sondre19 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Heisann, jeg bruker min Nokia N900 som modem, jeg får en god hastighet til tross for at jeg bruker en mobil. Det jeg lurte på er, går det an å makse hastighet på torrent downloads på noen måte? Jeg kommer bare opp til ca. 60 kB/s Jeg har lite kunnskap på dette området, så setter pris på litt hjelp her! Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Torrents egner seg vanligvis ikke over mobile nettverk pga høy latency. Torrents er ofte avhengig av å laste ned masse små biter, og når det er en flaskehals i hvor fort de får svar, så går hastigheten på torrents ned. -C- Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 I tillegg vær klar over at en (smart)telefon er en datamaskin med sikkerhet som en Pc for 20 år siden: http://www.web3logistics.com/#smart-phone-security Derfor ville jeg personlig ikke brukt mobilen som modem til torrent downloads Da ber du om "malware", men det vet du kan hende nok om til å brukt anerkjente torrent siter. Generelt prøv å finne et godt program som finner flaskehalsene på din løsning. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 I tillegg vær klar over at en (smart)telefon er en datamaskin med sikkerhet som en Pc for 20 år siden: http://www.web3logistics.com/#smart-phone-security Med tanke på sikkerhet, Hva bør jeg gå for vis jeg ønsker og dele 3g-tilkoblingen til smarttelefonen med pcen min? Blir det 'Wifi hotspot', eller den kjedelige kabelen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Du kan også opprette en PAN-nettverk med BlueTooth, men da får du ikke særlig god hastighet (i praksis ca 1 Mbps med mindre begge enheter har ny BT-versjon og EDR). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) Med tanke på sikkerhet, Hva bør jeg gå for vis jeg ønsker og dele 3g-tilkoblingen til smarttelefonen med pcen min? Blir det 'Wifi hotspot', eller den kjedelige kabelen? Blir det 'Wifi hotspot', eller den kjedelige kabelen? Det blir vel ikke en 'Wifi hotspot' men hva mener du med "eller den kjedelige kablene"? En smarttelefon tilkoblet en Pc blir jo et mininettverk og det er ikke sikrere enn andre nettverk. "Security by obscurity" er ikke sikkerhet. Men kobler du deg til nettet via Pc'ens modem snakker vi om en annen sikkerhet. Modem har som regel innebygd brannmur i tillegg til de brannmurer du måtte ha på Pc'en etc. Det er ihvertfall sikrere enn å bruke mobiltelefonen som modem, men da har du en annen løsning enn den du opprinnelig spurte om. Endret 29. april 2011 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
teitur Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Det er neppe noen forskjell på sikkerheten mot angrep fra internett enten du velger WiFi hotspot eller kabel. Det eneste du slipper med kabel er risikoen for at noen kobler seg på ditt trådløsnett, men med wpa2-krypterting på WiFi-nettet burde du være sikker nok på den biten uansett. Lenke til kommentar
lumfong Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 ...men med wpa2-krypterting på WiFi-nettet burde du være sikker nok på den biten uansett. var det jeg var ute etter. Takker:) @ kgun: Dele tilkoblingen med kabel mente jeg. Fordi jeg tipper koblingen mellom telefon og pc er mest utsatt for "angrep", altså er det mest sikkert med kablet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå