Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Laptop får feilmelding under oppstart

Anbefalte innlegg

Laptopen min har begynt å leve sin egen verden. For noen dager siden begynte den å henge seg noe ekstremt og generelt være ustabil. Det begynte å komme opp en feilmeldig med at det måtte kjøres en disksjekk. Hver gang den 10seks nedtellingstiden gikk ut hoppet den over sjekken og startet laptopen som normalt. Ettersom den tura såpass mye tenkte jeg at jeg skulle formatere den. Måtte bare ta backup først. Det ble gjort, men før formateringen skulle jeg bare ut og fikse noe, så jeg slo den av.

Når jeg nå skrur den på vil den prøve å kjøre denne disksjekken igjen. Tiden teller seg ned og uansett om jeg trykker en knapp for å avbryte den eller lar tiden telle seg ut henger den seg på ett sekund igjen. Har også latt den bare stå en stund (4 timer) for å se om disksjekken ble kjørt uten at jeg så det. De 4 timene senere var den akkurat som da jeg dro. Om det er til noe hjelp står det at volumnavnet er Recovery. Filtype NFTS (tror jeg).

Noen som har en idé på hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Systemgjenoppretting stiller pcen din tilbake til et gjenopprettingspunkt som den har lagret tidligere. Dette fungerer vel bare hvis du faktisk kommer deg inn på pcen.

Hvis du har en annen pc, med dvd-brenner, så kan du brenne en ISO-fil av f.eks. Windows 7 på en dvd. Hvis du allerede har tatt backup så er det bare å kjøre på.

Først må du laste ned en prøveversjon av Windows 7 og et program som heter Windows Loader, et program som lurer operativsystemet til å tro at det er aktivert med en genuin produktkode.

Jeg kan sende download link til disse litt senere i dag (har linkene på en annen pc).

Kjører dette selv på en laptop jeg har, funker fjell.

Endret av monstersnus
Lenke til kommentar

Hadde planlagt en systemgjenoppretning for å se om det skulle funke. Windows7 og det ligger der da, så jeg fikk aldri med noen cd fra multicom da jeg kjøpte laptopen. Det som er irriterende er at jeg vurderte å droppe å skru av pcen før jeg tok back-upen. Typisk min flaks skrudde jeg den av og dette skjedde.

Har vel ingen pc selv med DVD-brenner. Muligens pappas mac som jeg sitter på nå har noe sånt. Send gjerne på PM etterpå og forklar litt mer hva jeg skal gjøre osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...