Jann - Ove Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Skjermen min døde for noen uker siden, og nå hevder produsenten at skaden skyldes lynnedslag, og at jeg må koste reperasjon selv. Følgende taler mot at det er snakk om en skade etter et lynnedslag: -Det var ikke tordenvær når problemet oppstod -Kun skjermen fikk problemer, ingenting annet av elektronikk i huset -Skjermen stod direkte bak et APC fin-overspenningsværn -Gården har også grov-overspenningsværn i hovedsikringsskapet Hva er gangen videre, om de ikke godtar at de ikke kan skylde på et ikkeeksisterende lynnedslag? Og hvor lang tid vil det ta? Jeg ønsker å få skjermen tilbake i fungerende stand snarest. Kan jeg godta et prisoverslag fra verkstedet som produsenten har bedt meg benytte, for så å kreve pengene refundert fra produsenten når jeg får gjennomslag for at dette ikke skyldes et lynnedslag? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det beste er vel å klage på avgjørelsen, og evt sende inn et klageskjema til Forbrukerrådet. Du kan vel også be om bildebevis av skadene, om det er mulig. Å klage koster ihvertfall ingen ting. Å godta å erstatte skaden selv, vil kunne bli en ulempe for deg, siden du da senere kan komme i dårligere lys, siden du da fra før har erkjent å dekke skadene selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå