Gå til innhold

Ny pc


Olahn

Anbefalte innlegg

Hei eg skal ha ny pc, den gamle pcen min slo lynet ned i så eg får 16000 fra forsikringselskapet :) (var ikkje verd meir enn 4000 max) eg har skjerm, men ingen andre ting. eg bruker pcen mest til og spele og høre på musikk så eg vil ha bra lyd og grafikkort. er det noken som kan hjelpe meg med en pc? vil ha ein rask prosessor, litt ram (512 ddr, går i begynnelsen) et bra grafikkort, og eit hovedkort med plass til masse på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

for å sette opp et lite forslag til deg så vil jeg anbefale dette:

 

Hovedkort: Abit NF7-S rev2.0

CPU: AMD XP2500+ barton

Minne: GEIL PC3500 Golden Dragon (mengden bestemmer du, men jeg anbefaler å kjøpe to like, dvs 2x256MB eller 2x512MB

Harddisker: Seagate Barracuda 7200.7 120GB 2 stk

Lydkort: Trengs ikke, Soundstorm integrert på HK er greit nok for de fleste

Skjermkort: Radeon 9700n-pro, evt pro (jeg hakke helt store skjermkort skillz) du kan også titte på Radeon 9800n-pro evt... bare ikke velg nvidia.

Periferiene (som jeg liker å kalle dem), dvs dvd-rom, brenner, floppy, mus, tastatur, skjerm osv får du nesten velge selv. Skal du ha fint kabinett så er Lian-Li eller Lepont et fint(men dyrt) alternativ.. Begge finner du på Microplex...

 

Titt litt rundt, www.komplett.no, www.psdata.no, www.mpx.no og finn det du selv vil ha eller spørr rundt omkring om hva folk mener og egne erfaringer så tror jeg du etterhvert vil få en pc du er fornøyd med :wink:

 

Lykke Til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...