Crowly Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Jeg hadde heller anbefalt deg å brukt tid på å lage en fil som setter alle disse standard påslått som hadde vært mere nyttig. Det kan jeg ingenting om, og valgte å gjøre det slik nettopp fordi du er fan av gui metoden. Ellers så ville jeg ha brukt terminalen, som blir den raskeste metoden etter min mening. For Fedoras RPM Fusion pakkebrønn, så er det bare å laste ned en rpm fil, og starte/åpne den for å legge til pakkebrønnen. Noe enklere enn det kan det ikke gjøres, nybegynner vennlig er det også. Men det å legge til repo ved bruk av lenke kunne du sluppet. Siden det er så enkelt. Dessverre så er det veldig vanskelig å vite hvor mye du kan eller ei, og hva du ønsker å oppnå til tider, så da blir man nødt til å helgardere. Men opensuse her, er så dårlig hvis man har en oppdatering kjørende i bakgrunnen får man feilmelding at pakkebehanderen er låst. Slik er alle, i alle fall de jeg har vært borti, linux distribusjoner. Det er fordi kun ett program/funksjon kan jobbe med det samtidig, noe som er helt naturlig (kun ett program/prosess kan ha en fil åpen (skrivbar) samtidig). I tillegg får man problemer med noen av lenkene siden den ikke finner riktig config fil. Jeg hadde ingen problemer med de lenkene. Og man må sørge for at man velger en pakkebrønn som hører til den versjonen man bruker. Bruker man Opensuse 11.4, så må man sørge for at det er kompatiblet med 11.4, hvis ikke så er det bruker feil. Finnes det enklere måte å importere\Ekspotere databasen av progammene?Vet ikke, kommandolinje og gui utgaver av pakkebehandleren er enkelt nok for meg, så jeg har ikke sett etter andre muligheter. Vet at opensuse har mulighet å logge seg på med en server et sted på kontrollpanelet men har aldri fått det å fungere mot windows 2008 server (Testversjon). Denne må du forklare nærmere. Jeg bruker ikke opensuse, eller kde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå