thklinge Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Sony sikrer ikke dine data godt nok og da er det SYND i dem?! :o Enig i at dette er et meget pussig perspektiv, men om vi skal være ærlige, så vet vi tross alt ikke om Sony har sikret sine data bedre enn feks Microsoft. Om dette skyldes dårlig sikkerhet fra Sony sin side, så fortjener de all den straffen de kan få, men hackere har kommet inn i NASA og masse annet før også, så for meg virker det som om at hvis dyktige hackere først har bestemt seg for å hacke deg, så er det lite du kan gjøre. Så jeg synes vi skal vente med å dømme Sony - og synes "synd" på dem (hvem dem egentlig, aksjonærene som sikkert har tonnevis med cash likevel?) - før vi faktisk vet mer om sikkerheten til PSN. Vi kan uansett kritisere Sonys behandling av saken, for den har vært helt elendig. Om det stemmer det som er framvist i diverse pastebin-dumps så har de et svært lettfeldig forhold til sikkerheten på PSN. At de har gjort seg selv til mer av et mål med håndteringen av GeoHotz-saken stemmer nok men det er mange selskaper der ute som har påkalt seg anon og andres vrede uten at de har mistet kundedata. Itunes og XBL er gode eksempler. Utfra det som har framkommet om saken så langt så virker saken å være et rent resultat av at Sony ikke har sikret kundeinformasjonen godt nok og jeg synes hetsen og den negative omtalen de nå får er vel fortjent. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Jeg synes det burde bli slutt på kontohysteriet som herjer nå. Tror jeg registrerte meg på Playstation Network en gang. Da ble jeg spurt om fult navn og masse personlig informasjon inkludert adresse og sikkert enda mer. Hva faen er vitsen med det? Nå er de fleste vant til slike kontoer og vet at det beste er å fylle inn noe tull i alle feltene og klikke seg videre. Og det har jeg aldri angret på. Så hadde det ikke vært klokere av Sony og lage et nettverk som ikke samler så mye personlig informasjon? De kan gi faen i hvor hver enkelt bruker bor, hva hver enkelt bruker har til fornavn, mellomnavn og etternavn. Lag et kontosystem med så lite info som mulig da! Jævla drittsekker, synes de fortjener all motgang de får nå. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Ja, de tok det jo useriøst til nå. All informasjonen var jo kun beskyttet av en brannmur og Sony selv har hatt uttalelser som "Vi gir jo komplett faan i sikkerhet og personvern" og "Det er da nesten ingen sjanse for at noen vil hacke oss siden vi ikke har gjort noen noe som helst". Skjerp deg. Hvor trangsynt er du egentlig? Om det er riktig at dette skjer fordi PS3 er hacket, så vil jeg si det tyder på at Sony ikke har tatt sikkerheten godt nok. Hvorfor skal man stole 100% på klienten i en slik sammenheng? AtW Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) . Endret 28. april 2011 av Belzebob Lenke til kommentar
Morfeo Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Regner med Sony er litt mere ydmyk på årets E3 enn de pleier å være. Haha, er lov å håpe, men tviler ekstremt sterkt. Om det stemmer det som er framvist i diverse pastebin-dumps så har de et svært lettfeldig forhold til sikkerheten på PSN. At de har gjort seg selv til mer av et mål med håndteringen av GeoHotz-saken stemmer nok men det er mange selskaper der ute som har påkalt seg anon og andres vrede uten at de har mistet kundedata. Itunes og XBL er gode eksempler. Utfra det som har framkommet om saken så langt så virker saken å være et rent resultat av at Sony ikke har sikret kundeinformasjonen godt nok og jeg synes hetsen og den negative omtalen de nå får er vel fortjent. Jepp, om dette stemmer, så er det fult fortjent. Endret 28. april 2011 av taterfyrings Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Som en nevnte tidligere; de reelle kostnadene er nok langt mindre, men dette kan ikke annet enn å svi glovarmt på Sonys pung. Lenke til kommentar
ruub Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 synn d dær hackere )) skreiv ikke engang rett land jeg komemr ifra på bruker informasjonen så hvorfor gidde å kødde så mye?? :? og som de burde sjønne så er mesteparten av de mail adressene er fake før jeg kjenner mange som har 3 eller flere brukere.... vi leste jo tiligere hvor mange PS3er som er solgt oh det er ikke så mange, og hvis der er sånn at kredittkort er lagt inn så er d neppe på alle de 77M brukerne.... fordi etter et kjøp på en PS3 så har du det instalert på hele PS3en og alle di andre brukerne man lager og jeg vet til og me om folk som kjøper sammen og deler det rundt på alle di forsjellige PS3ene synes de burde heller satse på det tallet som har lagt ur kreditkort info.... Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Haha, don't mess with Anonymous BITCH! De har vel sagt klart i fra at de ikke har noe med saken å gjøre. Da er det i tilfellet et (eller flere) medlem som har gått rogue. Ok, når de har sagt klart fra så. Da MÅ det jo være sant! Lenke til kommentar
HylendeUlf Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Forbanna hacker pakk. Håper samtlige blir tatt. Kan nok være ganske sikker på at man får minimalistisk med tilgang til neste generasjon Sony konsoll. Blir ikke billig for Sony dette her. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Forbanna hacker pakk. Håper samtlige blir tatt. Kan nok være ganske sikker på at man får minimalistisk med tilgang til neste generasjon Sony konsoll. Blir ikke billig for Sony dette her. Om sony er litt fornuftige, så skjønner de at de ikke kan stole på 100% sikekrhet klient-side. Om de bruker denne saken som grunn til å sperre tilgangen på selve konsollen, så har de virkelig skjønt lite. AtW Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Ok, når de har sagt klart fra så. Da MÅ det jo være sant! Du tror ikke de hadde tatt credit for det om det var de som gjorde det? Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ok, når de har sagt klart fra så. Da MÅ det jo være sant! Du tror ikke de hadde tatt credit for det om det var de som gjorde det? Det er ikke sikkert... Om de skyldige blir tatt i denne saken, har de 0 å ro seg vekk med. Nå prøver jo folk å selge denne dataen også. Jeg vil tro dette straffes på lik linje med terrorisme. Økonomisk kriminalitet er ofte noe av det strengeste man kan bli tatt for. Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ok, når de har sagt klart fra så. Da MÅ det jo være sant! Du tror ikke de hadde tatt credit for det om det var de som gjorde det? Det er ikke sikkert... Om de skyldige blir tatt i denne saken, har de 0 å ro seg vekk med. Nå prøver jo folk å selge denne dataen også. Jeg vil tro dette straffes på lik linje med terrorisme. Økonomisk kriminalitet er ofte noe av det strengeste man kan bli tatt for. Anonymous er jo en slags terrorgruppe. De gjør det de gjør for å skape blest og belyse et poeng. Derfor spør jeg: hva var vitsen med å gjøre dette uten å ta credit for det? Hva får Anonymous ut av det? Såvidt jeg har fått med meg, så er de ikke akkurat vinningskriminelle. Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 De vet jo hvor de skal ta pengene ifra nå Lenke til kommentar
Predicted Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Haha, don't mess with Anonymous BITCH! De har vel sagt klart i fra at de ikke har noe med saken å gjøre. Da er det i tilfellet et (eller flere) medlem som har gått rogue. "medlemmer"? Seriøst? Du aner hvist ikke hva anon er. Anonymous er ikke en gutteklubb med medlemskort og hemmelige passord, det finnes ikke en hub der alle anons samler seg, anonymous er en ide, kort oppsumert er det people power, alle som identifiserer seg ved et aspekt av anonymous, enten det er hacking for gøy, scientologyraids osv... Det er nesten garantert anonymous som står bak, men siden alle og ingen er anonymous, så kommer ikke sony seg så mye lengre av den grunn. 1 Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Haha, don't mess with Anonymous BITCH! De har vel sagt klart i fra at de ikke har noe med saken å gjøre. Da er det i tilfellet et (eller flere) medlem som har gått rogue. "medlemmer"? Seriøst? Du aner hvist ikke hva anon er. Anonymous er ikke en gutteklubb med medlemskort og hemmelige passord, det finnes ikke en hub der alle anons samler seg, anonymous er en ide, kort oppsumert er det people power, alle som identifiserer seg ved et aspekt av anonymous, enten det er hacking for gøy, scientologyraids osv... Åh, takk for at du ga meg klarhet i saken. Jeg trodde nemlig det var en gjeng japper som satt i et rom fylt med bøker mens de drakk whisky og røyka sigar ved siden av peisen. Så feil kan man ta! ..eller, så brukte jeg "medlem" fordi det var en bekvemmelig måte å si "en del av" på. Men greit, jeg skal rette meg selv: "De som uoffisielt snakker for den abstrakte 'gruppen' Anonymous har sagt at de ikke har noe med saken å gjøre". Det er nesten garantert anonymous som står bak, men siden alle og ingen er anonymous, så kommer ikke sony seg så mye lengre av den grunn. Om man skal kalle alle hackere som ikke har blitt tatt (eller har tatt crad for et hack) "anonymous", så ja, da var det vel det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå