Gå til innhold

Flashing av Abit NF7-S v.2.0 virker ikke!

hwlars

Anbefalte innlegg

Jeg har flashet mitt Abit NF7-S v2.0, men når jeg restartet PC-en dukket det ikke noe opp på skjermen :oops:! Jeg jeg brukte FlashMenu 1.2 og velget Update from file. Etter dette har jeg prøvd og flytte på CMOS jumperne uten hell!

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da særdeles lurt å bruke en bios man ikke var sikker på.. :-?

Vil anta at du har fått deg et lite opphold i PC-bruken nå, du må nok finne noen med utstyr for å flashe biosen med riktig versjon. Evt. sende den inn hele HK til butikk/Abit for å få dette fikset.

Håper dette er til skrekk og advarsel til alle som vil klare seg selv, uten å ha helt kontroll på det de driver med.. :wink:

Lenke til kommentar

Hei hwlars,

Det høres ut som om du har flashet biosbrikken din feil. Dette medfører at den er ubrukelig slik den står nå. Med andre ord er det ikke mye du kan gjøre uten at du har et likt kort liggendes.

Men alt håp er ikke ute. Du kan kontakte butikken der du har kjøpt hovedkortet og høre med dem om de kan sende deg en ny biosbrikke, eller om de kan flashe brikken på nytt for deg. Dersom de overhode ikke skulle klare dette, eller skal ha massevis ha penger for dette, så kan du sende biosbrikken i en konvolutt til meg (med frimerkert for returen), så skal jeg flashe den på nytt for deg. (Hotflasher den)

Det er enkelt å ta ut biosbrikken, men dersom du er usikker kan jeg lage et bilde som viser hvordan du vipper den ut av holderen. Biosbrikken er plassert opp i en brun holder slik som du ser på dette bildet (biosbrikken er nede til høyre på bildet). Alt du trenger å gjøre er å vippe den forsiktig ut med et lite flatt skrujern eller tilsvarende.

Lenke til kommentar

For all del ikke send den i en vanlig konvolutt om du skal sende den noen sted, finn heller en liten eske og en antistatisk pose.

Husk også å ladde deg ut før du begynner å jobbe inni kabinettet, eller bedre bruk et antistatisk armbånd el.l..

Lenke til kommentar
For all del ikke send den i en vanlig konvolutt om du skal sende den noen sted, finn heller en liten eske og en antistatisk pose.

Husk også å ladde deg ut før du begynner å jobbe inni kabinettet, eller bedre bruk et antistatisk armbånd el.l..

Holder i massevis å ta på kabinett med fingrene for å lade deg ut, men ville nok vært litt ekstra forsiktig pga du skal ta ut bios brikken. Antistatisk pose i en konvolutt med litt beskyttelse bør på veldig greit.

Lenke til kommentar

Det er godt alle vet hva de driver med, og at de kjenner til postens rutiner. :wink:

Greit, det "holder" å ladde seg ut mot kabinettet. Men du vil i gitte tilfeller raskt ladde opp ny statisk elektrisitet, og hvorvidt du blir helt utladdet med denne metoden er også heller usikkert.

Irriterer meg ofte over utspill som dette, greit at det som oftest går bra. Men det er ikke alltid, og noen ganger vil skadene komme gradvis frem som mer og mer ustabile maskiner.

Men gjør som dere vil, og kom bare tilbake hit og skriv når dere ikke forstår hvorfor maskinen henger uten grunn.. :D

Og hvorfor skal man bruke en dårlig konvolutt, når det ikke er nevneverdig dyrere å sende en liten eske som beskytter bedre?

Brev kan veie inntill 1 kg..

Kjipt å måtte kjøpe nytt HK fordi bios er blitt knust i Postens hardhendte system!

Lenke til kommentar

Kjipt å måtte kjøpe nytt HK fordi bios er blitt knust i Postens hardhendte system!

Da gjelder garanti på inntill 10000k, altså er ikke det noe problem.

Har sendt cpu i vanlig konvolutt. Antistatisk pose og pakket den inne i "luftbobleark". Fungerte alldeles glimrende, og da kommer den fortere frem.

Lenke til kommentar

Her uttaler du deg mot bedre viten enda en gang, og lar din unge alder og mangel på erfaring/kunskaper skinne gjennom så det holder. :evil:

Et vanlig brev er så absolutt ikke forsikret, og hadde det vært sendt som Verdibrev ville du likevel ikke fått noe pga for dårlig innpakning.

Og du kan som sagt sende en eske som brev også, det er ingen tidsforskjell på en liten eske og en konvolutt sendt som A-post.

Man skal absolutt ikke råde noen så skråsikkert uten å vite hva man uttaler seg om..

Greit at alle kan ta feil en gang i blandt, men da bør man vel også sjekke opp ting når man blir motsagt. Og absolutt ikke fortsette med sin feilinnformering.. :grumpy:

Lenke til kommentar
Her uttaler du deg mot bedre viten enda en gang, og lar din unge alder og mangel på erfaring/kunskaper skinne gjennom så det holder. :evil:

Et vanlig brev er så absolutt ikke forsikret, og hadde det vært sendt som Verdibrev ville du likevel ikke fått noe pga for dårlig innpakning.

Og du kan som sagt sende en eske som brev også, det er ingen tidsforskjell på en liten eske og en konvolutt sendt som A-post.

Man skal absolutt ikke råde noen så skråsikkert uten å vite hva man uttaler seg om..

Greit at alle kan ta feil en gang i blandt, men da bør man vel også sjekke opp ting når man blir motsagt. Og absolutt ikke fortsette med sin feilinnformering.. :grumpy:

OK, kansje du har rett, men jeg har no sendt den i en konvolutt, med hmm, hva heter det igjen? Det startet på A. Det har jeg bios-brikken inni!

Lenke til kommentar

Koster 55 spenn å sende A-post som veier mellom 350 g og 1 kg. Du kan forøvrig sende A-post opp til 2 kg. D koster 120 smekkers. Bare for å påpeke at du ikke er ufeilbarlig du heller Rusmusa. :p

Jeg ville surra brikka inn i litt bobleplast og sendt den som A-post i en stor konvolutt. Holder i massevis.

Brev og pakker får riktig nok brutal behandling hos Posten. Bl.a. store fall på 5-6 meter. Men d holder med et par runder med bobleplast.

Lenke til kommentar

En smarting du..

Men hva om jeg også er litt smart og fortsetter min settning?

Brev kan veie inntill 1 kg.. som billigste alternativ. :wink:

Det stemmer nok at du kan sende A-post opptil 2 kg, men er det egentlig en tjeneste å tillby? Hvem benytter seg av å sende A-post til 120,-, når de kan sende det som registrert og forsikkret Norgespakke billigere?

Greit det går et par dager raskere mellom Nord- og Sør-Norge, men har man dårlig tid benytter man vel ekspress for å være sikker?

By the way.. ikke så mange bobler igjen i plasten når den har kommet skikkelig i klem noen ganger., og en tilnærmet flat konvolutt vil garanter gjøre det på sin reise.

Men egentlig driter jeg vel i hva dere bruker å pakke inn med, er tross alt ikke meg det går ut over.. :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...