Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dere med telenor adsl:

Anbefalte innlegg

Oy oy oy...

No e d på tide å gjør nokka folkens..

LAgg og høy ping er ikke vår ting!

Gå hit: http://www.online.no/cgi-bin/mailskjema.cg...=tilbakemelding

Så kan dere skrive inn, eller klipp og lim inn dette:

Tekstboks 1:

Helt siden jeg fikk Telenor ADSL ikke levert den hastigheten dere sier vi skal få. Altså 704/128 hvor vi da er en av di heldige som kommer opp på hastiget 594/112 hvilket er LANGT over gjennomsnittet. Nå har det seg også slik at det i det siste har blitt en sinnsyk lagg på linjen noe som fører til at pingen ved spill online øker med 300%. Dette er ikke akseptabelt! Etter repotasjen på TV2 Hjelper Deg torsdag 31/01/02 kan dere nok regne med at en del kommer til og bryte avtalen med dere da dette er fullt lovlig ifølge forbrukrådet. Og en annen ting som kan virke litt mystisk er at "pingen" ved online spill høy (100-200) ved alle servere UNTATT deres EGNE (hvor pingen er 30-40)... Noe som kan føre til diverse saker her og der!

I tekstboks 2:

For og ikke miste kunder nå som nextgentel kommer til og ta over mere og mere av deres kunder ettersom dere IKKE holder det som skal holdes men det er nettopp det di gjør. Og her er noe og tenke over: (http://www.hardware.no/nyheter/feb02/nextgentel_ibm.html)

Her er noen tips og triks som bør fikses snarest da dette er et hett tema blant online spillere:

1: Sette opp hastigheten ut fra dere slik at den faktiske hastigheten blir det det står at det skal være!

n2: Fikse lagg på linjene.

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telenor Online ADSL

Telenor Online ADSL er den suverent raskeste Internett-tilknytningen du kan få over telefonlinjen - opptil 16 ganger hurtigere enn ISDN. Med ADSL løper det heller ingen tellerskritt når du er ute og surfer. Surfeopplevelsen blir mer intens, med lyd og levende bilder i god kvalitet.

Det er det dummeste jeg har hørt!! de tar seg vann over huet hele tiden!

Alle de under bruker de to gamle, kjedelige kobberkablene refert til som "telefonlinjen" over:

SDSL 2mb/s, VDSL 52mb/s, ADSL 8mb/s (nextgentel) OSV. Telehor ADSL er MAX 1mb/s og svinedyr. og det har heller ikke tenkt å oppgradere den.

VDSL (den raskeste foreløpig):

VDSL provides an incredible amount of bandwidth, with speeds up to about 52 megabits per second (Mbps). Compare that with a maximum speed of 8 to 10 Mbps for ADSL or cable modem and it's clear that the move from current broadband technology to VDSL could be as significant as the migration from a 56K modem to broadband.

-[iWZ]Dingy

[ Denne Melding var redigert av: Dingy på 2002-02-05 00:39 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-04 20:55, Liquified skrev:

Bytt til Cahch SDSL. Det har jeg. Linja mi lover 1024/1024, og jeg sjekka. Testan sa jeg hadde 950 ellerno. Det må jeg jo kunne si meg fornøyd med.
:grin:

har bestillt for 4 uker siden jeg fra catchcom...

bor i byen (oslo)

jeg har fortsatt ikke sdsl bare laggete adsl ;(

2-5 uker sa de...det blir vel 5 uker og 1 dag eller noe tenker jeg..

Lenke til kommentar

Jeg har 384/128 mbts VDSL jeg, noe prøveprosjekt fra selveste Telenor. :smile: Men så går jo 26mbts til tre tv'er med masse gratis tv-kanaler.

Men i bunn og grunn er jeg langt fra fornøyd, særlig med upload hastigheten som er utrolig dårlig.

Mvh.

Martin Jonassen

Lenke til kommentar

ikke at jeg mener det er noen vits i å klage til Tormod Hermansen, men dog...

Telenor bygger nå hvertfall ut ADSL, og det er det ikke mange andre som gjør.

mailadressen hans er: [email protected]

Det er hvertfall @telenor.com, men det kan vel hende han skriver navnete sitt med en h eller s ekstra et sted, hvem vet...

bertie

Lenke til kommentar

Har 600 kbit i sec på min 704 kbit i sec linje fra telenor.

Ok det da , jeg kjører jo det meste av nedlasning i en uhorvelig fart, ja jeg må bare si uhorvelig, før jeg fikk ADSL hadde jeg 56 modem :sad:

Snakk om forskjell , nå har jeg 12-15X raskere hastighet enn jeg hadde bare får 3 mnd siden.

Så nå spiller jeg Kingpin på nett med 65-100 i ping,

med modem hadde jeg 300 eller mere :sad:

Jippi Telenor Rulezz :smile:

Hilsen Master King Ping :smile:

:eek: AMD XP1500+

:eek: Microstar Turbo II

:eek: Hercules Prophet 4500

:eek: Samsung CD-RW/DVD

:eek: Samsung 950P "19"

:eek: Samsung 40GB

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-10 13:05 ]

[ Denne Melding var redigert av: ZAN på 2002-02-10 13:06 ]

Lenke til kommentar

enig med siste :smile:

Oss ute i distrikta har valget mellom tullenor og ISDN, så valget er enkelt. Tullenor får spenna no matter what (De derre andre telefonselskapene kan ta seg et stev. Har ennå ALDRI truffet et selskap med orden i faktura avdelingen... Prøvd Sense, You, World-online/tiscali...)

Men om Nextgenteo et.al har planer om å flytte seg ut av oslogryta, så er jeg med :smile:

(Var heldig som fikk ADSL hit vi... :sad: )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...