Gå til innhold

Norsk presses overdrevne fokus på utenlandske fotballspillere i den norske tippeligaen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Man Utd norske supporterklubb har 43000 medlemmer, flere enn noen andre norske lag. Syns det er merkelig. Folk liker gode lag og spillere, hvem ville trodd noe slikt.
Uansett, jævlig merkelig at de av absolutt alle Barcelona-fans som finnes i Tippeligaen (som jeg vil tro er ganske mange), velger de ut en som ikke er norsk, ei heller noen fremragende fotball spiller (han har aldri spilt på landslaget, for eksempel). At saken atpåtil blir fremlagt som "førsteside stoff" (artikkelen sto relativt høyt oppe på hovedsiden til Dagbladet.no), gjør det hele bare enda mer latterlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg skjønner fortsatt ikke problemet,,, Dette er en (tydeligvis) god spiller som har vært markant for lillestrøm i det siste (har ikke fulgt med på sporten noe særlig). Han selges for en grei slump penger, muligens ikke et halvt statsbudsjett men alikevel nok til at det gir klubben en bedre kapital. Dette er feil å melde fordi han er mørkhudet / utlending / "feil"?

Skulle det heller ha vært et bilde av manageren til lillestrøm der det står "40mill i kassa! - solgt spiller av utenlands opprinnelse"? Bildet er såvidt jeg kan se relevant til nyheten som jeg absolutt vil si har nyhetsverdi da det handler om et tippeligalag og deres spillere. I følge kommentarfeltet var spilleren tydeligvis relativt attraktiv for andre klubber, så om flere klubber har sloss om han: hvorfor er ikke det en nyhet som er verdig for toppsiden?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle det heller ha vært et bilde av manageren til lillestrøm der det står "40mill i kassa! - solgt spiller av utenlands opprinnelse"?

Fikset. Kan ikke informere om at spilleren er utenlandsk, det er jo rasistisk mot oss nordmenn og fremmer innvandring og folkemord på vår rase. /sarkasme.

• Liker 2
Lenke til kommentar
978x.jpg

Bruden etterlyser Mame Diouf tre dager før bryllupet

- Jeg tror det er noe lureri på gang, sier Maria (20).

http://www.dagbladet.no/2011/06/29/sport/fotball/mame_biram_diouf/bryllup/17113971/

:wallbash::sick::thumbdown::no:

Sier seg selv at dette er noe de kom til å pushe. Media simpelthen elsker rasemiksing.

Minnes jeg så en Top Gear episode en tid tilbake hvor de skulle være privatsjåfører for et par som skulle gifte seg.. viste seg at brudgommen var neger. Senere kom det til min kunnskap at Top Gear har en jødisk regissør. Forklarer også denne Burkafadesen de iscenesatte.

Endret av Gutten fra eventyret
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...