Hrodebert Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Ingen fare. Android selges med x-antall telefoner, iOS selges kun med iPhone. Når neste generasjon iPhone kommer ila. høsten med iOS 5, vil iOS igjen øke i popularitet. Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det skulle jo bare mangle at Android er mest populært når det er 1 av de 2 dominerende/bedre smartmobil OSene og man i tillegg får telefoner med Android i prisklassen "kast den etter meg" . Det åpner også en del lommebøker som ellers ikke hadde gått etter slike telefoner. Det hadde forundret meg sterkt om et OS som er begrenset til en forholdsvis dyr telefon hadde ledet på markedsandeler. Egentlig ganske overaskende at de har så store andeler som de faktisk har, som i grunn er ganske imponerende. Artikkelen her handler nå faktisk om hva folk ønsker seg, ikke om hva de kjøper. Etter å ha lest hurtig gjennom bloggen / artikkelen, er jeg vel tilbøyelig til å si "Både ja og nei" til ditt utsagn ettersom vi ikke har tilgang til de konkrete spørsmålene som er stilt. Og derfor – i mine øyne – ikke kan si noe om hvilket operativsystem folk ønsker seg. Hvilket operativsystem de får er imidlertid en langt mer interessant problemstilling i bloggen, gitt min forståelse av informasjonen som fremkommer. Den jevne forbruker har ikke denne type kunnskaper og vil følgelig ikke kunne si at “Jeg vil ha en / ønsker meg en Android-telefon” eller “Jeg vil ha en / ønsker meg en iOS-telefon”. Operativsystemet er (stort sett) noe man får med den telefonen man velger i kjøpsøyeblikket og så må man leve med det. Det er noe man får med den der dingsen man kjøper. For brukerne her på forumet er nok problemstillingen definitivt omvendt, men tror neppe vi er et uttrykk for Norges befolkning... Dersom uttalelsene i analysen er dannet på bakgrunn av uttalelser som: “Jeg ønsker meg en iPhone” eller “Jeg ønsker meg en HTC XX”, “Jeg ønsker meg en Samsung XX”, “Jeg ønsker meg en Sony-Ericsson XX”, etc. så sier ikke det så mye om hvilket operativsystem man ønsker seg, men hvilke preferanser man har for valg av fysisk telefon der og da. Og det styres selvfølgelig av langt flere faktorer enn OS, herunder ordinære priser, tilbud, super tilbud, super duper tilbud, hva som er tilgjengelig i butikken, innpakningen, anbefaling av selger der og da, venner og kjente, etc. etc. Dette innlegget er ikke et uttrykk for å trekke Android-telefoner og deres popularitet i tvil, kun ment som et innspill i diskusjonen rundt OS – Android vs. Windows vs. iOS. Og mitt innspill er mao. at jeg tror vi i mange tilfeller tillegger den gemene hop altfor stor forståelse av hva de velger når det kommer til OS. De velger telefoner, ikke OS. P.s. Dette innlegget er skrevet under forutsetning av at jeg ikke har hatt tilgang til de konkrete spørsmålene som er stilt intervjuobjektene. Skulle disse på ett eller annet tidspunkt bli tilgjengelige, og de motbeviser min hypotese, så spiller ikke det noen som helst rolle for undertegnede. Ha en fortsatt god kveld. 1 Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Denne tråden har fått litt vel "fanboy" - preg nå. Det må jeg virkelig si. Er jeg en avviker siden jeg liker BÅDE android og iOS? Har de siste to årene hatt en HTC Hero og har nå solgt denne til fordel for en iPhone 4. Jeg liker begge alternativer like godt, men viktigst av alt - når jeg først investerer i en ny mobil går jeg alltid for en nytt operativsystem. Det er jo halve gleden. 1 Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det blir jo veldig lagt opp til. Forfatter skriver en artikkel hvor han setter Android opp mot iPhone, og tar med bare en del av statistikken så man ikke kan se hvilket marked spørreundersøkelsen er laget til (noe som gjør hele artikkelen meningsløs), og avslutter. Bedre grobunn for fanboy-flamewar finnes vel ikke 1 Lenke til kommentar
Taggart Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er. Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato. Men festlig blogg, du. "CAN'T CHANGE HOMESCREEN WITHOUT JAILBREAK ZOMG" Slike ting er viktige at jeg har på en mobil. At jeg ikke kan ta imot en bildemelding uten at telefonen kræsjer er ikke så gæærnt. Det er viktige for dere å fokusere på enkeltfeatures siden totalpakken aldri har fungert. Min XPERIA X10 har ikke hatt noen problemer siden jeg hadde Android 1.6 på den. Gitt dine tidligere innlegg knyttet til samme telefon, fra Android 1.6 og opp til i dag, og den informasjonen som er tilgjengelig i denne telefonens dedikerte tråd (ref link nedenfor), samt alle dine innlegg i Android-trådene rundt omkring, så vil min påstand være at du lyver så du tror det selv... :!: Du (og terminator) har selvfølgelig aldri hatt noen som helst problemer med denne telefonen og kommer heller aldri til å få det. For det har du (dere) bestemt! Og griser kan selvfølgelig fly! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129932 Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg nekter å tro at folk flest ønsker seg Android på grunn av "friheten". Pris betyr vel så mye antar jeg. Kan en Android-ekspert ramse opp hva som er fordelen med Android kontra iOS når det gjelder "frihet"? WidgetsDette savner jeg stort, kan skifte themesBakgrunn holder for meg, kan installere ny nettleserSafari funker bra / musikk spillerHva skal man med en annen musikkspiller? En med manuell equalizer kanskje.. osv osv etter ditt ønske / behov. Du er ikke bundet til noe dritt programvare aka iTunes. Med hvilken som helst Android mobil så kan du bare plugge i USB-kabelen og bruke den som en ekstern harddisk. Du kan også bare føre over musikk, bilder, filmer og mange andre ting rett i fra Windows utforskeren og rett over til minnekortet på mobien. Ingen programvare er nødvendig. Skal ikke uttale meg om Android, men da jeg hadde dette med SE og Nokia var det stadig problemer med at musikken ikke dukket opp på telefonen osv, men jeg ser poenget ditt Du kan installere programmer og spill på mange måter. Du kan installere apps og spill i fra Android Market på mobilen. Du kan laste ned apk filer i fra nettleseren på Android mobilen eller på PC'en og legge dem inn på minnekortet for så å installere programmene og spillene rett i fra minnekortet. Jeg ser ikke fordelen med å installere spill på mange måter. Når jeg trykker på "last ned" fra App Store og den laster ned og installerer seg automatisk, hvordan kan det bli enklere? Hvis man ikke vil ha det tungvint da. Du kan gå inn på https://market.android.com/ og logge inn med Google kontoen din. Da kan du bare velge det programmet du vil installere og så trykke Installer, og vips, så blir programmet / spillet automatisk installert på din Android mobil. Og dette kan du gjøre selv i fra en iPhone 4 eller iPad 2. Så lenge du har en nettleser og internett tilgang, så kan du gjøre dette over alt. Mener du installere på Android-telefonen ved å gå inn på nettet via en iPhone o.l? Jeg ser ikke fordelen med akkurat dét, men enkelheten liker jeg, akkurat som iOS. Du kan skifte til et annet kamera program om du vil det også. Jeg bruker vanligvis den standarde kamera applikasjonen som er i Android versjonen jeg kjører på min Sony Ericsson XPERIA X10. Men kan f.eks installere Vignette som gir deg mange flere effekter du kan bruke på bildene dine osv. Finnes da uttallige kameraprogram til iPhone også gjør det ikke? Du kan også bruke andre home launchere om den standarde launcheren ikke faller i din smak. Så her har du full frihet over din Android mobil. Vet ikke hva dette er en gang. Et kjapt søk på google skjønner jeg greia.iOS sin faller i smak hos meg Og når det kommer til home launchere, så bruker jeg ADWLauncher EX. Og med at jeg bruker den launcheren, så kan du jo se her på hvordan mine hjemmeskjermer ser ut. Jeg synes det så fint ut og skjønner at det er en fordel. Hvem som helst som installerer de samme programmene som jeg har kan sette opp en Android mobil på samme måte som meg uten å måtte fikle noe som helst med