lasseoj Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 OK 20% er not sure og iPhone og iOS5 kommer antagelig vis til neste år. Hvor de 20% går er vanskelig og si Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 OK 20% er not sure og iPhone og iOS5 kommer antagelig vis til neste år. Hvor de 20% går er vanskelig og si Om ikke Apple gjør enormt store forandringer i iOS 5, så tviler jeg på at disse prosentene til iOS kommer til å stige noe. Tror faktisk at flere og flere iOS brukere ser seg lei av det samme år etter år. Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg nekter å tro at folk flest ønsker seg Android på grunn av "friheten". Pris betyr vel så mye antar jeg. Kan en Android-ekspert ramse opp hva som er fordelen med Android kontra iOS når det gjelder "frihet"? 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Jeg nekter å tro at folk flest ønsker seg Android på grunn av "friheten". Pris betyr vel så mye antar jeg. Kan en Android-ekspert ramse opp hva som er fordelen med Android kontra iOS når det gjelder "frihet"? Widgets, kan skifte themes, kan installere ny nettleser / musikk spiller osv osv etter ditt ønske / behov. Du er ikke bundet til noe dritt programvare aka iTunes. Med hvilken som helst Android mobil så kan du bare plugge i USB-kabelen og bruke den som en ekstern harddisk. Du kan også bare føre over musikk, bilder, filmer og mange andre ting rett i fra Windows utforskeren og rett over til minnekortet på mobien. Ingen programvare er nødvendig. Du kan installere programmer og spill på mange måter. Du kan installere apps og spill i fra Android Market på mobilen. Du kan laste ned apk filer i fra nettleseren på Android mobilen eller på PC'en og legge dem inn på minnekortet for så å installere programmene og spillene rett i fra minnekortet. Du kan gå inn på https://market.android.com/ og logge inn med Google kontoen din. Da kan du bare velge det programmet du vil installere og så trykke Installer, og vips, så blir programmet / spillet automatisk installert på din Android mobil. Og dette kan du gjøre selv i fra en iPhone 4 eller iPad 2. Så lenge du har en nettleser og internett tilgang, så kan du gjøre dette over alt. Du kan skifte til et annet kamera program om du vil det også. Jeg bruker vanligvis den standarde kamera applikasjonen som er i Android versjonen jeg kjører på min Sony Ericsson XPERIA X10. Men kan f.eks installere Vignette som gir deg mange flere effekter du kan bruke på bildene dine osv. Du kan også bruke andre home launchere om den standarde launcheren ikke faller i din smak. Så her har du full frihet over din Android mobil. Og når det kommer til home launchere, så bruker jeg ADWLauncher EX. Og med at jeg bruker den launcheren, så kan du jo se her på hvordan mine hjemmeskjermer ser ut. Hvem som helst som installerer de samme programmene som jeg har kan sette opp en Android mobil på samme måte som meg uten å måtte fikle noe som helst med mobilen. Så ja, som du ser, så har jeg 100% frihet og 100% kontroll over min egen mobil. Og det gjør at jeg aldri i mitt liv kommer til å gå over til noe iOS som er fullstending låst ned så lenge Apple ikke får ut fingeren og får det inni huet at dem er nødt til å gjøre enormt store forandringer i iOS om dem skal kunne klare å holde på brukerne sine i det lengere løp. Og alt det jeg har skrevet om over er noe du ikke har mulighet til i iOS. Endret 27. april 2011 av Vindicator 5 Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvilke(n) gruppe mennesker ble spurt? Menn, kvinner? Hvilken alder? Og hvor mange? Dataene som blir presentert i artikkelen er ubrukelig uten disse tallene. 2 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Hvilke(n) gruppe mennesker ble spurt? Menn, kvinner? Hvilken alder? Og hvor mange? Dataene som blir presentert i artikkelen er ubrukelig uten disse tallene. Ehm, går du å spør om det er menn, kvinner og hvor gammel noen er om du har en spørreundersøkelse på hvilken bil dem synes er best osv? Lenke til kommentar
