Gå til innhold

Gigabyte GA-P67A-UD3: Skjermtilkobling?

EirikV

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe hovedkortet Gigabyte GA-P67A-UD3 (Link), og har et spørsmål.

I spesifikasjonene nevnes det ingen HDMI-, VGA- eller DVI-tilkoblinger, så hvordan kan den kobles til en skjerm?

Jeg har lett etter USB til VGA- og usb til HDMI-adaptere, men har ikke funnet noen.

Kunne noen fortelle meg hvordan dette hovedkortet kan kobles til en skjerm? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ha et dedikert grafikkkort til p67 kortene. Hvis du vil kjøre integrert grafikk må du gå for h67 eller h61 chipset.

Jeg snakket ikke om skjermkort. ;)

Jeg lurer på hvordan det kan kobles til en skjerm/monitor! :)

Lenke til kommentar

Som sagt, du kan ikke koble dette kortet til en skjerm uten et dedikert skjermkort. H67-kortene nyttegjør seg av den innebygde grafikk-chipen i CPU og har dermed skjerm-uttak på selve hovedkortet. P67 har ikke mulighet for dette da disse krever et eget skjermkort.

Lenke til kommentar

Jeg forstod problemet, men formulerte meg muligens litt uklart...

Hovedkortet du linka til har chipset p67 (Gigabyte GA-P67A-UD3)

p67 hovedkortene har ingen mulighet til å bli koblet til skjerm uten et dedikert skjermkort (typ pcie2)

Hvis du vil ha et hovedkort du kan koble til en skjerm uten å kjøpe dedikert skjermkort må du velge et hovedkort med chipset h67 eller h61

H-chipsetene har mulighet til å utnytte den innebygde grafikken i Intels nye prosessorer (HD2000/HD3000), denne muligheten har ikke P-chipset :)

edit: leif og en liten omformulering

Endret av Lambern
Lenke til kommentar

Det vanligste er å bruke et skjermkort enten integrert eller dedikert for å koble en datamaskin til skjerm/monitor.

Er da mulig at du ikke skjønner hva et hovedkort er.

Hovedkort er ikke en datamaskin, men en av flere komponenter i en maskin som en kan koble til andre komponenter som RAM, CPU, Harddisk og ikke minst et skjermkort for å overføre bildet til en skjerm/monitor.

Det kan ikke kobles skjerm direkte til det hovedkortet du lenker til. USB- løsninger kjenner jeg ikke til, men finnes sikkert. Da neppe lønnsomt/hensiktsmessig

Endret av Pastafarian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...