mobilen.jojo, det går jo ikke an å sette opp en iPhone uansett så Så ja, som du ser, så har jeg 100% frihet og 100% kontroll over min egen mobil. Og det gjør at jeg aldri i mitt liv kommer til å gå over til noe iOS som er fullstending låst ned så lenge Apple ikke får ut fingeren og får det inni huet at dem er nødt til å gjøre enormt store forandringer i iOS om dem skal kunne klare å holde på brukerne sine i det lengere løp. Og alt det jeg har skrevet om over er noe du ikke har mulighet til i iOS. hmm? Jeg ble litt småfrelst av SE Arc mobilen, men Apple har klart å låse meg fast til iPhonen gjennom alle programmene jeg har kjøpt. Jeg kommer ikke til å ikke bytte mobil fordi jeg har brukt en del penger fra App store. Det er jeg litt bitter for. Jeg er uansett meget fornøyd med 3GS og det må sies å være den beste telefonen jeg noen gang har hatt hvis jeg ser bort i fra kamera (Kanskje fordi jeg ikke har hatt noen Android-telefon.) Dårlig formulert hele innlegget mitt, men men Lenke til kommentar
αкαѕнα Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Kan ikke forstå hvordan jeg klarte å leve uten min android jeg.. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er. Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato. Men festlig blogg, du. "CAN'T CHANGE HOMESCREEN WITHOUT JAILBREAK ZOMG" Slike ting er viktige at jeg har på en mobil. At jeg ikke kan ta imot en bildemelding uten at telefonen kræsjer er ikke så gæærnt. Det er viktige for dere å fokusere på enkeltfeatures siden totalpakken aldri har fungert. Min XPERIA X10 har ikke hatt noen problemer siden jeg hadde Android 1.6 på den. Gitt dine tidligere innlegg knyttet til samme telefon, fra Android 1.6 og opp til i dag, og den informasjonen som er tilgjengelig i denne telefonens dedikerte tråd (ref link nedenfor), samt alle dine innlegg i Android-trådene rundt omkring, så vil min påstand være at du lyver så du tror det selv... :!: Du (og terminator) har selvfølgelig aldri hatt noen som helst problemer med denne telefonen og kommer heller aldri til å få det. For det har du (dere) bestemt! Og griser kan selvfølgelig fly! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1129932 Bra du viser at du gjør full damage control her. Selv om noen har noen problemer med sin XPERIA X10, så betyr det ikke at alle må ha det. Lenke til kommentar
espen88 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Etter å ha brukt WM6.5/Android på min HD2, iOS på iPhone 4 og WP7 på Samsung Focus, så må jeg inrømme at Android var det OS-et jeg trivdes best med. Basert på følelsen man sitter med når man bruker de forskjellige OS-ene (som jeg kjenner til) så vil jeg rangere Android øverst, Windows Phone 7 som nr.2 og iOS som nr.3. Om jeg skal basere meg på kjapphet og responsivitet så er Samsung Focus et lite hestehode foran iPhone4 hos meg. Android kan ha en tendens til å "lugge" litt i menyer osv. Selv med kraftig hardware. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Jeg nekter å tro at folk flest ønsker seg Android på grunn av "friheten". Pris betyr vel så mye antar jeg. Kan en Android-ekspert ramse opp hva som er fordelen med Android kontra iOS når det gjelder "frihet"? WidgetsDette savner jeg stort, kan skifte themesBakgrunn holder for meg, kan installere ny nettleserSafari funker bra / musikk spillerHva skal man med en annen musikkspiller? En med manuell equalizer kanskje.. osv osv etter ditt ønske / behov. Du er ikke bundet til noe dritt programvare aka iTunes. Med hvilken som helst Android mobil så kan du bare plugge i USB-kabelen og bruke den som en ekstern harddisk. Du kan også bare føre over musikk, bilder, filmer og mange andre ting rett i fra Windows utforskeren og rett over til minnekortet på mobien. Ingen programvare er nødvendig. Skal ikke uttale meg om Android, men da jeg hadde dette med SE og Nokia var det stadig problemer med at musikken ikke dukket opp på telefonen osv, men jeg ser poenget ditt Du kan installere programmer og spill på mange måter. Du kan