FonderPrism Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Jeg lurer litt på å bygge meg en stasjonær PC etterhvert, og vurderer derfor om jeg skal handle noen av delene fra utlandet. Dessverre sender newegg.com ikke utenfor USA, så derfor tenkte jeg å prøve å få til noe via JetCarrier. Noen som har prøvd noe lignende før? Jeg fant en gammel tråd her på forumet om noe lignende, og ser at et av problemene er at kredittkortet må være fra USA, eller så må det brukes Paypal med adresse i USA. Noen som har fått til dette på en grei måte? Endret 27. april 2011 av purity Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Ser ikke helt vitsen med å bestille fra USA, blir ikke så mye billigere vist du tar med følgende i regnestykket: 5,5 kroner for 1 dollar Gang prisen med 1,25% for MVA Ekstra fraktkostnader Ekstra tid (er penger for noen :-P) Ser ikke helt at det er verdt hodebryet ved bestilling og tap av muligheten til reklamasjon. Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Jeg har sjekket priser flere ganger de siste årene. Min konklusjon er at eneste grunn til å kjøpe datakomponenter fra utlandet er i de tilfellene du _må_ ha en ting som ikke selges i Norge. Ellers lønner det seg ikke.. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Datakomponenter er ikke verd pengene, spesielt med tanke på at du mister garanti/reklamasjon da! Ting hvor du ikke har/trenger garanti/reklamasjon er der i mot veldig greit å handle fra utlandet =) Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Enig, føler alltid det er tryggest å handle her i Norge, mye p.g.a garanti/reklamasjon. Handler man fra utlandet, må man som oftest forholde seg til produsent i stedet for nettbutikk, og da måtte sende tingene sine utenlands til en dyr penge og kanskje vente lenger. Lenke til kommentar
Nator Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 (endret) Enig. 5 års reklamasjon og EU/SCANDINAVISK garanti. Can't beat that. Noen vil likevel handle fra USA f.eks. for å få seg en spesiell "unik" ferdigbygget PC. Vel, du kan som regel bygge en enda bedre PC selv til en billigere penge, men argumentasjonen til disse ferdigbygde løsningene er at de er "ferdig optimalisert for maks ytelse". I call BS on that... Endret 27. april 2011 av Nator Lenke til kommentar
FonderPrism Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Litt sent svar, men takk for alle svar! Det spørs nok om det ikke er like greit å handle fra Norge, mtp. både reklamasjon og at jeg ikke trenger vente så lenge på delene. Det verste som fins er å vente ukevis på ting man gleder seg til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå