Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til bilstereo Mazda 626

Anbefalte innlegg

Hei, ny på forumet og ny til å holde på med lyd i bil :)

Kunne trengt litt hjelp med å finne ett godt anlegg for å kose meg med musikk i bilen. Har en Mazda 626 (GE) 2.0 Kombi-sedan 92-modell. Ganske stort bagasjerom, så like greit å få inn en god sub der.

Har bare sett meg litt om, og lurte på om noen av disse fungerer? :

http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=4103&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 JBL GTO Power pack + dette kabelsettet:

http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Bilstereo/Monteringsdeler/Startsett-kabel-High-End/

http://www.bilstereo.no/m/shop/?produkt=8187&katid=40&mid=m436&id=&vn=736 Pioneer Soundstorm

Lurer også om jeg trenger større/ekstra batteri? Har ett biltema batteri på 40Ah, god klemmespenning og ladespenning.

Budsjettet ligger på ca 4000 kr.

All hjelp er velkommen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hves æ har vore deg så har jeg kjøpt meg Boss 12 " 2300 watt og en Boss forsterker på 2200 watt, har nettop kjøpt 2 12 " 4 diskant førr å ha i dørene på bilen. betalte litt over 3000 kr. Du kan se på denne siden http://www.styling-tech.no/ Jeg er veldig fornøyd og JEG RISTER IGHJEL INNI BILEN ;) det beste av alt er 2 12" i 2*1 kasse ;) Ps, 40 Ah er ikke nok. jeg hadde 70 Ah Dynamo. da jeg spilte på fult så blinka lysa i bilen, så jeg råder deg å ha Max 80 Ah Lykke til og koz dæ me Bass Technoshow ;D

Lenke til kommentar

Bare se bort i fra hele innlegget til OpelSenator her, for han har ikke peiling på hva han snakker om, og det at han er fornøyd med søppel (boss) sier i grunn det meste. Han snakker også om bass og diskant, men ingenting i mellom der, så anlegget hans må være forferdelig å høre på, hehe.... Og grunnen til at lysene hans blinker, or fordi han har for dårlige kabler mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie.

Soundstorm bør du også holde deg borte fra, og 6x9" i hatthylla blir ikke bra når du skal ha sub baki, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, og vil låte fælt ;)

Lenke til kommentar

OpelSenator: Er ikke ute etter noe som kan riste ihjel bilen min, vil ha bra lyd for å høre på musikk og ikke technoshow :)

Cossiemk1: Har ikke hattehylle då, så har egentlig ikke planlagt så nøye, hehe. Tenkte å ha noe i dørene foran, og noen i dørene bak + en sub i bagasjerommet. Kunne du annbelfalt noe annet i den prisklassen? Trenger ikke å være ett sett, kan godt kjøpe ting hver for seg :)

Lenke til kommentar

Bare se bort i fra hele innlegget til OpelSenator her, for han har ikke peiling på hva han snakker om, og det at han er fornøyd med søppel (boss) sier i grunn det meste. Han snakker også om bass og diskant, men ingenting i mellom der, så anlegget hans må være forferdelig å høre på, hehe.... Og grunnen til at lysene hans blinker, or fordi han har for dårlige kabler mellom batteri og dynamo, og mellom batteri og chassie.

Soundstorm bør du også holde deg borte fra, og 6x9" i hatthylla blir ikke bra når du skal ha sub baki, for da påvirkes 6x9" av trykket fra suben, og vil låte fælt ;)

Trudd han mente OHM men så han meinte Ah/Ahmpær...

Lenke til kommentar

Ska han ha den drit suben dær? En venn av meg har en sånn i bilen sin. han sa att han har betalt for mye førr søppel! Så du kanskje prisen på Boss 12" ?? Er ikke verdt 1000 kr engang, leste du infoen? Bedre en den du viste. og billiere! Boss er et braa billig merke

Lenke til kommentar

Ska han ha den drit suben dær? En venn av meg har en sånn i bilen sin. han sa att han har betalt for mye førr søppel! Så du kanskje prisen på Boss 12" ?? Er ikke verdt 1000 kr engang, leste du infoen? Bedre en den du viste. og billiere! Boss er et braa billig merke

Infoen som boss kommer med er ikke verdt en dritt, for det er bare skryt alt sammen, og ikke noe av det er fakta. Alle som har vært i gamet en stund vet at boss er dårlige greier. Greit nok at helix ikke er det beste man får tak i, men det er mye bedre enn boss, og at kompisen din ikke får det til å spille greit, er kun hans egen feil, for man må selvsagt ha riktig kasse og forsterker, og en egnet biltype (det er nemlig ikke alle biler som er like lett å få bra med bass i)

Lenke til kommentar

Selvfølgelig funker det, men forsterkeren blir litt liten til sub, og du betaler litt ekstra bare fordi det står JBL på produktene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...