installere apps og spill i fra Android Market på mobilen. Du kan laste ned apk filer i fra nettleseren på Android mobilen eller på PC'en og legge dem inn på minnekortet for så å installere programmene og spillene rett i fra minnekortet. Jeg ser ikke fordelen med å installere spill på mange måter. Når jeg trykker på "last ned" fra App Store og den laster ned og installerer seg automatisk, hvordan kan det bli enklere? Hvis man ikke vil ha det tungvint da. Du kan gå inn på https://market.android.com/ og logge inn med Google kontoen din. Da kan du bare velge det programmet du vil installere og så trykke Installer, og vips, så blir programmet / spillet automatisk installert på din Android mobil. Og dette kan du gjøre selv i fra en iPhone 4 eller iPad 2. Så lenge du har en nettleser og internett tilgang, så kan du gjøre dette over alt. Mener du installere på Android-telefonen ved å gå inn på nettet via en iPhone o.l? Jeg ser ikke fordelen med akkurat dét, men enkelheten liker jeg, akkurat som iOS. Du kan skifte til et annet kamera program om du vil det også. Jeg bruker vanligvis den standarde kamera applikasjonen som er i Android versjonen jeg kjører på min Sony Ericsson XPERIA X10. Men kan f.eks installere Vignette som gir deg mange flere effekter du kan bruke på bildene dine osv. Finnes da uttallige kameraprogram til iPhone også gjør det ikke? Du kan også bruke andre home launchere om den standarde launcheren ikke faller i din smak. Så her har du full frihet over din Android mobil. Vet ikke hva dette er en gang. Et kjapt søk på google skjønner jeg greia.iOS sin faller i smak hos meg Og når det kommer til home launchere, så bruker jeg ADWLauncher EX. Og med at jeg bruker den launcheren, så kan du jo se her på hvordan mine hjemmeskjermer ser ut. Jeg synes det så fint ut og skjønner at det er en fordel. Hvem som helst som installerer de samme programmene som jeg har kan sette opp en Android mobil på samme måte som meg uten å måtte fikle noe som helst med mobilen.jojo, det går jo ikke an å sette opp en iPhone uansett så Så ja, som du ser, så har jeg 100% frihet og 100% kontroll over min egen mobil. Og det gjør at jeg aldri i mitt liv kommer til å gå over til noe iOS som er fullstending låst ned så lenge Apple ikke får ut fingeren og får det inni huet at dem er nødt til å gjøre enormt store forandringer i iOS om dem skal kunne klare å holde på brukerne sine i det lengere løp. Og alt det jeg har skrevet om over er noe du ikke har mulighet til i iOS. hmm? Jeg ble litt småfrelst av SE Arc mobilen, men Apple har klart å låse meg fast til iPhonen gjennom alle programmene jeg har kjøpt. Jeg kommer ikke til å ikke bytte mobil fordi jeg har brukt en del penger fra App store. Det er jeg litt bitter for. Jeg er uansett meget fornøyd med 3GS og det må sies å være den beste telefonen jeg noen gang har hatt hvis jeg ser bort i fra kamera (Kanskje fordi jeg ikke har hatt noen Android-telefon.) Dårlig formulert hele innlegget mitt, men men Ok, skal svare noe på det du sa over. Først til dette med Themes. Liker du virkelig dette regnbue farge themet som er på iPhone så mye? Jeg har iPod Touch og jeg gikk nesten rundt meg selv i aggresjon av å måtte se på den samme stygge themen hele tiden. Joda Safari funker bra den, men er uansett bra å kunne ha alternativer. Poenget med en annen musikkspiller er at du kan få mange nye funksjoner. Jeg bruker Winamp på min XPERIA X10, og der kan jeg synkronisere all min musikk trådløst i fra Winamp på PC over Wi-Fi nettverket f.eks. Er en stor frihet å kunne slippe noen kabler. Dette med at du ikke alltid fikk opp alle de sangene du hadde overført til en Sony Ericsson telefon kan jeg si meg enig på. Jeg hadde en Sony Ericsson C901 tidligere som jeg måtte søke på nytt i musikkspilleren for å finne de nye sangene jeg hadde overført. Og noen ganger måtte jeg søke både 4 og 5 ganger før den fant noen nye sanger. Men dette problemet har jeg ikke hatt på min XPERIA X10. Tror det kommer ann på musikk programmet du bruker. Så over til dette med at man kan installere apps og spill på flere måter i Android. Selv om det er ganske lett å bare trykke install i App Store f.eks, så er det jo kjekt å ha flere muligheter tilgjengelig om ønskelig. Jo flere valgmuligheter man har jo bedre blir det. Mulig det finnes flere kamera apps til iOS. Noen som kan svare på dette? Den standarde iOS kamera appen er jo latterlig. Har jo ingen justering muligheter for lysstyrke osv. Så det BURDE være mulighet for å kunne installere andre kamera apps i iOS. Home launchers er det som du ser på din skjerm på iOS. Du har flere sider med apps på din iOS enhet, og er det som kalles for home / hjemme launcher. Og her er det jo bra at man kan bestemme selv på hvordan man vil ha sin hjemmeskjerm. Som du kunne se på mine bilder av hvordan mine hjemmeskjermer ser ut, så skjønner du hvorfor iOS ser latterlig dårlig ut i dag. Greit, det funker sånn det er i iOS, men er langt i fra pent. Så det var det jeg ville si så langt. Og ja, det jeg sa sist var at mulighetene på Android overgår alt du får på iOS. Og at det meste som jeg snakker om her er umulig å få til i iOS. Endret 27. april 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Open-Source Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) KjellGu: Mange av punktene på listen din klarer man ikke ta helt alvorlig. Men jeg skjønner at dette har vært en viktig sak for deg hvor du har brukt mye tid og energi på å lage lister over hvorfor du ikke vil ha iPhone selv i ettertid av ditt valg. For meg er det ikke like viktig å forsvare valget i ettertid og så heller på behovene jeg hadde når kjøpet skulle gjøres og da kom desverre Android dårlig ut på flere punkter. Disse punktene planlegger jeg ikke å bruke mye tid og energi på å gjenta i evig tid på forum . Forøvrig var mitt svar beregnet som et tilsvar på dine merkverdige karakterisering av kundegrupper. Du sa jo at du mente at android OS var umoden. Da stilte jeg deg et spørsmål om du kunne begrunne dette. Men det kom ikke noe svar. Mine punkter er vel saklig og reelle? Sett meg gjerne på plass om jeg tar noe feil. Poenget mitt var å vise at det er et annet OS som er vel så umoden som Android. Følte listen min viste dette rimelig greit. Husk på det at alle punkt kan bagatalliseres. Men hvis folk bare prøver å se fordelen med tingene og ikke minst bruksbehovet som Android dekker for både nybegynnere, samt viderekommende. iOS er svært god for nybegynnere men er veldig låst for de som ønsker å utrette noe mer en bare de helt vanlige tingene. Det er mye som går, men du må jobbe litt mer. Liten konklusjon er at oppgaver generelt sett går raskere på Android enn iOS, spesielt når du kan sette opp mobilen etter eget ønske og behov. Så er det jo greit å slippe låsninger/begrensninger på svært enkle ting. Og det er akkuratt her Android får svært mye ros. Endret 27. april 2011 av KjellGu 1 Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Først til dette med Themes. Liker du virkelig dette regnbue farge themet som er på iPhone så mye? Jeg har iPod Touch og jeg gikk nesten rundt meg selv i aggresjon av å måtte se på den samme stygge themen hele tiden. Har aldri hørt om "regnbue farge themet som er på iPhone". Hva er det? Har du søkt behandling for aggresjonsproblemene dine? Joda Safari funker bra den, men er uansett bra å kunne ha alternativer. Er vel bra at man finner både Opera og en del andre nettlesere for iPhone i App Store, da... Poenget med en annen musikkspiller er at du kan få mange nye funksjoner. Jeg bruker Winamp på min XPERIA X10, og der kan jeg synkronisere all min musikk trådløst i fra Winamp på PC over Wi-Fi nettverket f.eks. Er en stor frihet å kunne slippe noen kabler. Kabler er kjekt å ha når du går tom for strøm - så hvorfor ikke slå to fluer i én smekk: lade og synkronisere Så over til dette med at man kan installere apps og spill på flere måter i Android. Selv om det er ganske lett å bare trykke install i App Store f.eks, så er det jo