Anders941017 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg mener det finnes mange Iphone fanboys der ute som er hjernevasket til å tro at Iphone er det beste. Den er kanskje den dyreste og best designede telefonen, men innmaten er ikke noe å skryte av. Selv om de fleste velger Iphone for statussymbolets skyld, betyr ikke det at den er noe bedre enn de andre som blir lagt i skyggen av Iphone. Iphone er en enkel duppeditt for den enkle person i en enkel hverdag. Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) @Vindicator: Ja, det ville jeg gjort. Det er jo helt vesentlig. Hvis spørreundesøkelsen kun ble besvart av menn i alder 40-45 hadde resultatene blitt helt annerledes enn om man spurte jenter mellom 18-23. Endret 27. april 2011 av Error 1 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) @Vindicator: Ja, det ville jeg gjort. Det er jo helt vesentlig. Hvis spørreundesøkelsen kun ble besvart av menn i alder 40-45 hadde resultatene blitt helt annerledes enn om man spurte jenter mellom 18-23. Nytter lite, så lenge folk flest har mere interesse for Android, så nytter det lite om dem er 8 år eller 93 år gammel dame eller mann. Alle er mennesker og alle blir innkudert i disse målingene. Endret 27. april 2011 av Vindicator Lenke til kommentar
Error Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Uten å ha tall på det er jeg helt overbevist om at iOS er mer populært enn Android blant jenter i alder 18-23. Det du sier er (så fremt jeg har rett i min mistanke), feil. Kan du komme med en kilde på at alle grupperinger av mennesker blir inkludert i denne spesifikke statistikken? Og er de forskjellige gruppene mer eller mindre jevnt fordelt? 2 Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 du skrev flere ord enn forfatteren for artikkelen Lenke til kommentar
Turtlefence Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) hva amerikanske smarttelefonkunder ønsker seg. Hva amerikanere vil ha er litt irrelevant i Norge. Hadde du spurt de for noen år siden hadde de sagt at de vil ha en RAZR, mens vi her i Europa allerede kjørte på med Nokia sine smartphones. Det har i stor grad vært og vil fortsette å være to helt ulike markeder. Jeg er litt interessert i å vite om europeere har like stor hard-on for WP7 som amerikanerene... (Om man i det hele tatt kan si den er stor over der) Når det gjelder utfallet var det lite spennende og ganske forutsigbart. Men ja, gratulerer til Android. Det eneste relativt OK valget akkurat som det står nå. Endret 27. april 2011 av Turtlefence Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Om ikke Apple gjør enormt store forandringer i iOS 5, så tviler jeg på at disse prosentene til iOS kommer til å stige noe. Tror faktisk at flere og flere iOS brukere ser seg lei av det samme år etter år. Jepp, kjedelig med et etterprøvd system som fungerer svært bra, kontra forundringspakkene av noen OS som er "skreddersydd" hver individuelle androidtelefon. Supert argument. Det ENESTE som er feil med iphone er 1. meldingssystemet og 2. at den mangler utvidet støtte for videoformat. Mål det opp mot å måtte reboote telefonen din til stadighet fordi nightly builden du installerte hadde fjorten feil som du pent må leve med for at kameraet skal fungere. Selv desiren min, som er regnet som en av de mest vellykkede androidtelefonene på markedet, kunne finne på å henge seg opp når den mottok MMS. Dette er ikke akseptabelt i 2011. Den er kanskje den dyreste og best designede telefonen, men innmaten er ikke noe å skryte av. Jepp, antallet megahertz er virkelig viktigere enn hvordan den tilgjengelige programvaren utnyttes. Det er så festlig å bli referert til en idiotisk benchmark-test når noen prøver å argumentere for at samsung-badeleken deres er "bedre" til tross for at den må rootes for å få noe så grunnleggende som grafikkaksellerert UI Programvare > Hardware Men dette er jo irrelevant. 80% av de som oftest syter i disse trådene har aldri eid en iphone Endret 27. april 2011 av Lilac1 3 Lenke til kommentar
