Gå til innhold

Nytt lite kabinett.

Gjest Slettet+3165

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hei og hå, fyrer løs her.

Er møkklei min klump av et kabinett(Haf 922) og er ute etter et lite stilrent kabinet, ATX eller M-ATX er ett fett ettersom jeg skal bytte/få igjen penger for mitt Asus P8P67 EVO-kort som jeg ikke har byttet til B3-revisjon.

Av det som tar plass så er det greit om det er plass til et middels stort skjermkort (6950/70 og GTX 570) og Corsair A70(!).

Foreløpig har jeg snublet over et kabinett av interesse, Ace Ecco 250.

Kabinettet fenger meg pga det er stilrent, latterlig billig, støydempende materiale, lite og har tilsynelatende lure løsninger.

Planen er å bruke 2 av mine Mist vifter som jeg har stående pr. dags dato i front.

Det jeg er usikker på er det om Corsair A70 går inn på de små 187cm kabinettet er i bredden og jeg stiller også veldig spørsmål til kvaliteten, det ringer liksom en bjelle når jeg ser et såpass lavpriset kabinett.

Det hadde derfor vært greit med eventuelle erfaringer rundt akkurat dette kabinettet, samt rundt Ace of Sweden generelt.

Forslag til andre kabinetter som er bedre alternativer mottas med takk, men tror jeg har sett det meste.

Hadde helst sett at noen av mini-kabinettene til Fractal Design var til salgs her i Norge, men nå er ikke det tilfellet :-(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Jeg har faktisk ikke bestilt enda, stusser litt frem og tilbake mellom kabinettet som er nevnet eller Fractal Design Define Mini, nå som Dustin har fått det på laget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det store ankepunktet for min del på Fractal Design kabinettet er størrelsen og vekten, som ikke er så veldig m-atx ish i det hele.

Ecco250 kabinettet har litt dårlige løsninger, blant annet topmontert PSU + railsa til HDD, som jeg faktisk ikke vet om jeg hater eller elsker.

Inntil videre får jeg vente på at pengene skal trille inn for det gamle hovedkortet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er riktig. Tenkte jeg skulle lempe inn en H60 jeg.

Ja, da kan du muligens finne et litt mindre kabinett, det er ikke umulig å støyisolere selv.

Et av mine problem er jo å få plass til denne Corsair A70 (som jeg allerede) med ca. 160mm på strømpelesten.

Lenke til kommentar

Det er riktig. Tenkte jeg skulle lempe inn en H60 jeg.

Ja, da kan du muligens finne et litt mindre kabinett, det er ikke umulig å støyisolere selv.

Et av mine problem er jo å få plass til denne Corsair A70 (som jeg allerede) med ca. 160mm på strømpelesten.

Vel, liker veldig godt designet på Ace Ecco 250. Tenkte jeg skulle kjøre to 120mm Gentle Typhoon på 800 RPM i front, og en H60 med push/pull med to like vifter bare på 1450 RPM.

Ellers skal det mest sannsynlig fôres med en SO eller SOC versjon av Gigabyte sitt GTX 560 TI.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det som kunne vært intressant for din del, er hvorvidt du kunne kjørt push/pull med H60'en i front vist kablene er lange nok.

Da får du presset kaldere luft gjennom radiatoren enn vist du har den i bakkant.

Monterer du den slik at den skal dra luft utenfra når kjøleren står bak, har den varme luften ingen annen vei enn å gå ut gjennom PSU, ikke helt ideelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Så det beste er da 2 vifter som drar luft inn i front (en med H60 hvis lange nok kabler) og 1 som drar ut bak (eventuelt H60)?

jess sir :-)

Lenke til kommentar

Sikker på at H60 går inn i bakkant på AE250? Høres ut som en fornufig kombinasjon, men jeg frykter "bjelken" under psu setter en effektiv stopper der.

Tror heller ikke slangene er lange nok til å sette den inn i front, men godt mulig jeg tar feil.

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

1694997687.jpg

Ser trangt ut, som dept sier, bjelken kan sette en stopper for moroa.

Jeg kan heller ikke forstå noe annet enn at "endestykket" (det som ikke er under vifta) av radiatoren ikke kan stikke noen annen vei en oppover.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke den går inn der uansett hvordan du vrir og vender på den.

En mer interessan kombo kan være Arc Mini. Med 2x140mm vifter i topp burde det ikke bli noe problem å bli kvitt luft i alle fal.

H60 burde gå greit inn i bakkant der, så vidt jeg kan se i alle fal, men da må du nok droppe ene 140mm viften.

Endret av dePt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Arc er et greit case, men mangler støyisolering, og er vel ikke på lager en eneste plass i hele landet.

Fant forresten ut at Corsair H50 rørene hadde en lengde på ca. 28 cm.

Vil ikke tro den reele rekkeviden er så mye mer enn 20-22cm da, og da blir det litt kort å ha i front, selv med en vifte mellom front og radiator.

Tror nok du må droppe vannkjølingen i denne omgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...