Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Norsk Tentamen! Tema: "Skulle bare være morsom/Hhumor!

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha tentamen i morn å kunne trenge hjelp, jeg skal ha tentamen i Norsk sakprosa.

Temaet skal være "Humor", vi har fått utdelt et hefte som har temaet "Skulle bare være morsom".

Jeg spurte vennene mine om de hadde oppgavene til tentamen og en av de hadde det.

jeg går i 10klasse hvis du lurer på det.

gi meg tips alt dere tror jeg kommer til å trenge på tentamen.

og her er en oppgave som dere kan gjøre for å hjelpe meg:

Trenger vi egentlig underholdning? Kan underholdning være skadelig? Hva er god underholdning for deg?

Oppgaven: Skriv en sakpreget tekst der din personlige mening om underholdning kommer frem.

om dere gjør det så vær så snill og skriv minst 2-4 sider og husk innholdet teller.

Jeg håper dere hjelper meg ;)

Takk på forhånd!

jeg lurte på en ting til og det er at går Humor og "skulle bare være morsom" på det samme, man kan skrive en tekst for begge og så er det riktig svar? hvis de er like?

jeg er desperat vær så snill, hvis du har et hjerte :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette her blir et helt blindt svar men men...

Så vidt som jeg kan se har du fått i oppgave, " trenger vi egentlig underholding " = Trenger vi egentlig Radio,tv, teater og den slags ting. Så har vi oppgave 2 som er " kan underholding være skadelig? " = Er det farlig å se på tv o.l (underholding er vanligvis det man synes er morsomt. f.eks en action film.) Så var det det siste " Hva er god underholding for deg? " = Hva liker du, og hva synes du er positivt, f.eks Jeg synes at Tv er en god underholdingskilde og sender mange morsomme programmer, både for store og små, Jeg liker f.eks Action filmer mest, dette er pga .... (skriv inn grunnen din her)

Er dette noenlunde rigtig? Hilsen 9.klassing, eller gjorde jeg det "for lett" og undervurderte deg?... usikker her.

Så var det " Skulle bare være morsom " Hva er dette egentlig? iflg meg så høres det ut som en som sa noe slemt og mente egentlig noe godt eller at han skulle bare si noe morsomt så ble det endenes veldig rart....

Takk for meg og får håpe at dette hjelper da! =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...