satchman Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Dette er en tydelig trend; mange har fått opp øynene for at det ikke bare er Apple som gjelder. Hos min arbeidsgiver skiftet vi ut jobbtelefonene for noen måneder siden. Standardvalget var iPhone 4, men flere ville heller ha noe annet og vi endte opp med HTC Desire HD til disse. Av de som ville ha noe annet enn iPhone var det få som kan regnes som spesielt teknologiinteresserte, de er rett og slett 'helt vanlige brukere' uten spesiell teknologisk innsikt og har alikevel skjønt at det finnes andre ting enn iPhone. Endret 27. april 2011 av satchman Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Om ikke Apple gjør enormt store forandringer i iOS 5, så tviler jeg på at disse prosentene til iOS kommer til å stige noe. Tror faktisk at flere og flere iOS brukere ser seg lei av det samme år etter år. Jepp, kjedelig med et etterprøvd system som fungerer svært bra, kontra forundringspakkene av noen OS som er "skreddersydd" hver individuelle androidtelefon. Supert argument. Det ENESTE som er feil med iphone er 1. meldingssystemet og 2. at den mangler utvidet støtte for videoformat. Mål det opp mot å måtte reboote telefonen din til stadighet fordi nightly builden du installerte hadde fjorten feil som du pent må leve med for at kameraet skal fungere. Selv desiren min, som er regnet som en av de mest vellykkede androidtelefonene på markedet, kunne finne på å henge seg opp når den mottok MMS. Dette er ikke akseptabelt i 2011. Jeg kjører på en custom Android 2.2.1 ROM på min XPERIA X10 som blir oppdatert i ny og ne, og alt fungerer 100% så langt. Har ikke funnet en eneste feil. Og har heller ikke måtte reboote telefonen så langt. Det eneste som krever en reboot er hvis jeg skal skifte themes under Cyanogen Mod instillingene. Og du sier at iOS er et system som fungerer svært bra. Joda, men det gjør definitivt Android også. Du sier at det er 2 feil med iPhone? LOL, du har tydligvis ikke sett dette her? Nå venter jeg bare på din damage control på at det ikke er slikt den siden forteller at ting er. 3 Lenke til kommentar
Anders941017 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Lilac1: Jeg eier en Ipod Touch 4g, helt lik en Iphone 4 til forskjell fra at du kan sende meldinger og ringe med en Iphone. Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Teller min Galaxy Tab som en telefon da Den har jo mulighet for SIM kort så den burde også nevnes! Så flott da. Har ikke angra på mitt salg av et Apple produkt og over til en Android maskin/telefon! Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) KjellGu: Mange av punktene på listen din klarer man ikke ta helt alvorlig. Men jeg skjønner at dette har vært en viktig sak for deg hvor du har brukt mye tid og energi på å lage lister over hvorfor du ikke vil ha iPhone selv i ettertid av ditt valg. For meg er det ikke like viktig å forsvare valget i ettertid og så heller på behovene jeg hadde når kjøpet skulle gjøres og da kom desverre Android dårlig ut på flere punkter. Disse punktene planlegger jeg ikke å bruke mye tid og energi på å gjenta i evig tid på forum . Forøvrig var mitt svar beregnet som et tilsvar på dine merkverdige karakterisering av kundegrupper. Endret 27. april 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 LOL, du har tydligvis ikke sett dette her? Nå venter jeg bare på din damage control på at det ikke er slikt den siden forteller at ting er. Jeg vet ikke om jeg trenger damage control for å beskytte et teknologiselskap mot påstander fra en blogg laget av en autist, men likevel fascinerende at androidfanboys aldri har problemer med sine telefoner til tross for at 99% av den øvrige brukerbasen har det. Jeg føler ikke noe akutt behov for å rettferdiggjøre mitt foretrukne OS, alt jeg behøver gjøre er å se på hvor mye androidfolket sliter med telefonene sine. Men kudos for "ingen flash", det er et problem når jeg skal se reklame på internett. Html5 er så utilgjengelig for tiden. Flashspillene jeg går glipp av er så optimaliserte for touchkontroll. 3 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) LOL, du har tydligvis ikke sett dette her? Nå venter jeg bare på din damage control på at det ikke er slikt den siden forteller at ting er. Jeg vet ikke om jeg trenger damage control for å beskytte et teknologiselskap mot påstander fra en blogg laget av en autist Nytter lite når det som er skrevet der er fakta. Men kudos for "ingen flash", det er et problem når jeg skal se reklame på internett. Html5 er så utilgjengelig for tiden. Flashspillene jeg går glipp av er så optimaliserte for touchkontroll. Hadde det ikke vært bedre om du hadde hatt flash støtte og samtidig hatt muligheten til å bare kunne slå av flash om du ikke skulle trenge det? Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er. Endret 27. april 2011 av Vindicator 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg