Gå til innhold

[Løst] "Denne siden er på engelsk"

Anbefalte innlegg

Da jeg i dag lastet opp html- og css-filene til et nykjøpt .com-domene og åpnet siden i Chrome, fikk jeg beskjed av nettleseren at "Denne siden er på engelsk. Vil du oversette?". Da kom jeg til å tenke på at den vil vel ikke dukke opp i søkemotorer dersom du velger å søke på sider på norsk, i og med at Google oppfatter den som engelsk (?). Siden er 100% norsk, og jeg vil gjerne at den skal oppfattes slik også.

Endret av toycar007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Da kom jeg til å tenke på at den vil vel ikke dukke opp i søkemotorer dersom du velger å søke på sider på norsk, i og med at Google oppfatter den som engelsk (?). Siden er 100% norsk, og jeg vil gjerne at den skal oppfattes slik også.

Hva har Google søkemotoren med Google nettleseren å gjøre?

Hjemmesiden har da engelsk tekst.

laxmk.com is hosted by

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Som sagt.

Søkemotoren Google har ingen ting med nettleseren å gjøre. Fasit er søk.

TDL (Top Level Domain) har engelsk tekst.

html lang="no"

skal man jo bruke på alle norske sider.

I tillegg ville jeg endret

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1" />

til

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html;charset=utf-8" />

på flerspråklige sider:

http://www.web3logistics.com/#unicode-and-multilingual-sites

Lenke til kommentar

Det han mener er vel at når Chrome identifiserer siden som engelsk, så vil andre elektroniske tjenester, bl.a. søkemotorer, også gjøre dette. Og siden utelukkes da fra søk hvor man velger "Søk blant norske sider"...

Men siden (det virker som) problemet er løst, kan man jo merke tråden med [Løst], så slipper vi å få hjelp til alt annet ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Les dette, den som har tid.

Jeg er faktisk usikker på om problemet er løst ved å endre til lang=no. Har aldri undersøkt akkurat det. Om noen har eller vet mer, hadde det vært fint å få en henvisning eller forklaring.

Top level domain identifiseres som jeg nevner som engelsk. Da er jeg usikker på om det er nok å endre lang=no på en underside. På et norsk sub domene hadde det vært lettere å identifisere en side ved lang=no til norsk. Der ville jeg lettere akseptert det.

Da kom jeg til å tenke på at den vil vel ikke dukke opp i søkemotorer dersom du velger å søke på sider på norsk, i og med at Google oppfatter den som engelsk (?).

Hvorfor ikke undersøke i søkemotoren (vi skal vel ikke teste for postere når de lett kan gjøre det selv) siden det er det som er problemet??

Har du fortsatt ikke undersøkt i søkemotoren etter en endring til lang=no? Jeg regner med at svaret der er nei om den ble indeksert som en engelsk side, ettersom Google mest sannsynlig ikke har indeksert siden på nytt.

Det ville jo også være spennende å sammenligne Google cache med Google indeksen i dag og etter at siden eventuelt er reindeksert.

For å gjøre en lengre historie kort, er med andre ord:

lang=no på en side nok til at den kommer opp på søk på Google no?

Enig i at det burde være slik.

Og som sagt utf8 bør etter mitt skjønn brukes som charset på flespråklige sider.

Ting trenger ikke alltid være så opplagte som man antar ved første øyekast og "djevelen er som kjent i detaljene".

Tok meg tid til selv å undersøke for OP.

Han kan faktisk ikke svare på hva som gjelder i Google siden hverken top leve domene eller siden er indeksert: Sjekk (det var derfor jeg nevnte Google operatorene)

site:laxmk.com

site:laxmk.com/vidvinkel/index.html

så finner du hvorfor.

Kan det skyldes at siten er forbundet med malvare?

http://www.google.com/safebrowsing/diagnostic?site=laxmk.com

Tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Grunnen til at den ikke dukker opp er vel fordi domenet og serveren ble kjøpt på tirsdag.

Det er nok et viktig poeng jeg hadde i tankene da jeg skrev mitt forrige innlegg. Personlig har jeg opplevd at sider er indeksert 10 minutter etter at de er på nettet. Men det er nok mer kjente sider med mange inngående lenker. Hvordan skal en bot kunne finne en site uten lenker? Boter følger lenker på Weben's grafe.

Vet ikke om det er noe jeg må gjøre i kontrollpanelet (one.com) eller om det bare tar litt tid før nye sider dukker opp hos søkemotorene.

Kjenner ikke det kontollpanelet. Det viktigste du kan gjøre er

1. Produsere kvalitets innhold det lenkes til.
  2. Skrive om siden din som her med en lenke til siden din.
  3. Pinge om der er ping muligheter.

Der er selvsagt mange andre "on" og "off" site ting som kan gjøres. Ved å delta på dette forumet får du noe tilbake i form av signatur lenker. Vet ikke om de har attributten rel="nofollow", men det er ikke det samme som at de ikke er fulgte.

For ytterligere forklaring se tabellen på denne siden: http://en.wikipedia.org/wiki/Nofollow

Du kan jo oppdatere signatur profilen din med en lenke til den nye siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...