Itw Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hei Har satt opp en ftp server, og kan koble meg opp med min ip via http://www.net2ftp.com uten problemer, så innstillinger i brannmur og alt er ok. Har også ett eget domene som jeg ønsker og linke opp til serveren for enklere tilgang for alle istede for ip. Har domenet på domeneshop. Der har jeg satt inn under DNS-pekere: ftp.mittdomene.com->minip Er dette rett? Om jeg nå trykker inn ftp.mittdomene.com i explorer eller filezilla vil jeg da komme inn på ftp servern? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det vil du, bare husk at den "recorden" du legger til i DNS har en TTL(Time-To-Live), som vil innvirke på hvor hurtig endringen blir synlig. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Okei. Ja var det jeg lurte på om jeg hadde gjort rett. Stod noe om 2timer før den var aktiv. Vil det fungere med explorer også? Kunne jo ikke legge inn at port etter ip på mittdomene Flott takk for svar Endret 27. april 2011 av Itw Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 I internetexplorer vil du da kunne skrive ftp://ftp.mittdomenet.no:21 eller bare ftp://ftp.mittdomene.no kommer an på hvilken port du har satt opp ftp tjenesten på. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Funket som snus. Takker for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå