dette! Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 For å gjøre det litt visuelt. Koble sammen den (lyse)grønne med en jord (svart tror jeg), på kontakten som går i hovedkortet. Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 4. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2002 Takk til alle som har svart :smile: tenker jeg skal få det til nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå