RBW Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 AMD har lagt ut Catalyst for april og en rekke spill får bedre ytelse. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Personlig er jeg mer opptatt av at de skal få HDMI, og spesielt lyd over det, til å fungere bedre. Det er så forbanna mye rot med HDMI. AtW Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ikke hatt et problem med hdmi lyd siden jeg hadde hd3850/3650. har kun brukt windows. bruker man linux eller lignene kan jeg se for meg endel problemer =) Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Personlig er jeg mer opptatt av at de skal få HDMI, og spesielt lyd over det, til å fungere bedre. Det er så forbanna mye rot med HDMI. AtW Meget mulig jeg tar feil nå, men må du ikke nødvendigvis ha en link til et lydkort for å få lyd via HDMI til å fungere? Grafikkortet i seg selv kan vel ikke levere lyd via HDMI uten at lydkortet på en eller annen måte er involvert? Jeg vet ikke om grafikkortene på noen måte kan hente lydsignalene via PCIe kretsen eller om man på en eller annen måte må ha kablet forbindelse eller annen forbindelse til lydkortet. Jeg vet at du får lyd via HDMI på bærbare og PC'er som har HDMI kontakt på hovedkortet men der er det vel kretser for det vil jeg tro. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 I tillegg har den fått en funksjon som forteller deg om nye drivere som er tilgjengelig. Denne funksjonen bør ha vært implementert siden første versjon av CCC kom ut. At denne funksjonen kommer først nå er helt forbløffende. Personlig mener jeg også at updates bør bli en tvang mot brukeren, med mindre man personlig slår av dette i innstillinger. Personlig er jeg mer opptatt av at de skal få HDMI, og spesielt lyd over det, til å fungere bedre. Det er så forbanna mye rot med HDMI. AtW Meget mulig jeg tar feil nå, men må du ikke nødvendigvis ha en link til et lydkort for å få lyd via HDMI til å fungere? Grafikkortet i seg selv kan vel ikke levere lyd via HDMI uten at lydkortet på en eller annen måte er involvert? Jeg vet ikke om grafikkortene på noen måte kan hente lydsignalene via PCIe kretsen eller om man på en eller annen måte må ha kablet forbindelse eller annen forbindelse til lydkortet. Jeg vet at du får lyd via HDMI på bærbare og PC'er som har HDMI kontakt på hovedkortet men der er det vel kretser for det vil jeg tro. Jeg vet ikke med dere, men selv bruker jeg HDMI til 42'' TV. Lyden blir overført via HDMI til TV som spiller av lyd med TV'ets høytalere. Det er vel ikke noe sort magi, akkurat dette? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Personlig er jeg mer opptatt av at de skal få HDMI, og spesielt lyd over det, til å fungere bedre. Det er så forbanna mye rot med HDMI. AtW Meget mulig jeg tar feil nå, men må du ikke nødvendigvis ha en link til et lydkort for å få lyd via HDMI til å fungere? Grafikkortet i seg selv kan vel ikke levere lyd via HDMI uten at lydkortet på en eller annen måte er involvert? Jeg vet ikke om grafikkortene på noen måte kan hente lydsignalene via PCIe kretsen eller om man på en eller annen måte må ha kablet forbindelse eller annen forbindelse til lydkortet. Jeg vet at du får lyd via HDMI på bærbare og PC'er som har HDMI kontakt på hovedkortet men der er det vel kretser for det vil jeg tro. Ati har hatt lydcodecer på sine kort i flere år, nvidia har krevd intern s/pdif kabel frem til siste generasjon. Lydkortet gjør ingenting i denne sammenheng, da alt skjer i receiveren eller tven. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ikke hatt et problem med hdmi lyd siden jeg hadde hd3850/3650. har kun brukt windows. bruker man linux eller lignene kan jeg se for meg endel problemer =) Med en gang man gjør noe litt avansert, så blir det tull. Dvs silent stream-buggen har jo affisert de fleste i lengre tid.., mitt probleme r når jeg har to skjermer, og outputter hdmi til receiver, og videre fra receiver til DVI-inngang på skjerm. Da får jeg ikke lyd. AtW Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Og BC2 da?? ikke noen forbedring der?? Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) BC2 kjører da allerede ultra-smooth? Skuffet at XServer 1.10.1 ikke fikk støtte i denne versjonen... EDIT: Glemte visst "ikke fikk støtte". Endret 28. april 2011 av Kaymeerah Lenke til kommentar