kjekt å ha flere muligheter tilgjengelig om ønskelig. Jo flere valgmuligheter man har jo bedre blir det. Der er jeg fundamentalt uenig, det er veldig ofte lite bra å ha for mange valgmuligheter. Se, og tenk over det: Mulig det finnes flere kamera apps til iOS. Noen som kan svare på dette? Den standarde iOS kamera appen er jo latterlig. Har jo ingen justering muligheter for lysstyrke osv. Så det BURDE være mulighet for å kunne installere andre kamera apps i iOS. Det finnes mange kamera-apps til iPhone i App Store. Home launchers er det som du ser på din skjerm på iOS. Du har flere sider med apps på din iOS enhet, og er det som kalles for home / hjemme launcher. Og her er det jo bra at man kan bestemme selv på hvordan man vil ha sin hjemmeskjerm. Som du kunne se på mine bilder av hvordan mine hjemmeskjermer ser ut, så skjønner du hvorfor iOS ser latterlig dårlig ut i dag. Greit, det funker sånn det er i iOS, men er langt i fra pent. "Pent" er et spørsmål om smak. Jeg har god smak, og jeg liker iPhone Så det var det jeg ville si så langt. Og ja, det jeg sa sist var at mulighetene på Android overgår alt du får på iOS. Og at det meste som jeg snakker om her er umulig å få til i iOS. Det meste er mulig å få til på iPhone, om man gjør noe som ligner på det å legge inn custom-ROMs for Android - nemlig å "jailbreake" iOS. 1 Lenke til kommentar
kloningen Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Når dere sier Android har mye problemer.. Kan dere ikke nevne et par? De aller fleste er brukerpoblemer, altså brukeren rett og slett ikke har innsikt eller iq nok til å vite hva han/hun selv gjør feil. Noe som bare hinter til at iPhone er telefonen for den personen, da Android ikke tørker rumpa di eller gjør alt for deg. Men til gjengjeld så LAR DEN DEG VELGE. iPHone er for ALL DEL en knalltelefon, men for folk (meg inkludert) som liker å kunne fikle og personalisere telefonen/gadgets generelt, så er Android definitivt veien å gå. Har selv eid en iPhone i over ett år, og har fiklet med veldig mange, så er ikke helt blank på hva jeg snakker om her. Endret 27. april 2011 av Möllers Tran Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Kommenter til dere blir blå i trynet. Totalt nyttesløst med tanke på å konvertere enkelte fanatikere. Om to år er det uansett ikke mer å diskutere siden iPhone er ute av markedet da basert på salgstrend og utvikling. Diverse latterlige mentalsnobber her må da finne et annet produkt å forsvare innbitt. Og slik går nå dagene... Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 @Møllers Tran: En par tilfeldig valgte tråder fra fra "Ferske diskusjoner" i sidepanelet på Amobil - du vil vel finne noen hundre forskjellige desperate rop fra Android-brukere som "rett og slett ikke har innsikt eller iq nok" der: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1215469&pid=17679155&st=6780entry17679155 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1272493&pid=17679009&st=2660entry17679009 For øvrig så er noen av de mest intelligente menneskene jeg vet om temmelig hjelpeløse når det gjelder å løse det mange vil kalle trivielle datatekniske problemer o.l. - rett og slett fordi de bruker tiden sin til å sysle med større og mer komplekse oppgaver. Når man til daglig har nøkkelroller i prosjekt verdt flere titalls millioner, så er det bare sand i maskineriet når skriveren ikke virker, så det får en "apekatt" fra IT-support ta seg av. Det er en vanlig feil blant selvutnevnte "tekniske genier" at de forveksler IQ med "teknisk innsikt", dvs. deres egen interesse for og begrensede evne til å løse relativt enkle tekniske problem. 