Ideal Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 http://www.dagbladet.no/2011/04/27/nyheter/utdanning/politikk/akhtar_chaudhry/innenriks/16326872/ Når selv ikke muslimske SV'ere vil sende ungene på skolene med høyest muslimtetthet, må man vel snart innrømme at det muslimske Oslo er feilslått? 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg tom waits for alice Skrevet 27. april 2011 Populært innlegg Del Skrevet 27. april 2011 Siden "skaden" alt er skjedd: Hva gjør vi for å løse det? Det illustrerer vel ellers en av mine kjepphester: Det store problemet med innvandringen er innvandringstakten. Chaudhry selv er jo et eksempel på en vellykket forstadsinnvandrer, og han kom i en periode da innvandringen var lav (på begynnelsen av 90-tallet.) Da rekker man å bli integrert, fordi man omgis av etnisk norske naboer og skolekamerater. Det skjer ikke idag, og dermed danner det seg subkulturer med verdier vi ikke kjenner oss igjen i. En svart innvandrergutt som bare omgås andre svarte og dropper ut av skolen kan fort se serier som "The Wire" og identifisere seg med gutta på hjørnet, enten han bor i Groruddalen eller Hampton i England. Noen postet en link til en kronikk om framveksten av gruppevoldtekter blant afrikanske gutter i London. Det er fordi ingen er der til å fortelle dem at det er galt. Korrektivet i etablerte omgivelser (uansett etnisitet) er fraværende. At en intelligent og liberal (etter pakistanske normer) mann som Akhtar Chaudhry ønsker at hans egne barn skal få en utdannelse som gjør dem istand til å skjønne hva det norske samfunnet er har jeg full forståelse for. Spørsmålet er selvsagt om han er i rett parti... Geir 13 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvilket parti mener du er rett for ham da, Geir? (+1 for den store der) Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvilket parti mener du er rett for ham da, Geir? (+1 for den store der) Aner ikke. Som Venstremann burde jeg si Venstre, men vi sliter med akkurat det samme problemet med å kalle en spade for en spade. Med de riktige meningene om enkeltmenneskets retter men sørgelig ute av stand til å stille krav til de samme enkeltmenneskers ansvar... Geir Lenke til kommentar
Populært innlegg Ideal Skrevet 27. april 2011 Forfatter Populært innlegg Del Skrevet 27. april 2011 At en intelligent og liberal mann som Akhtar Chaudhry .. Det får være dine ord! Jeg synes han er akkurat like fordomsfull og sneversynt som de andre muslimene, i tillegg har han klart å kombinere disse egenskapene med en SV-PK-indoktrinering, der han har lært seg de tradisjonelle SV-oppgulpene - han har sågar meldt seg på denne terrorkonvoien til Gaza. Fyren snakker varmt om det multikulturelle samfunn og hvor flott det er med tusener av muslimer i Groruddalen. Hvor flott integreringen fungerer. Samtidig er det enorm forskjell mellom liv og lære - som vanlig. Han sier det er ingen problemer med det multikulturelle, men samtidig sender han sønnen vekk dit det ikke er noen multikulturelle. For et gigantisk hykleri! Han er som komiske ali. "Det er ingen problemer med integrering i Oslo. Alt er bare flott og berikende! Jeg lover!" Dessuten stinker det litt av hele opplegget. Hvorfor skal "Komiske Ali" få velge skole, når SV er mot fritt skolevalg? De er faktisk MOT fritt skolevalg, og fyren har snakket MOT dette i årevis! Hvorfor skal ikke andre få velge å flytte barna sine vekk fra det multikulturelle muslimske terrorveldet, når Komiske Ali får lov? Jeg velger derfor å omdøpe Akhtar Chaudry. Hans navn skal heretter være: Komiske Akhtar 11 Lenke til kommentar
793 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Siden "skaden" alt er skjedd: Hva gjør vi for å løse det?Vi kan gjøre så godt vi kan for å tilrettelegge forholdene i deres opprinnelsesland slik at de kan flytte tilbake og leve der. Det er den mest gunstige løsningen for alle parter som helhet. Multikultur fungerer ikke idag, har aldri fungert, og kommer aldri til å fungere. Problemene det medfører kommer bare til å vokse med tiden om vi ikke setter kjepper i hjulene og rydder opp. Våre ufødte generasjoner fortjener ikke å arve disse grove feilgrepene til våre foreldregenerasjoner. Noen postet en link til en kronikk om framveksten av gruppevoldtekter blant afrikanske gutter i London. Det er fordi ingen er der til å fortelle dem at det er galt. Korrektivet i etablerte omgivelser (uansett etnisitet) er fraværende. Det er fordi ingen er der til å fortelle dem at det er galt. Korrektivet i etablerte omgivelser (uansett etnisitet) er fraværende.Innfødte Europeere veit reint instinktivt at dette er galt. Det veit også etnisk Afrikanere, hvilket er grunnen til at de i all hovedsak går etter våre kvinner. At en intelligent og liberal (etter pakistanske normer) mann som Akhtar Chaudhry ønsker at hans egne barn skal få en utdannelse som gjør dem istand til å skjønne hva det norske samfunnet er har jeg full forståelse for.Har du like full forståelse for at etniske nordmenn ikke ønsker at nærsamfunnet deres skal bli fullstendig overveldet av fremmedetnisk innvandring? Endret 27. april 2011 av 793 3 Lenke til kommentar
jord Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Islam har da ingenting med dette å gjøre?! Ideal, du har tråkket i salaten min venn! Lenke til kommentar
Gutten fra eventyret Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Akhtar Chaudry er hva norske politikere vil kalle godt integrert siden han åpenbart har begynt å oppføre seg som den snobbete overklassen. Prek multikultur for alle andre i det offentlige, praktiser det motsatte i skjul. Akhtar Chaudry er like muslimsk som Siv Jensen. 3 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Vi kan gjøre så godt vi kan for å tilrettelegge forholdene i deres opprinnelsesland slik at de kan flytte tilbake og leve der. Det er den mest gunstige løsningen for alle parter som helhet. Multikultur fungerer ikke idag, har aldri fungert, og kommer aldri til å fungere. Problemene det medfører kommer bare til å vokse med tiden om vi ikke setter kjepper i hjulene og rydder opp. Våre ufødte generasjoner fortjener ikke å arve disse grove feilgrepene til våre foreldregenerasjoner. Jeg kjøper den, som ideell målsetning. Men realistisk sett er vel ikke lille Norge (selv om vi liker å tro det) istand til å reparere verdens fattigdom og krig i slikt monn at migrasjonsbehovet opphører. Innfødte Europeere veit reint instinktivt at dette er galt. Det veit også etnisk Afrikanere, hvilket er grunnen til at de i all hovedsak går etter våre kvinner. Nei, den kjøper jeg ikke. Det er ikke det at jeg ikke tror på innstinkter, men at jeg ikke tror at de er moralsk positive. Instinkter går på overlevelse. Det er derfor jeg tror på "Fluenes herre"-effekter. Faktum er at voldtekt er et mye brukt "våpen" i nesten alle afrikanske borgerkriger. Og som jeg har diskutert i andre tråder: Hvis dette faktisk var et instinkt: Hvorfor er da familievold (vold mot ektefelle) et fortsatt eksisterende problem også i etnisk norske familier? Har du like full forståelse for at etniske nordmenn ikke ønsker at nærsamfunnet deres skal bli fullstendig overveldet av fremmedetnisk innvandring? Javisst. Geir Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hmm. "Alle foreldre må ta sine valg ut fra sine behov. Ut over det har jeg ingen kommentar, sier Chaudhry til Aften." Men SV selv er ikke for fritt skolevalg... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Som sagt: Det spørs om han er i feil parti. Men nå er det ingen som er 100% enig med "sitt" parti. Da måtte man vært partieier (som Carl I.) Man velger seg det partiet som i størst mulig grad stemmer overens med egne idealer. Og så er det ikke alltid kartet stemmer med terrenget for noen av oss. Noen burde spørre Chaudry om akkurat det. Geir Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Uten sammenligning forøvrig, er det bare jeg som synes at Chaudry og Komiske Ali ligner? Men tilbake til tema, jeg synes det er greit å velge skole til barna sine. At partiet til Chaudry mener noe annet får så være. Jeg er medlem av et parti, men vurderer å ikke stemme dem neste gang pga at det ikke "passer"... Man er ikke alltid lojal. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nå vet jeg ikke hva Chaudry mener personlig om fritt skolevalg, men det er i utgangspunktet uproblematisk både å være uenige med partiet sitt om saker og å ikke innrette sitt privatliv 100% etter partiets program. Det finnes sikkert noen KrFere som er ute på byen til kl 03.00 også, selv om partiet ønsker tidligere skjenkestopp. Lenke til kommentar
