Gå til innhold

13 år, trenger jobb

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er ei jente på 13 år, som veldig gjerne vil ha en jobb. Ikke no store greier, men så jeg kan tjene litt lommepenger. Har søkt hos VG, mende skulle kontakte meg når det var no ledig i omerådet, og i "bygda" mi, er det veldig mange som jobber hos VG .. Kan gjerne også jobbe i matvare butikk ol og rydde varer, men hvordan "kontakter" jeg dem? Kan også sitte barnevakt,

gå i butikken osv. Tenkte på Frivillighetssentralen, men vet ikke hvordan jeg melder meg inn/skjønte ikke nettsiden..

Har dere noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frivillighet er nettop det; frivillig, så der vil du ikke kunne tjene penger.

Når du er så ung som du er, tror jeg nok du kun kan håpe på "svart arbeid", der du gjør forskjellige tjenester for folk. Alle de forslagene du selv har er gode.

Takk for tips, men i frivillighetssentralen, tjener man penger jo ..

Lenke til kommentar

Hei, kjenner igjen situasjonen. Når jeg var på din alder (høres ut som jeg er 70) hadde jeg ekstremt lyst å tjene mine egene penger, men det er få jobber for ungdom i den alderen. Men fortvil ikke, det er masse du kan gjøre for å tjene litt lommepenger. Avisbud er jo en veldig grei jobb hvis du klarer å skaffe deg den, men vær forberedt på tidlige morgener. Du kan jobbe i nabolaget ditt, klippe gress og andre dugnadsjobber osv.... Spørre folk du kjenner eller folk i familien om småjobber (personer i alderen 60+ gir ofte litt ekstra), disse småjobbene kan være vaske bil, passe barn, gå tur med hund, male, hjelpe med innredning, handle, osv......

Kan legge til at jeg fikk min første skikkelige jobb når jeg var fylt 15. Fikk jobb på en matbutikk i nærheten, og jobber som ekstrahjelp. Dvs at jeg setter varer i hyllene, henter pakker, pakker varer, vasker og masse mer. En ganske kjedelig jobb, og man kjenner det på kroppen etter lange dager med både skole og jobb. Men tjener ganske bra :-)

For å få jobb på butikker må man skrive en søknad, finnes ganske mange greie sider på nettet som viser hvordan man gjør dette. Skriv ut et par stykker og lever de i butikker DU syntes virker gøy å jobbe i. Har du 0 innterrese for det du skal jobbe med er hele jobben et ork. Gjerne snakk litt med sjefene i butikkene du leverer søknad, la de få et godt inntrykk av deg! Da husker de deg lettere og det er mer fristende for de å annsette deg, ikke glem at du står så og si likt med andre fra din egen alder.

Bare stå på, så skal du se du finner deg jobb ganske raskt! :-)

Bare spør hvis det er noe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...