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Først til dette med Themes. Liker du virkelig dette regnbue farge themet som er på iPhone så mye? Jeg har iPod Touch og jeg gikk nesten rundt meg selv i aggresjon av å måtte se på den samme stygge themen hele tiden. Har aldri hørt om "regnbue farge themet som er på iPhone". Hva er det? Har du søkt behandling for aggresjonsproblemene dine? Joda Safari funker bra den, men er uansett bra å kunne ha alternativer. Er vel bra at man finner både Opera og en del andre nettlesere for iPhone i App Store, da... Poenget med en annen musikkspiller er at du kan få mange nye funksjoner. Jeg bruker Winamp på min XPERIA X10, og der kan jeg synkronisere all min musikk trådløst i fra Winamp på PC over Wi-Fi nettverket f.eks. Er en stor frihet å kunne slippe noen kabler. Kabler er kjekt å ha når du går tom for strøm - så hvorfor ikke slå to fluer i én smekk: lade og synkronisere Så over til dette med at man kan installere apps og spill på flere måter i Android. Selv om det er ganske lett å bare trykke install i App Store f.eks, så er det jo kjekt å ha flere muligheter tilgjengelig om ønskelig. Jo flere valgmuligheter man har jo bedre blir det. Der er jeg fundamentalt uenig, det er veldig ofte lite bra å ha for mange valgmuligheter. Se, og tenk over det: Mulig det finnes flere kamera apps til iOS. Noen som kan svare på dette? Den standarde iOS kamera appen er jo latterlig. Har jo ingen justering muligheter for lysstyrke osv. Så det BURDE være mulighet for å kunne installere andre kamera apps i iOS. Det finnes mange kamera-apps til iPhone i App Store. Home launchers er det som du ser på din skjerm på iOS. Du har flere sider med apps på din iOS enhet, og er det som kalles for home / hjemme launcher. Og her er det jo bra at man kan bestemme selv på hvordan man vil ha sin hjemmeskjerm. Som du kunne se på mine bilder av hvordan mine hjemmeskjermer ser ut, så skjønner du hvorfor iOS ser latterlig dårlig ut i dag. Greit, det funker sånn det er i iOS, men er langt i fra pent. "Pent" er et spørsmål om smak. Jeg har god smak, og jeg liker iPhone Så det var det jeg ville si så langt. Og ja, det jeg sa sist var at mulighetene på Android overgår alt du får på iOS. Og at det meste som jeg snakker om her er umulig å få til i iOS. Det meste er mulig å få til på iPhone, om man gjør noe som ligner på det å legge inn custom-ROMs for Android - nemlig å "jailbreake" iOS. 1. Om du ikke er fargeblind så vil du ser at det standard themet som er i iOS inneholder mange farger, som da ser ut som at det kommer i fra rainbow heaven. Så ved å se her: Så kan du nemlig finne de samme fargene som er i regnbuen. Og ingen må komme til meg å si at det der ser pent ut. 2. Opera og de andre nettleserne som er på AppStore er ikke fullverdige nettlesere. Om du vet hva Opera Mini er og hva den gjør så vet du at Apple ikke tillater noen andre fullverdige nettlesere som gir Safari konkuranse. Safari er en fullverdig nettleser mens Opera Mini og de andre som finnes på AppStore sender sidene du skal inn på til en egen server som da omgjør sidene om til å passe best til din enhet. Som da gjør at Opera Mini og de andre som finnes på AppStore er en mini versjon av en fullverdig versjon. Er stor forskjell på Safari og Opera Mini. Så jeg er faktisk overasket på hvor lite du faktisk vet om dette her. 3. Noen folk vil nok gå den veien, men er ikke alle som tenker slik, eller som gjør det der. Men er uansett mye enklere å bare ha mobilen tilkoblet Wi-Fi nettverket ditt og bare starte opp Winamp på PC'en og bare dra over den musikken du vil ha i farta etterhvert som du hører på musikk du vil ha over. Da blir sangene automatisk synkronisert trådløst over til minnekortet i en spesifikt mappe. Er jo litt mere hendig enn å måtte finne frem USB-kabelen og så sette telefonen i ekstern harddisk modus hele tiden. 