Kaarerekanraadi Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er nok et bevis på hva som er situasjonen i ghettoen på Oslo øst. Alle ser hvordan innvandrerne lever. Det er åpenbart. De ser tv fra hjemlandene og beholder sin egen kultur. Idiotpolitikerne på 80 og 90 tallet bør straffes - hardt. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nå vet jeg ikke hva Chaudry mener personlig om fritt skolevalg, men det er i utgangspunktet uproblematisk både å være uenige med partiet sitt om saker og å ikke innrette sitt privatliv 100% etter partiets program. Ja, vi lever i et demokrati, så det skulle bare mangle. Men det må være ørlite problematisk for partiet dersom deres egne fremste tillitsvalgte ikke er enig med partiets politikk... Geir Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Nå vet jeg ikke hva Chaudry mener personlig om fritt skolevalg, men det er i utgangspunktet uproblematisk både å være uenige med partiet sitt om saker og å ikke innrette sitt privatliv 100% etter partiets program. Ja, vi lever i et demokrati, så det skulle bare mangle. Men det må være ørlite problematisk for partiet dersom deres egne fremste tillitsvalgte ikke er enig med partiets politikk... Geir Hvorfor det? Anser du skolevalg for å være en kjernesak for SV? Eller mener du at Chaudry er uenig med partiet sitt i mange andre saker også? Mange av de fremste tillitsvalgte i Høyre (kanskje også arbeiderpartiet, men der var det i så fall kneblet godt) var og er mot datalagringsdirektivet. Mange i KrF er mot bekjennelsesparagrafen, helt åpenlyst. Lenke til kommentar
Hank Moody Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Dette er nok et bevis på hva som er situasjonen i ghettoen på Oslo øst. Jeg visste ikke at jeg levde i en ghetto, men det er alltid interesant med folk som skal fortelle andre hvordan de har det. Bor du på oslo øst selv eller er du en av bygdetullingene som tror folk øst i oslo blir skutt og drept bare de går ut av døra? 2 Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Dobbelpost med post i midten. Spesielt. Jeg har forøvrig undervist på Gran skole selv, som Chaudrys sønn altså ikke lenger går på. Opplever på ingen måte området som en ghetto, tvert imot hadde politiet dette å melde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10083814 Endret 28. april 2011 av Alinoe Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Hvorfor det? Anser du skolevalg for å være en kjernesak for SV? Jeg anser skolepolitikken som viktig for SV, ja. Og motstanden mot "fritt" skolevalg (de pleier å sette det i hermetegn) går igjen i den retorikken. Eller mener du at Chaudry er uenig med partiet sitt i mange andre saker også? Mange av de fremste tillitsvalgte i Høyre (kanskje også arbeiderpartiet, men der var det i så fall kneblet godt) var og er mot datalagringsdirektivet. Mange i KrF er mot bekjennelsesparagrafen, helt åpenlyst. Og DLD og bekjennelsesparagrafen er åpenbart problematiske for de nevnte partier. Eller ville være det hvis folk flest ga katta. Sannheten er at Erna Solberg ikke trenger bekymre seg fordi "folk flest" ikke aner hva DLD er for noe... Geir Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Enig med det siste, men uenig med det første. Det er i bunn og grunn et sunnhetstegn at det ikke er full enighet i partier, også blant de øvre tillitsvalgte. Jeg skulle selvsagt ønske at Chaudry tok opp slikt på LM istedenfor, men at han ikke er enig er virkelig ingen stor sak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå