Gå til innhold

Nytt lite kabinett.

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Man har jo også Define mini, som har mye til felles med Arc, men med støyisolering.

Men det er dyrere og mangler det fine designet til arc :(

Designet er og blir smakssak, jeg liker faktisk bedre Define Mini.

Men problemet med det er at det ikke er så veldig "mini" :-(

Umulig dette her!

Lenke til kommentar

Jepp.

Ideelt sett skulle jeg hatt noe ala Lian Li A05 i sølv, men for m-atx.

Kunne kortet det ned litt i høyden og droppet HDD-brønnene for min del.

Slengt inn noen støydempende matter og vips hadde jeg vært fornøyd.

Når man først kjører m-atx så burde de være smått.

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Vel, den stolpen brukes bare for å holde de HDD stativene oppe. Du kan feste EN harddisk i bunn uten disse stativene, og jeg har planer om å bare ha en SSD i hele PCen.

1444959262.jpg

Mulig at det går da.

Jeg skal selv ha 2 SSDer i raid0 + 1 standard 3,25-disk.

SSDene kan jeg forsåvidt feste med dobbeltsidig tape

Irriterer meg at vist du fjerner "bjelken" så har du kun muligheten for 1 disk!

Mulig at det går an og få moddet det slik at du kan bruke det ene stativet, men det gidder jeg ikke å betale for :-p

Lian Li A05 så spennende ut, til tross for atx, så er PSU montert i front så det er forsatt lite.

I kjent Lian Li stil er også kabinett i alu, kun 4 KG!

Største minuset var vel max 27 cm's GPU og som Ecco 250, lite mulighet for å rydde bort kabler.

Lenke til kommentar

Vel, den stolpen brukes bare for å holde de HDD stativene oppe. Du kan feste EN harddisk i bunn uten disse stativene, og jeg har planer om å bare ha en SSD i hele PCen.

1444959262.jpg

Mulig at det går da.

Jeg skal selv ha 2 SSDer i raid0 + 1 standard 3,25-disk.

SSDene kan jeg forsåvidt feste med dobbeltsidig tape

Irriterer meg at vist du fjerner "bjelken" så har du kun muligheten for 1 disk!

Mulig at det går an og få moddet det slik at du kan bruke det ene stativet, men det gidder jeg ikke å betale for :-p

Lian Li A05 så spennende ut, til tross for atx, så er PSU montert i front så det er forsatt lite.

I kjent Lian Li stil er også kabinett i alu, kun 4 KG!

Største minuset var vel max 27 cm's GPU og som Ecco 250, lite mulighet for å rydde bort kabler.

Hva med Lian Li PC-A04B? Ikke bitteliten, men ikke kjempesvær heller.

EDIT: Når jeg kikker på bildet jeg postet over så ser det ut som det er flere skruehull for å feste enda en harddisk ved siden av?

EDIT2: Hva hvis du kapper av der det er rød strek, tar vekk alt til venstre og får brukt de 2-3 HDD festene til høyre?

886412.jpeg

Større bilde.

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tenkte også på å kappe av slik som du skrev, men nå gadd jeg ikke å være uten gaming pc lengre, og pga alle de usikre momentene + dårlige løsninger (ikke mulighet for gjemme kabler og PSU i topp) droppet jeg ECCO250, selv om størrelsen var meget fristende.

Bestilt et stk. Define Mini og Asus p8p67-m PRO fra dustin, blir nok sendt idag :-)

Lenke til kommentar

It-Henrik, kan du poste bilder av kabinettet og buildet når du får det? Er lit nysgjerrig på hvordan det blir seende ut. :)

Og det at det kun kan festes en harddisk i bunnen kan jo umulig være et problem, er jo bare å drille et lite hull og tre hardisk skruer igjennom. Får jo lett plass til en hardisk og to SSDer da.

Lenke til kommentar

Nice nice, den tiden man venter på at noe skal komme i posten varer i evigheter...

Kunne du ha satt en bRusflaske ved siden av builden din når du tar bilder?

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dustin har vært uvanlig trege med leveransen denne gang.

Ble videresendt fra terminal i Oslo 02:00(???) i natt.

Håper at det kommer frem til Stavanger nå i 10-tiden, for da er sjansen stor for at det blir kjørt ut til det lokal postkontoret.

Lenke til kommentar

De har vært uvanlig trege for min del også, bestillte på onsdag og kom ikke frem før i dag, de fikk ikke pakket det før torsdag morgen, vanligvis gjør de det samme ettermiddagen.

Men det var sikkert bare ekstra mye akkuratt de siste par dagene :)

Lenke til kommentar

Yes yes, høres fint ut. Fikk nytt skjermkort i går, men venter med å bestille resten av PCen til etter bulldozer lansering og feriepenger. :)

Det der gir ikke mening med mindre det var et fantastisk tilbud. PC-komponenter faller i verdi konstant så å kjøpe skjermkort nå for så å kjøpe Bulldozer i slutten av juni blir idiotisk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hei kabinettet er allerede bestilt.

Silverstone kabinettet ble faktisk vurdert, men jeg slo det fort i fra meg da det kostet nesten det det dobbelte av det jeg endte opp med.

Vurderte også Lian LI PC-V354: http://www.netshop.no/Avdelinger/Datautstyr/Kabinetter/Micro-ATX/Lian-Li/Lian-Li-PC-V354,-minitower,-Sort-100pcnt-aluminium-44179.aspx

Men også det ble det litt for dyrt for min smak.

Men takk for tipset, kanskje det kommer andre til nytte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Delene har omsider nådd Stavanger, etter 3 lange dager på terminalen i Oslo.

Håper delene blir kjørt ut til det lokale postkontoret idag, men med min flaks -_-!

Uansett, satser på et lite "mini-review", med montering og bilder av ferdig oppsett :-)

Ettersom det reviews til kabinettet er omtrent ikke eksisterende, kan det være jeg slår til med engelsk (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...