ChrisR Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Hei. Sikkert ikke perfekt emnetittel til dette emne, men here we go: Har et HighPoint RocketRAID 1720 og det vil ikke gjør sånn jeg får opp disken. Bilde 1 Bilde 2 På bilde 1 så kommer det av og til på "Status" noe prosent greier og en tid. Men da har det vert dobbelt opp med "raid" På bilde 2 så ser dere at "Total Free" 0,00 GB og "Max Free" 0,00 GB. Har satt til at det skal være 4TB. Diskene fungerer fint utenom raidkontrolleren Problemet er at jeg rett og slett ikke får såtte opp RAID på dette kortet. Noen som har dette kortet og har fått såttet opp RAID? Diskene: WDC 2TB Green 2 stk identiske. I "Behandle" og disk management så får jeg ikke installert diskene heller. Det kommer opp dette(Har prøvd MBR & GPT), men ingenting av det fungerer. Bruker W7 x64. Har installert alt av drivere. Verson 1.1 Mvh ChrisR Endret 27. april 2011 av ChrisR Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Raid med WD green = Epic fail Hvis du ikkje vet det, så ta en google Synn å sidet, men det er VELDIG mange som har problemer med WD green og raid. Treige er de også, Spesielt billige er de heller ikkje i forhold til Samsung f4 som er mye bedre til raid, og er raskere. ... Sjekk iallefall først at du har nyeste firmware til kontrolleren installert. Kan være at gammel firmware ikkje liker 2tb+ disker. Endret 27. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Varj Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 nizzen post = epic fail wd green fungerer utmerket i raid for mange, inkludert meg selv. det dårlige ryktet er svært ufortjent. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Nyeste er installert. V 1.1. Det er vertfall den jeg finner når jeg googler og er på hjemmesiden til HighPoint. Har andre disker i RAID uten problemer (WDC Green) Men det er RAID kortet som jeg tenker er problemer, får heller ikke såttet noen andre disker i raid på det kortet Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) nizzen post = epic fail wd green fungerer utmerket i raid for mange, inkludert meg selv. det dårlige ryktet er svært ufortjent. Det dårlige ryktet ER fortjent It has come to our attention that Western Digital's Caviar Green HDDs suffer from a critical design flaw caused by an aggressive power-saving feature. Western Digital has developed a new technology called Intellipark (aka Idle 3 mode) and it is designed to reduce power consumption, in part by positioning the HDD's heads in a park position and turning off unnecessary electronics after 8 seconds of inactivity. According to an in-house investigation and user reports', some software and operating systems are incompatible with the Intellipark feature causing endless head parking movement as the HDD continuously goes in/out of idle mode. This abnormal behavior creates stress on the HDD and that could lead to the following issues: • Loud clunking/clicking/buzzing noises every few seconds. • Artificially increases the number of load-unload cycles in S.M.A.R.T. • Possibly shortens life-time of the HDD. • Possibly reduces performance of the HDD. http://www.ngohq.com...green-hdds.html Jeg har en 2tb green og en 3tb green disk. Men de er ikkje bra fordeom Jeg vet at du kjører software raid i linux med green diskene. Er nå ikkje helt sikker på om min post var så veldig epic fail, men du om det Endret 28. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Gav opp RAID 1 med en WD Green disk selv, denne ligger nå på skrivebordet og har ikke vært i bruk. Så er redd jeg må si meg enig med Nizzen, ryktet er fortjent. Eneste de duger til er eksterne USB disker for rask lagring (Altså rask i den forstand at du plugger inn, lagrer det du skal ha og deretter plugger ifra.) Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Test av WD green 3tb og Hitachi 3tb... Gjett hvem som vant http://www.idg.no/pcworld/tester/lagring/interne_harddisker/article205735.ece Endret 28. april 2011 av Nizzen Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Har heller aldri hatt noe problem med WD green diskene.... utrolig men sant Endret 28. april 2011 av Snabel Lenke til kommentar
jonol Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Kjører selv raid0 med 4x wd 2TB green disker, får litt over 400MB/s skriv og les, synes ikke det er så forferdelig som lagringsplass. Eneste er jo at I/O er helt på trynet i forhold til andre, men igjen, hva får du for disker til 679 kr? Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 men igjen, hva får du for disker til 679 kr? Samsung F4 2 TB til 599,- Jeg har selv nesten bare Samsung disker. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 kanskje litt off topic, men å kjøre "treige" store disker i raid 0 høres meningsløst ut for meg da disse diskene er tiltenkt lagring og ikke aktiv bruk Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Da kjøper jeg meg 2 sånne: Samsung SpinPoint F4EG 2 TB + en raidkontroller for sikkerhetskyld Promise FastTrak TX2300 2P Lenke til kommentar
Varj Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 kanskje litt off topic, men å kjøre "treige" store disker i raid 0 høres meningsløst ut for meg da disse diskene er tiltenkt lagring og ikke aktiv bruk Det har du selvsagt helt rett i, men tipper trådstarter bare vil ha mye plass, uten sikkerhet. Lenke til kommentar
ChrisR Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 kanskje litt off topic, men å kjøre "treige" store disker i raid 0 høres meningsløst ut for meg da disse diskene er tiltenkt lagring og ikke aktiv bruk Det har du selvsagt helt rett i, men tipper trådstarter bare vil ha mye plass, uten sikkerhet. Det har du litt rett i, har også backup av det jeg har. Men det på en annen maskin igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå