Gå til innhold

PSN: – Personlig info på avveie

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har snakket med min bank. Man blir mest sittende og tjatte med når en gammel dame som hverken har hørt om Playstation, Sony eller i det hele tatt vet hva det handler om skal gi deg råd. Fikk beskjed om å logge inn på avisen jeg har lest om dette på og se hva det stod der, om kontoen min var i "fare". Venter med å sperre kortet et par dager til. Vil se om Sony bekrefter om kortinformasjon er på avveie.

Lenke til kommentar

Synes det er teit at folk plutselig hater playstation og sony. Hat heller hackeren(e)!

Mer er enig i at Sony kanskje skulle være litt føre var og ikke ventet en uke :p

Får håpe for PSN-folk at dette blir ordnet opp fort :)

Jeg skjønner noen av hackerne godt, men det her er alt for brutalt.

Det var flere som kjøpte ps3 som en linux, blu ray maskin og ikke spill konsoll.

Og når Sony fjerner muligheten til Other OS, hadde jeg også blitt forbannet.

Lenke til kommentar

Det finnes vel ingen konkrete bevis for at dette har sammenheng med angrepene fra anonymous? Eller har jeg gått glipp av noe.

Og de som sier at Sony ikke har skyld i dette: hvem sin skyld er det at sikkerheten på PSN var så lett å komme seg gjennom og at all informasjonen visstnok lå ukryptert og ventet på eventuelle hackere? Greit at hackerne er de som står bak, men Sony må ta sin del av skylda i dette de også.

Lenke til kommentar

Det finnes vel ingen konkrete bevis for at dette har sammenheng med angrepene fra anonymous? Eller har jeg gått glipp av noe.

Og de som sier at Sony ikke har skyld i dette: hvem sin skyld er det at sikkerheten på PSN var så lett å komme seg gjennom og at all informasjonen visstnok lå ukryptert og ventet på eventuelle hackere? Greit at hackerne er de som står bak, men Sony må ta sin del av skylda i dette de også.

Var en av medietoppene i norge som sa at, anonymous hadde selv sagt at de ikke sto bak angrepet.

Jeg vil heller titte på ukjente, som bruker anonymous og geohot, slik at det ser ut som de er de skyldige.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

For meg er fremtiden PS4. Jeg er dritt lei av å måtte betale for xbox live når PS har en lignende tjeneste. Mtp alle pengene MS har håvet inn på xbox live skulle det bare mangle at tjenesten er mye bedre (om den i det hele tatt er det). Totalt siden jeg har kjøpt xbox1 har jeg brukt ca 3500 kr som en PS bruker har brukt 0 kr på. Jeg er sikker på at om hackerne har bestemt seg for Xbox live hadde de helt sikkert klart å hacke det også.

Lenke til kommentar

Clarify: Jeg tror nok at sony også kommer til å satse på betal nett ved neste korsvei (PS4). Det de gjorde med plus var jo på sett og vis innse at for å holde en glimrende tjeneste i live, så må folk betale for den. Kan jo hende at de fortsetter som nå, men jeg tror det kommer til å bli vanskelig for sony å si nei takk til de ekstra kronene som denne tjenesten gir.

Jeg er den glade eier av begge konsollene, men jeg er litt skuffet over at sony har vært så slepphendt med informasjonen. Jeg håper at microsoft har bedre sikkerhet rundt disse opplysningene, men som flere sier her, vil hackere inn så kommer de til slutt inn. Det er bare snakk om tid, og enkelte har jo massevis av det. Nå har vel uansett alle konsoll selskapene fått seg en liten vekker, synd at det skal koste sony så dyrt. Tenker da på renome, framtidige kunder, mulige søksmål og kanskje en kompensasjon til de berørte...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir spennende å se hva slags konsekvenser dette får for Sony fremover. Eneste eksempelet jeg kan komme på som er i nærheten av en lignende skandale er hackingen av RockYou hvor 32 millioner passord kom på avveie, men der var det vel aldri snakk om kompromitert kredittkortinformasjon...

At Sony sier passordene er på avveie er, ihvertfall for meg, mer enn god nok bekreftelse på at passordene ikke er tilstrekkelig kryptert. Jeg sliter med å se noen som helst grunn til at Sony skal ha passordene lagret i det hele tatt (de trenger kun en sjekksum generert med en kryptografisk hashfunksjon).

Når de sier kredittkortnummer/utløpsdato kan være på avveie, da leser jeg dette som at den informasjonen har kommet på avveie.

Sony har trolig dekket seg på alle tenkelige måter overfor oss som er simple brukere av tjenesten (hvem er det som gidder å lese EULA'ene uansett), men mot kredittkortselskapene må de nok ta en mer forsiktig linje og forsøker å dekke seg bak sånt tåkeprat.

Jeg har sett på meg selv som en liten fanboy av Sony tidligere, og har både PS2 og to stk. PS3, og selv om jeg ikke har noen planer om å slutte å bruke de tingene jeg har så blir det nok en liten stund til jeg kjøper noe som helst fra Sony igjen. Helt ærlig så forventer jeg at de legger ut noen topptitler tilgjengelig for gratis nedlasting på PSN for å rette opp litt av inntrykket etter denne katastrofen.

Uansett blir nok fremtidige spill kjøpt på Xbox 360 her i gården dersom de er tilgjengelige på begge plattformer.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har stort sett alt av penger jeg tjener der, det som er igjen ved neste lønning blir flyttet til sparekonto (som jeg skal være ærlig å innrømme at ikke er mye...) Så potensielt kan det være ganske mye kronasjer på kontoen...

Lenke til kommentar

Å huff, dette var ille. Nå er alle millionene mine utrygge på den kontoen som er knyttet til PSN brukeren min. Helt ærlig, noen som helst her som har så mye penger på kontoen linket til PSN at dere har noe å frykte?

Er nok ikke de helt store summene som er i fare, men det er ingen som liker å miste penger selv om det nå bare er snakk om noen tusen kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...