mcgroven Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Norske banker følger PlayStation Network-saken tett. Les hele saken Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg har allerede sperret det gamle kortet mitt og bestilt nytt. Det var kø på Terras sperretelefon i går, og kundebehandleren jeg snakket med fortalte at det var mange som ønsket å sperre kortene sine pga denne saken. Terra fulgte visst saken tett. I følge kilden under lagret Sony alle kredittkort og personopplysninger i klartekst. Dette gjør jo saken enda værre! http://arstechnica.com/gaming/news/2011/02/report-psn-hacked-showing-stunning-lack-of-credit-card-security.ars Lenke til kommentar
Einride Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 I følge kilden under lagret Sony alle kredittkort og personopplysninger i klartekst. Dette gjør jo saken enda værre! http://arstechnica.c...rd-security.ars Nei, kredittkort-informasjonen var kryptert. Ars har oppdatert artikkelen sin no, basert på info frå PS Blog sin Q&A, http://blog.eu.plays...ity-outage-faq/. Q: Was my personal data encrypted?A: All of the data was protected, and access was restricted both physically and through the perimeter and security of the network. The entire credit card table was encrypted and we have no evidence that credit card data was taken. The personal data table, which is a separate data set, was not encrypted, but was, of course, behind a very sophisticated security system that was breached in a malicious attack. Om dei har lagra passord i klartekst eller ikkje står det ingenting direkte om, noko som kanskje ikkje er eit veldig godt teikn. Kredittkort-informasjon var sikkert kryptert fordi det mest sannsynleg er lovpålagt... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Takk for oppdateringen! Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Var det jeg tenkte meg, leste at: "Financial Fraud Action UK (FFA UK), an organisation that co-ordinates fraud prevention in the UK, has been made aware that out of the 70 million Sony PlayStation accounts compromised worldwide in the Sony PlayStation Network incident, three million are based in the UK. There is no need for customers to contact their bank or card company at this stage... bla bla bla" Så lenge man sjekker kontoen sin oftere de neste ukene, så var jeg ganske sikker på at bankene ble informert om dette og holder ett øye selv Tar det helt med ro Lenke til kommentar
numnon Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hvorfor er folk så negativ? Ja det kan komme til å bli store kapitalistiske tap. Det kommer også til å bli ei svak økning av ungdom som kommer seg i litt fysisk aktivitet. Det er jo en kjempegevist for helsevestnet Lenke til kommentar
TooBorg Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hva med de som har kobla psn til facebook, burde de bytte passord på facebook? Har leita, men ikke funnet noe om det. Lenke til kommentar
RomTorsk Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Noen logget inn på min Battle.net konto, byttet passordet og slettet alle vennene mine for noen dager siden (har aldri hatt keylogger og pcen var helt ren). Har dessverre hatt samme login info på det meste, men det blir det slutt på nå. Sperret kortet og bestilte nytt, best å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
EmpireNO Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Veldig bra artikkel, mye bra informasjon. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Noen logget inn på min Battle.net konto, byttet passordet og slettet alle vennene mine for noen dager siden (har aldri hatt keylogger og pcen var helt ren). Har dessverre hatt samme login info på det meste, men det blir det slutt på nå. Sperret kortet og bestilte nytt, best å være på den sikre siden. Samme problem her med Battle nett konto :0 Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Da kan vi jo iallefall anbefale at de som gjenbruker navn og passord på tvers av internett burde ha hastverk med å bytte, dersom de også bruker PSN. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er alt det som har skjedd primært fordi Sony valgte å fjerne muligheten for alternativt OS?? Er ikke det direkte tragisk i seg selv? Dyrt valg nå.. Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Kom hjem fra reisejobb. Konto tom. Ringte banken som gikk bananas og sperret kortet mitt når jeg fikk bekreftet at det ikke var mine transaksjoner. 10.000 på vei tilbake på konto. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er alt det som har skjedd primært fordi Sony valgte å fjerne muligheten for alternativt OS?? Er ikke det direkte tragisk i seg selv? Dyrt valg nå.. Jeg tror nok det er en litt for rask konklusjon å trekke. Jeg gjetter på at dette har skjedd fordi noen har hatt lyst på tilgang til de dataene og verdien de har. Det første som skjedde etter at de begynte å få tak i informasjonen var etter all sannsynlighet at den kom for salg på diverse snuskete markedsplasser. Jeg tror ikke du skal blande interessen som forskjellige folk har i denne sagaen om PS3. Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Er alt det som har skjedd primært fordi Sony valgte å fjerne muligheten for alternativt OS?? Er ikke det direkte tragisk i seg selv? Dyrt valg nå.. Jeg tror nok det er en litt for rask konklusjon å trekke. Jeg gjetter på at dette har skjedd fordi noen har hatt lyst på tilgang til de dataene og verdien de har. Det første som skjedde etter at de begynte å få tak i informasjonen var etter all sannsynlighet at den kom for salg på diverse snuskete markedsplasser. Jeg tror ikke du skal blande interessen som forskjellige folk har i denne sagaen om PS3. Tja.. var det ikke for at de fjernet open OS så ville jo ikke GeoHot knekt den og publisert master keyen som igjen gjorde dette stuntet mulig... Man høster som man sår... Men ja.. at noen sannsynligvis sitter å gnir seg i hendene og funderer på hvordan de kan utnytte dette økonomisk er jeg ikke i det minste tvil om.. Lenke til kommentar
GameSlayer Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Det er så deilig å vite at jeg kan bare se på å le. Det er selfølgelig tragisk for Sony og alle brukerne, men dette skulle ikke ha skjedd i starten uansett. Sony skal ikke ha NOEN hull i sikkerhetssystemet demmes. Så deilig å vite at jeg gamer på en PC, og ikke på konsoll. Sååå deilig *Insert TrollFace* Lenke til kommentar
Ganam Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Gameslayer, absolutt tragiskt for Sony. Eier sjølv PS3, og bruker PSN men har ikkje brukt kredittkortet mitt der. Men PC-gamere er mye meir utsatt for hacking enn konsoll , gjennom virus, spyware, deretter til nettsider som blir hacka for brukerinformasjon. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Som nevnt i ps3 tråden så har jeg nok tillit til at Sony ordner opp, samt at jeg finner ingen grunn til å trekke psn nettverket i tvil på sikt.. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå