Gå til innhold

Trenger anbefaling til kontorpc & stuepc //setup

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en liten case som jeg skal prøve å forklare så godt som mulig.

Etter å ha flyttet inn i ny leilighet har jeg et lite "kontor" hvor jeg skal kjøpe meg ny pc. Denne maskina skal primært ha mye lagringsplass (f.eks. 4x2TB WD Caviar Green) og 1 stk SSD til Win7. Bruken vil være bilderedigering (2x 24" skjermer jeg har fra før) fremfor spilling, samt streaming (eller lignende) ut til stua. Stuen ligger for langt unna til kable mellom, så jeg har lyst å prøve en sånn passover powerline (àla denne). På stua har jeg en PS3, men har behov for en stuepc da jeg streamer Tippeligakamper fra fotball.max.no etc. samt at jeg ikke vil springe mellom rommene for å pakke ut komprimerte videofiler etc.

- Forslag til en billig stuepc som vil vise innholdet fra kontorpc på min LG 50" i 1080p?

- Erfaringer med powerline?

- Forslag til løsning på “kontorpc” med mye lagringsplass?

- Erfaringer med WD Caviar Green 2TB?

- Hvor stor SSD bør jeg har til Win7 og programvare? Holder det fint med 40GB/60GB?

Jeg tenkte noe àla dette fra komplett.no til kontorpc, dog med 4x2TB WD Caviar Green og kanskje Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 12GB CL9 til 879.

Thoughts? :)

PS: Vurderte NAS også på kontoret, men når jeg allikvel har behov for en vanlig stasjonærpc til bilderedigering etc. så la jeg fra meg den tanken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...