Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg fikk en oppgave av min leder og finne et program som vi kan bruke til og dele korte beskjeder med andre kolleger.

 

Nesten som notepad, der flere kan koble seg opp og skrive inn en beskjed til de andre på jobb, eller en intern irc kanal.

 

Noen som har noen tips til oss?

 

Mvh

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Microsoft Lync Group Chat :)

 

Ja, vi tenkte på det, men da må alle være der samtidig, da blir det ikke helt som vi hadde planlagt, fordi vi har tidlig og seinvakt, og hvis tidligvakta har en beskjed og gi til de som kommer senere så blir det litt vanskelig hvis de ikke er på logget lync ...

Lenke til kommentar

Det går helt fint. Eg tenkte ikke på selve Lync klienten, selv om den er god å ha, men Lync Group Chat. Her beholdes historikken slik at når noen logger seg på kl 20:33 så vil de se hva som er sagt tidligere på dagen. Men om man først installerer Lync så er klienten og veldig god å ta i bruk, men da som en IM-klient internt.

Lenke til kommentar

Det går helt fint. Eg tenkte ikke på selve Lync klienten, selv om den er god å ha, men Lync Group Chat. Her beholdes historikken slik at når noen logger seg på kl 20:33 så vil de se hva som er sagt tidligere på dagen. Men om man først installerer Lync så er klienten og veldig god å ta i bruk, men da som en IM-klient internt.

Så Lync Group Chat er en egen applikasjon?

Vi bruker klienten allerede internt her hos oss ja, og det fungerer veldig bra.

Lenke til kommentar

Group Chat er en egen applikasjon ja. Den er tett integrert med Lync, men etter hva eg kjenner til så kreves det en egen Group Chat server. Men dette kan være informasjon eg har i fra tidligere når det var OCS det het.

 

Tøft, ser ut som vi må sette opp egen server for det ja, men det kan jeg prøve på, setter opp en liten virtuell lab nå, så får jeg testet.

 

Hvis du har flere gode tips så er det bare og rope ut !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...