Nator Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Synd de ikke klarte å booste ytelsen til BFBC2. Alt annet er mer irrelevant... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ikke hatt et problem med hdmi lyd siden jeg hadde hd3850/3650. har kun brukt windows. bruker man linux eller lignene kan jeg se for meg endel problemer =) Med en gang man gjør noe litt avansert, så blir det tull. Dvs silent stream-buggen har jo affisert de fleste i lengre tid.., mitt probleme r når jeg har to skjermer, og outputter hdmi til receiver, og videre fra receiver til DVI-inngang på skjerm. Da får jeg ikke lyd. AtW jeg bruker et ganske lignene oppsett selv. om forsterkern din bruker identifiseringa til skjermen ser jeg for meg at det ikke vill komme lyd ja. min forsterker identifiserer seg så systemer koblet til kun ser forsterker og støttede oppløsninger til skjerm. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ikke hatt et problem med hdmi lyd siden jeg hadde hd3850/3650. har kun brukt windows. bruker man linux eller lignene kan jeg se for meg endel problemer =) Med en gang man gjør noe litt avansert, så blir det tull. Dvs silent stream-buggen har jo affisert de fleste i lengre tid.., mitt probleme r når jeg har to skjermer, og outputter hdmi til receiver, og videre fra receiver til DVI-inngang på skjerm. Da får jeg ikke lyd. AtW jeg bruker et ganske lignene oppsett selv. om forsterkern din bruker identifiseringa til skjermen ser jeg for meg at det ikke vill komme lyd ja. min forsterker identifiserer seg så systemer koblet til kun ser forsterker og støttede oppløsninger til skjerm. Det er ikke problemet (dvs ikke hele), om jeg sender som om jeg bare hadde forsterkeren, så får jeg ikke satt riktig oppløsning på skjermen, fordi 1600*1200 ikke er i lista, jeg kan kombinere slik at 1600*200 er med (merklig at man ikek kan overstyre dette i CCC forresten). Men probmet er uansett at hdmi står som "not pluggen in" i lysta over lyd-devices. AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ATI og hdmi er et mareritt uten like, sånn er det bare, og det alene er grunnen til at det blit nvidia neste gang. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 ATI og hdmi er et mareritt uten like, sånn er det bare, og det alene er grunnen til at det blit nvidia neste gang. Bare synd nvidia og HDMI er et minst like stort mareritt... AtW Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nvidia på de kortene jeg har, har flere muligheter for å overstyre en rekke instillinger, de har mulighet for å slå på underscan, i motsetning til ati som tvinger på underscan og manuellt må deaktiveres. I tillegg husker nvidia scan instillinger når du skifter oppløsning. Lyd på hdmi er dog et mareritt og bare forferdelig dårlig gjennomtenkt fra de som lagde systemet til å begynne med. Det hele blir jo ikke bedre av at microsoft har gjort alt i sin makt for å forhindre at man skal kunne tvinge ut signaler via dvi, i xp var det en smal sak å sende 100hz 1920*1080 til tven (som støtter det), i win7 - umulig. Bare fordi tven ikke sier i fra at den støtter det finnes det ingen måte å få windows 7 til å prøve å sende 100hz. Ikke med ati i hvert fall. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Denne driveren støtter X.org 1.10, som blant annet brukes i Ubuntu 11.04. Men videoakselerasjon for GNU/Linux-brukere er fremdeles manglende. Ati har hatt lydcodecer på sine kort i flere år, nvidia har krevd intern s/pdif kabel frem til siste generasjon. Lydkortet gjør ingenting i denne sammenheng, da alt skjer i receiveren eller tven. Noen kort i GeForce 200-serien hadde innebygd lydchip. Lenke til kommentar
mr_vegum Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Har et Radeon 5770 kort koblet til TV (Sony NX700) via HDMI. Dette overfører både lyd og bilde. Det krever ingen justeringer for å få dette til å virke, bare plugge i kabelen. Jeg skjønner virkelig ikke hva dere sliter med? Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) feil identifisering og ingen mulighet til "jeg vet best" modus. Endret 28. april 2011 av kjeLL// Lenke til kommentar
Nødstopp Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Holder meg til gode gamle 10.5, jeg. Alle versjonene oppover har kræsja PC-en min, denne går det vel likedan med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå