HesteHoven Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Tittelen sier det meste. Er sikker på at det er riktig. What to do? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Tittelen sier det meste. Er sikker på at det er riktig. What to do? Tittelen sier ingenting. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Tittelen sier det meste. Er sikker på at det er riktig. What to do? Tittelen sier ingenting. Produktnøkkelen for å aktivere Windows. Bruker Windows 7. Forslag? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Har du en ekte Windows 7 DVD plate, så skal du bruke nøkkelen som fulgte med. Har du en oppgraderingsversjon og har tatt en "clean install", må du bruke en liten hack for å aktivere: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Om ikke det går, så ringer du jo bare Microsoft, og får hjelp til aktiveringen der. Har du piratkopi, så er det jo bare å kjøpe en ekte kopi, så er problemet løst. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Er nok helt vaskeekte. Fikk ikke med cd tror jeg når jeg kjøpte pcen. Fikk den ferdigbygget kjøpt fra dell. Har hatt alle cdene i boksen. Kommer opp tast inn produktnøkkel. Har 27 dager igjen tho. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det er ikke lett å skjønne hva du har gjort. Har du tatt en systemrestore fra backup på pcen? For å så prøve å aktivere med nøkkelen under pcne(på siden osv)? Om ja, da må du ringe Microsoft for å aktivere den nøkkelen. Har du skaffet deg en Windows 7 plate på en eller annen måte og installert denne? Og så prøver å bruke nøkkelen under pcen (eller på siden osv)? Hvis ja, hvilken Windows 7 versjon var det på pcen når du fikk den, og hvilken versjon har du nå? Du må selvsagt installere riktig versjon i forhold til lisensen du har. Trolig hadde du en Home Premium lisens installert. Plater du får på nett osv, er stort sett Ultimate. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Det er ikke lett å skjønne hva du har gjort. Har du tatt en systemrestore fra backup på pcen? For å så prøve å aktivere med nøkkelen under pcne(på siden osv)? Om ja, da må du ringe Microsoft for å aktivere den nøkkelen. Har du skaffet deg en Windows 7 plate på en eller annen måte og installert denne? Og så prøver å bruke nøkkelen under pcen (eller på siden osv)? Hvis ja, hvilken Windows 7 versjon var det på pcen når du fikk den, og hvilken versjon har du nå? Du må selvsagt installere riktig versjon i forhold til lisensen du har. Trolig hadde du en Home Premium lisens installert. Plater du får på nett osv, er stort sett Ultimate. Pcen klikka totalt. Før det klarte jeg å slette java men det har ikke noe med saken å gjøre, det bugget seg helt og jeg prøvde det meste for å få installert java igjen for å spille minecraft. Fikk det til etter jeg reformaterte. Satt inn cden på pcen etter jeg hadde kopiert de viktigste filene over på en ekstern harddisk. Etter pcen hadde stått og god gjort seg en stund startet den på nytt og jeg fikk velge Home Premium, Ultimate og alt det der. Jeg valgte Home Premium som jeg har også fikk jeg beskjed om å skrive Produktnøkkel. Den står på et klistremerke på toppen på pcen og jeg skrev denne kanskje en fire, fem ganger før jeg trykket neste. Nå kommer det opp at jeg har 25 dager på meg til å aktivere. Alt på pcen var installert når jeg fikk den, utenom tastaturet, mus osv. selvfølgelig. Ser gjennom cdene nå, men alt jeg finner er: "Nero8 Essentials", "DVD Suite 7", "Nero9 Essentials", "Gainward", "Roccat TM Valo", "BenQ LCD Monitor", "Windows 7® backup medie for Windows 7 produktene, Norsk" < som jeg brukte. og sist "P7H55 Series". Tviler litt på at noen av disse trengs for å aktivere Windows 7. Må jeg ringe Microsoft da? Edit: Alle gangene jeg trykket kom det opp at det var feil nøkkel. Endret 28. april 2011 av HesteHoven Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Leste på microsoft forum at noe kan ha gått galt. Prøver å gjøre samme prosessen igjen. Det funket for en annen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Så lenge du har installert riktig versjon i forhold til nøkkelen du har, så er det vel bare å ringe Microsoft. Pass på at du skriver nøkkelen helt riktig da, lett å skrive O der det skal være null og vica verca. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Så lenge du har installert riktig versjon i forhold til nøkkelen du har, så er det vel bare å ringe Microsoft. Pass på at du skriver nøkkelen helt riktig da, lett å skrive O der det skal være null og vica verca. Prøvde alle kombinasjoner og leste den flere ganger for å være helt sikker. Kan bare ringe mellom 0900 - 1700 så det er litt for sent i dag. Tenker jeg ringer i morgen hvis dette ikke funker. Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Der funket det ja. Leste et forum og jeg måtte forandre på noe tull også funket det fint. Litt rart syns jeg.. Det burde vel funke uten at jeg trenger å gjøre noe. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hadde jo vært fint om du skrev hva du måtte endre på da, slik at andre som kanskje får dette problemet vet hva de skal gjøre. Det var ikke dette vel: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Lenke til kommentar
HesteHoven Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Hadde jo vært fint om du skrev hva du måtte endre på da, slik at andre som kanskje får dette problemet vet hva de skal gjøre. Det var ikke dette vel: http://samfunn.myhken.com/?p=939 Nope. Husker ikke helt men måtte bare forandre på noe innpå en mappe som jeg startet fra "kjør". Hvis jeg finner forum siden igjen skal jeg linke den Husker ikke hva jeg skrev en gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå