annehelene Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hei jeg er 16 år og har nå bestemt meg for og kjøpe elgitar, jeg har ikke noe spessiell erfaring med elgirtar fra før, men har jo pøvd litt hos venner etc. JEg har spillt "kassagitar" i 4-5 år så har endel erfaring fra før. Når det kommer til elgitarer har jeg egentlig ingenting peiling så jeg trenger deres hjelp, så jeg kan finne en god gitar som passer til de som ikke har så mye erfaring med elektrisk gitar. Gitaren bør ha spak, og passe bra til og spille musikk fra MUSE på prisklasse ca 2000-3000 Alle tips er til stor hjelp! Lenke til kommentar
Munty Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Noe som en Squire Stratocaster startpakke bør fungere fint som en førstegitar. Squire Stratocaster, amp, bag, kabel, plekter til 2995,- Men det er nok lurt å prøve gitaren før du kjøper den. Squire Stratocaster er en standard gitar som finnes i de aller fleste gitarbutikker. Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Den gitaren har jeg faktisk prøvd, har den på musikkrommet på skolen, skal ikke si at jeg likte den doe særlig :/ men takk for tipset har hørt mye bra om ibanez rg(?) serien noen som har peilng på det? Lenke til kommentar
Hoikka Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Bare lurer, men skal du ha gitar OG forsterker til 3k?? Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Bare lurer, men skal du ha gitar OG forsterker til 3k?? Nope, det er bare gitar jeg er ute etter;) men viss det er noen som har tips når det gjelder forsterker (som er ikke er så sinnsykt dyr, men alikevell bra;)) så tar jeg gledlig imot dem også Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=119 dette er den beste gitaren jeg har prøvd i din prisklasse, kan anbefales Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 (endret) 4sound selger epi sg g400 til 2 lapper om dagen ser jeg, det er vel ikke så dumt. Har hatt en sånn, kvalitet på det meste (kanskje utenom pickupene, som låt noe ullent, men nå ser jeg at det skal være andre pickuper på denne) EDIT: jaja, ser nå at OP skal ha vibarm, så da faller vel denne bort. Men fremdeles en bra gitar for pengene Endret 29. april 2011 av JacobDW Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Hvis du bare skal ha gitar for pengene, er den Gridset anbefaler kjempebra. Lenke til kommentar
liquidsquid Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Problemet med å kjøpe gitar til 2-3000 er at du ikke får gitarer i denne prisklassen med tremolo-arm (spak ) som ikke sliter med tuning. Jeg anbefaler virkelig å kjøpe brukt. Det skal forholdsvis lite til å finne gitar til 3000 brukt som har kostet både 6000 kroner og mer ny. Hvis du leter litt rundt på finn, så skal det nok være mulig å oppdrive en Sterling el. halvdyr Ibanez til 3000,- Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 29. april 2011 Forfatter Del Skrevet 29. april 2011 Lurer på om jeg skal kjøpe den ibanezen, ser grei ut den:) men siden jeg er helt grønn på forsterkere: noen tips om bra forsterkere, hva som er viktig og se etter, og ca hva som er prisklasse på forskjellige typer forsterkere så jeg ikke betaler mye penger bere gir ett merke;) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Roland sin Cube-serie er meget gode forsterkere. Hva jeg har fått inntrykk av etter å ha prøvd flere av forsterkerne i serien. Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 (endret) Roland sin Cube-serie er meget gode forsterkere. Hva jeg har fått inntrykk av etter å ha prøvd flere av forsterkerne i serien. unngå den 15x versjonen av cuben, ellers er alle gode! sjekk også ut vox vt http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=3970 http://gitarhuset.no/ProductPage.aspx?PID=2790 Endret 30. april 2011 av Gridset Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Problemet med å kjøpe gitar til 2-3000 er at du ikke får gitarer i denne prisklassen med tremolo-arm (spak ) som ikke sliter med tuning. Kanskje fordi folk som bruker den summen ikke burde ha en tremoloarm på gitaren sin? Lenke til kommentar
Jøtul Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Problemet med å kjøpe gitar til 2-3000 er at du ikke får gitarer i denne prisklassen med tremolo-arm (spak ) som ikke sliter med tuning. Kanskje fordi folk som bruker den summen ikke burde ha en tremoloarm på gitaren sin? er i noe i det du sier. jeg har aldri hatt problemer med tremolo på billige gitarer. har du litt teknisk innsikt så er det ikke noe problem å se på greia og finne ut hvordan systemet fungerer, og justere gitaren riktig. de fleste tilfeller der gitaren går ut av stemming skyldes at strengene "lugger" når de sklir over sporene i nøtta. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg syns bare gitarer uten fixed bridge stort sett er ufattelig kjedelige instrumenter. At Straten er den mest brukte gitaren noensinne er helt forbi meg. Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Jeg tror uansett at gitar uten tremolo er et godt førstekjøp. Du skal ha litt innsikt for å benytte den, holde den vedlike etc. Fast bro gir også ofte bedre sustain. En gitar til 2-3000 er jo ofte et greit kjøp, men billige Epiphone ville jeg styrt klar. Yamaha og Cort er gode gitarer, selv om de har et døll utseende. Lenke til kommentar
annehelene Skrevet 9. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2011 Jeg tror uansett at gitar uten tremolo er et godt førstekjøp. Du skal ha litt innsikt for å benytte den, holde den vedlike etc. Fast bro gir også ofte bedre sustain. En gitar til 2-3000 er jo ofte et greit kjøp, men billige Epiphone ville jeg styrt klar. Yamaha og Cort er gode gitarer, selv om de har et døll utseende. Takk for tipset, jeg får se hva den lokale 4 sound butikken har av utvalg. Men nå har jeg fått inn noen kroner på å jobbe, så kanskje jeg kan bruke enda litt mer penger:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå