Gå til innhold

Hva koster LO-medlemskap?!

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Hei.

I skatteberegningene mine står det ikke en dritt om at jeg har vært medlem av LO, og det ønsker jeg å korrigere, iom at man får fradrag for det. Og da ønsker jeg å vite hvor mye jeg kan kreve. Å lete på nettet er søren meg helt umulig uansett hva jeg putter inn, og å sjekke på sidene deres fører meg ingen steder. Noen som vet hva jeg kan få i fradrag?

Jeg tjente 291 000 i fjor.

Og en annen ting; Var det ikke slik at man ikke skatter av avkastning i fond ol. så lenge man ikke tar ut pengene? I mitt tilfelle er det litt i Skagen Kon-Tiki, og Postbanken Rentespar.

Takk :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontingent til fagforening skal være med på årsoppgaven fra arbeidsgiveren din og på den forhåndsutfylte selvangivelsen. Kontakt lønningskontoret hvis det ikke er det.

Avkastning på fond betales ikke før man selger. Du skal få oppgaver fra selskapene med verdien som skal føres inn for formue, og de er som regel allerede ferdig utfylt.

Edit: Det over gjelder for aksjefond som Skagen KonTiki. Postbanken rentespar er et pengemarkedsfond, og der er det som for bankkontoer at du betaler skatt på utbytte hvert år. Forøvrig synes jeg rentespar ser ut som et dårlig spareprodukt. Du kan like gjerne putte pengene på høyrentekonto i f.eks. yABank.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...