4. Grunnen til at det er bra å ha flere valgmuligheter er fordi Android da vil passe bedre til mange flere folk. Det at du kun kan overføre musikk osv til din iPhone via iTunes gjør at mange nekter plent å kjøpe en iPhone, siden iTunes er en del av iPhone. Så hadde det vært flere muligheter for å kunne overføre musikk og andre ting til iPhone utenom iTunes, så kan jeg garantere deg at mange flere ville ha kjøpt en iPhone. Det er ingen hemmelighet at iTunes til Windows er møkk. Så det faktum at du ikke tror at flere valgmuligheter ikke er bra sier jo litt om deg. 5. Ok, bra at det finnes fler kamera apps i AppStore da. Skulle bare mangle når man ser hvor latterlig dårlig den standarde kamera appen til iOS er. 6. Se på punkt nummer 1. Hva i alle dager er det som er pent med det bildet der? Det blir jo det samme som å si at dette her ser pent ut . Jeg kjenner ingen her i verden som mener at slikt ser pent ut. 7. Feil. Du kan ikke få widgets, ny musikk spiller, ny fullverdig nettleser, ekstern harddisk funksjon rett i fra iPhone bare ved å koble USB-kabelen til iPhone, du får heller ikke skiftet ut home launcheren, og du får heller ikke komme deg utenom iTunes om du vil ha musikk osv over på din iPhone. Så selv om dere har jailbreak, så får dere ingen av disse tingene desverre. Endret 27. april 2011 av Vindicator 2 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Raptor' timestamp='1303911331' post='17676467']Det er ikke noen tvil om at det er Google Android som gjør det best om dagen. Strategien er suprerior. På hardwaresiden kan folk få mobiler som dekker deres behov og ønsker. Er det virkelig det? Selv om Android har større markedsandeler så er det Apple som tjener mest penger. Det er jo ikke noe tvil om at Android dekker et større marked enn Apple. Apple selger ikke billige telefoner, de har aldri gjort det og jeg tviler på at de har noen planer om det. Det er ikke der pengene ligger. ...snip... Oh, du tar nok meget, meget feil min venn. Du skal huske at forbrukermarkedet altså består av ganske mange hundrede millioner flere mennesker enn oss rike nordboere. Hovedgrunnen til at Nokia ble så store var jo at de klarte å totaldominere voksende markeder, som blant annet India. At Apple har en strategi om å være et premiummerke, det er noe HELT annet. De gjør det jo meget bra for tiden, det kan man ikke krangle på. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 @gammelerik: Apple presenterte nettopp salgstallene for siste kvartal, som viser en økning på 113% - mer enn dobling av salget - sammenlignet med samme kvartal i fjor. Den faktiske salgstrenden og utviklingen viser altså fortsatt en formidabel økning. For 3-4 år siden var Apple en dverg i mobilmarkedet, nå er de en kjempe og tjener penger så det griner på alle sine iOS-enheter. Ingen ting tyder altså på at du har rett. 2 Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Kommenter til dere blir blå i trynet. Totalt nyttesløst med tanke på å konvertere enkelte fanatikere. Om to år er det uansett ikke mer å diskutere siden iPhone er ute av markedet da basert på salgstrend og utvikling. Diverse latterlige mentalsnobber her må da finne et annet produkt å forsvare innbitt. Og slik går nå dagene... Neida, iPhone er nok kommet for å bli. De tilpasser seg da. Se bare historisk på det. Første generasjons iPhone trengte ikke 3g, det var bare et strømsluk, mente Jobs. Videotelefoni var heller ikke et SPOR interessant. Hva har dagens versjon? Den introduserte noe helt revolusjonerende, kamera i front! Copy and paste var da heller ikke nødvendig, eller å kjøre flere oppgaver samtidig... hva i all verden kunne man bruke det til? Oisann, det var visst også plutselig mulig når man gidder levere en nyere modell med hardware som klarer holde styr på det. Iallefall til en viss grad... Så joda, kommet for å bli, og tilpasningsdyktig. Så får vi bare håpe Jobs holder seg frisk så han kan få kommunikert ut hvor fantastisk og revolusjonerende de 'nye' funksjonene er. Og for all del, jeg har selv Android-telefon for øyeblikket, men jeg anbefaler likevel iPhone til mange av mine venner. 4-ern er en fantastisk telefon, og selv om den ikke passer meg perfekt (vel, ikke engang 2.3.3 som jeg nå kjører er i nærheten av å være perfekt) så er det en fantastisk god telefon for de aller fleste. 1 Lenke til kommentar
DBM Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Det er fantastisk å se at INGEN vil ha Symbian :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg