nkrystad Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Pga. lynnedslag ble PCen sannsynligvis ødelagt. Åssen er det mulig å sjekke om den er ødelagt eller ikke. Den vil ikke skru seg på. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Plukk ut eventuelle nettverkskort og modem. Hvis det ikke hjelper kan du prøve med en annen strømforsyning... Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Hvis du ikke har backup av dataene dine, kan du prøve å pille ut HD, sette den inn i en annen maskin (husk å eventuelt jumpe den rett), og se om dataene dine fortsatt er på disken, eller om disken starter i det hele tatt. Jeg er nesten hysterisk når det gjelder lyn, røsker ut omtrent alt av kontakter i huset, (untatt fryser'n, den håper jeg skal ryke den er så gammel, vil få ny på forsikringen 8) ). Forrige sommer skiftet jeg både modemer og isdn-kort på flere maskiner pga. lyn. Prøv å bytte ut alle komponentene på maskinen din en og en, begynn med strømforsyningen, og sjekk sikringen i den. Lenke til kommentar
panikk! Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Eneste måten å få sjekka ka som er ødelagt er egentlig å bare ta med hele pcen (skjerm også just in case) og få prøvd den del for del hos en kompis og så kvitterer du for hver del som funker. Kjør gjerne en del tester som sjekker minnet ordentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå