Khani Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Hallo, Jeg hadde en cpu liggende til overs (AMD Turion tl-58 65nm socket s1g1) Som jeg satt inn i den gamle laptopen min. Os er nyinnstallert (XP pro x86) Og alle drivere skal være installert. Problemet er det at hvær gang jeg feks ser på videoer på nettet eller starter et spill hopper kjerne nr1 opp til 80% mens kjerne nr2 står på 20% så synker kjerne nr2 stødig til den når rundt 5%. I feks oblivion låser fps en seg på 31. Den gamle prosessoren tl-56 (90nm s1) hadde tidligere et lignende problem. Men da hadde jeg levelig ytelse slik at det ikke brygge meg noe serlig. Selve maskinen i seg selv er stabil som bare det. har testet med orime95 og memtest86 til nå. Jeg har prøvd et av amd sine offesielle drivere for og fikse dette. Men jeg kommer ingen vei selv med de. Specsa er som følgende: OS: XP pro x86 Processor: tl-58 1.9ghz 65nm socket s1g1 RAM: 2gb (oppgradert for ca 1-2 år siden.) Gpu: Nvidia 7600 go HDD1: 160gb HDD2: 160gb Takk på forhånd. Mvh William Endret 27. april 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Heisann. Ser ut som du trenger en BIOS oppdatering siden du la inn en ny CPU Prøv det, viss det finst noen oppdateringer da. Så hjelper deg kanskje Gi tilbakemelding viss det ikke funker Lenke til kommentar
Khani Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Takk takk! Fant faktisk en biosversjon nyere enn den som allerede var der (rart jeg ikke fant den tidligere). Og den fungerte sånn halveis. Nå er i allefall kjernene litt mer synkroniserte. Eneste er at de ligger på over 50% når jeg spiller av video. Som er litt merkelig da jeg har en annen laptop som er eldre enn denne som bare bruker 30% av prosessorkraften på samme videoen. Synes det er litt merkelig da andre maskinen er noe tregere enn denne. Endret 27. april 2011 av Wilyes Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) spørs jo helt hvilken prosessor som står i den "gamle" pcen da Å kanskje den "gamle" pcen får hjelp fra skjermkortet? Du vet du kan stille det inn sånt at skjermkortet hjelper til ved avspilling av film? Endret 27. april 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Khani Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Egentlig ikke. Den har i tilegg et low low end skjermkort. Så tviler på det. Btw drar den pcen her feks killing floor og oblivion på nesten max settings. Så jeg lurer på hva som er problemet med den. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 hmm. Da har ikke jeg noen som helst peiling på hva det kan ver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå