Gå til innhold

Mobildata på iPhone


Anbefalte innlegg

Heisann! Har for tiden abonnementet Telenor Frihet og lurer på noe angående mobildata på iPhone. Dersom man vil motta og sende MMS må mobildata være på, men dette er samtidig en tjeneste som benytter seg av et mobilt nettverk. Jeg surfer aldri på internett med mindre jeg er på et trådløst nettverk og lurer derfor på om mobildata kan koste deg penger når det kun er aktivert? Jeg har skrudd av email-oppdatering og automatisk oppdatering av apps slik at i teorien skulle ikke mobildata koste noe som helst (med mindre jeg faktisk surfer med det).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Multimedia messages use your data connection, not your cellular connection, which is why it really chaps my hide that cellular companies still charge you per MMS and they charge you the bytes of data it takes to send that MMS! You’re getting charged double for every MMS you send

 

iPhone iOS 4 Tip: Disable All Cellular Data UPDATED

 

Jeg har alltid 3G og Cellular data skrudd av.

Får jeg en mms får jeg melding på sms med nettadresse og kode for å laste ned bildet via nettleseren.

 

Ser ikke vitsen med å betale for å mota mms... 2 ganger...

Lenke til kommentar
Multimedia messages use your data connection, not your cellular connection, which is why it really chaps my hide that cellular companies still charge you per MMS and they charge you the bytes of data it takes to send that MMS! You’re getting charged double for every MMS you send

 

iPhone iOS 4 Tip: Disable All Cellular Data UPDATED

 

Jeg har alltid 3G og Cellular data skrudd av.

Får jeg en mms får jeg melding på sms med nettadresse og kode for å laste ned bildet via nettleseren.

 

Ser ikke vitsen med å betale for å mota mms... 2 ganger...

 

Det får derimot ikke jeg. Jeg mottar absolutt ingenting dersom mobildata er slått av og må faktisk skru den på å be vedkommende om å sende MMS'en på nytt...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...