Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjelp til valg av mellomtung mc

anro95

Anbefalte innlegg

hvilken mc bør jeg ha på mellomtung lappen? vil ha enduro sykkel, så stor som det går å få når du er 18. har sett på aprilia svx 550 og husaberg 650 FE. hvilken sykkel kan du få flest HK i visst du tar plomba eller trimmer den litt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg ha kjøpt meg en Yamaha R6.

Det er jo en tungsykkel, men det er mye penger spart når du automatisk får lappen til tung mc og slepper å kjøpe deg en ny sykkel (med mindre du har planer om å kjøre mellomtung resten av ditt liv).

Det finnes slike som selges ferdig plombert og registrert som mellomtung, og markedet er ganske bredt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

En mellomtung sykkel er jo gjerne en nedtrimmet tung, så trimmingsvillighet vil jeg si er et litt rart kriterie. Grensen til tung er klar.

Har du begynt på lappen, slik at du er klar over at det å kjøre tung sykkel er noe ganske annet enn moped? Som nybegynner ville jeg gått for så lett sykkel som mulig. Driver med A-lappen selv for tiden på en Suzuki GSR600-skolesykkel. Den er mer enn nok for meg, i hvert fall, selv om den veier godt under 200 kilo.

Du oppgir ikke noe budsjett. Hvis prisen ikke var noen hindring ville jeg sett på en BMW F650GS.

Lenke til kommentar

Siden du må spørre om noe så elimentert som dette, antar jeg du ikke er særlig motorkyndig? Isåfall bør du styre unna alle disse rakettenduroene. Se etter noe driftsikkert, som Honda XR 650, KTM 690, Yamaha XT 660 og de nye Husaberg 570.

KTM 690 er helt klart å foretrekke mtp ytelse/vedlikehold. Prisen setter kanskje en stopper?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...