Gå til innhold

PSN: – Personlig info på avveie


Anbefalte innlegg

*SNIP*

Sålenge de ikke har sikkerhetskoden (CV2 nr?), så er det vel ikke stort de kan få gjort?

 

Er usikker på om det fortsatt finnes måter man kan få brukt kortet uten å oppgi CV2-nummeret...

 

Mulig, men de fleste norske nettbanker har vel et "sikker netthandel passord" som skal oppgis, hver gang man handler på nett? Jeg gidder ikke å stresse med å bestille nytt kort enda. Bare mas med ny kode og alt det der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er Sony en synkende skute innenfor konsoll markedet nå ?

Xbox,Nintendo og eventuelt X er fremtiden ?

 

Xbox var nede for noen år siden, så ikke faen at jeg kjøper Xbox, betale i mnd og de er nede wtf liksom. Og Ps3 er nede nå, etter 4 år gratis og null problemer, fy faen ass. Nintendo her kommer jeg!

 

Sony sier at de kan ha tatt informasjon. Man skal være føre var, skrike ulv selv om det er sau.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er Sony en synkende skute innenfor konsoll markedet nå ?

Xbox,Nintendo og eventuelt X er fremtiden ?

 

Xbox var nede for noen år siden, så ikke faen at jeg kjøper Xbox, betale i mnd og de er nede wtf liksom. Og Ps3 er nede nå, etter 4 år gratis og null problemer, fy faen ass. Nintendo her kommer jeg!

 

Sony sier at de kan ha tatt informasjon. Man skal være føre var, skrike ulv selv om det er sau.

 

Da har du seriøse spilleproblemer.

Når du ikke takler at de er nede.

 

Xbox gav kompasasjon.

Lenke til kommentar

Sålenge de ikke har sikkerhetskoden (CV2 nr?), så er det vel ikke stort de kan få gjort?

 

Jo, men ikke lovlig. Jeg ble utsatt for tapping ved at noen hadde fått tak i kortnummeret mitt. Men det var helt uproblematisk å klage på misbruken.

 

Min policy er uansett at jeg bruker kredittkort på all netthandel. Pga "mange" transaksjoner på Visa kortet er det lettere for meg å holde oversikten på kredittkortet som jeg kun bruker unntaksvis. Pluss at jeg inbiller meg det er lettere å få godkjent en klage på et kredittkort enn et debetkort. Da blir forhandleren ansvarlig for å fremlegge dokumentasjonen på at det er foretatt ett kredittkjøp.

 

Jeg hadde ikke engstet meg for mye for denne PSN hacken enda. Det er noen millioner kort det isåfall er snakk om så sannsynligheten er stor at du blir opplyst gjennom media dersom kortmisbruk som følge av dette foregår. Snodig at mange virker være mer forbannet på Sony enn hackerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det fins flust av steder på nett hvor man kan handle på kun kortnummer og navn. Jeg snakket nettopp med kundeservice for postbanken og de anbefalte meg å sperre kortet. Det er mindre pes å bestille nytt via nettbank enn å kreve igjen penger for uautoriserte transaksjoner.

Lenke til kommentar

Sålenge de ikke har sikkerhetskoden (CV2 nr?), så er det vel ikke stort de kan få gjort?

 

Jo, men ikke lovlig. Jeg ble utsatt for tapping ved at noen hadde fått tak i kortnummeret mitt. Men det var helt uproblematisk å klage på misbruken.

 

Min policy er uansett at jeg bruker kredittkort på all netthandel. Pga "mange" transaksjoner på Visa kortet er det lettere for meg å holde oversikten på kredittkortet som jeg kun bruker unntaksvis. Pluss at jeg inbiller meg det er lettere å få godkjent en klage på et kredittkort enn et debetkort. Da blir forhandleren ansvarlig for å fremlegge dokumentasjonen på at det er foretatt ett kredittkjøp.

 

Jeg hadde ikke engstet meg for mye for denne PSN hacken enda. Det er noen millioner kort det isåfall er snakk om så sannsynligheten er stor at du blir opplyst gjennom media dersom kortmisbruk som følge av dette foregår. Snodig at mange virker være mer forbannet på Sony enn hackerne.

Kanskje fordi sikkerheten til Sony har vist seg og ikke være god nok, om informasjon til nesten 80 millioner brukere kan være på farten?

Endret av p0pc0rn
Lenke til kommentar

Ringte til banken min nå, de anbefalte meg å sperre kortet så fort som mulig. De hadde visst fått flere henvendelser om det, og beskjeden var altså den samme til alle som hadde ringt.

 

Hvilken bank er dette? Jeg fikk en helt annen beskjed, at det inntil videre ikke er noe å bekymre seg over. Så lenge VISA ikke går ut og sier at brukernes kort skal sperres og det ikke er noen rapporter om at penger har blitt tappet, så ser jeg ikke noen grunn til å få helt hetta?

 

Banken dekker vel uansett eventuelle tap i en slik sak?

 

Sparebank 1. Er ikke sikker på hvordan lover og regler er rundt dette, men tror ikke ansvaret faller på banken - altså med tanke på refundering av eventuelt tappede midler. Antageligvis blir det vel Visa/Mastercard som må refundere penger (om kort skulle bli tappet), og det kan nok fort ta tid.

 

Ikke at jeg er så veldig bekymret for selve kortinfoen egentlig, ettersom man tross alt ha sikkerhetskoden. Hva som er desto verre er all personinfoen på vide vanker, men det virker litt glemt i det hele.

Endret av The Stig
Lenke til kommentar

Ringte til banken min nå, de anbefalte meg å sperre kortet så fort som mulig. De hadde visst fått flere henvendelser om det, og beskjeden var altså den samme til alle som hadde ringt.

 

Hvilken bank er dette? Jeg fikk en helt annen beskjed, at det inntil videre ikke er noe å bekymre seg over. Så lenge VISA ikke går ut og sier at brukernes kort skal sperres og det ikke er noen rapporter om at penger har blitt tappet, så ser jeg ikke noen grunn til å få helt hetta?

 

Banken dekker vel uansett eventuelle tap i en slik sak?

 

Sparebank 1. Er ikke sikker på hvordan lover og regler er rundt dette, men tror ikke ansvaret faller på banken - altså med tanke på refundering av eventuelt tappede midler. Antageligvis blir det vel Visa/Mastercard som må refundere penger (om kort skulle bli tappet), og det kan nok fort ta tid.

 

Ikke at jeg er så veldig bekymret for selve kortinfoen egentlig, ettersom man tross alt ha sikkerhetskoden. Hva som er desto verre er all personinfoen på vide vanker, men det virker litt glemt i det hele.

 

Var enten tek.no/itavisen.no/vg.no

Som skrev at det var de uten sikkerhetskode som kunne bli rammet, men, better to be safe than sorry.

 

Ring banken din, og spør hva de annbefaler

Lenke til kommentar

Da har du seriøse spilleproblemer.

Når du ikke takler at de er nede.

 

Xbox gav kompasasjon.

 

Ironi ;)

Blir så imponert når folk begynner å snakke om å selge PS3 pga maskinen har hatt en liten nedetid når maskinen har fungert i/over 4 år, noe som er j***** imponerende når det er gratis.

 

Kanskje fordi sikkerheten til Sony har vist seg og ikke være god nok, om informasjon til nesten 80 millioner brukere kan være på farten?

 

Først må Sony finne ut om de som har hacket kan ha greid å få tak i denne infoen, for så å si, at de kan ha tatt infoen noe de har gjort nå slik at vi kan være føre var om hackerne faktisk har tatt informasjonen.

 

 

Legger til at en rekke spill servere har vært nede deriblant NfS, samt at Xbox merker press nå.

 

Verdens ende er snart her, konsollene svikter og spill serverne kollapser! 2012 er rundt hjørnet!

Endret av 3Maldini
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har du seriøse spilleproblemer.

Når du ikke takler at de er nede.

 

Xbox gav kompasasjon.

 

Ironi ;)

Blir så imponert når folk begynner å snakke om å selge PS3 pga maskinen har hatt en liten nedetid når maskinen har fungert i/over 4 år, noe som er j***** imponerende når det er gratis.

 

Kanskje fordi sikkerheten til Sony har vist seg og ikke være god nok, om informasjon til nesten 80 millioner brukere kan være på farten?

 

Først må Sony finne ut om de som har hacket kan ha greid å få tak i denne infoen, for så å si, at de kan ha tatt infoen noe de har gjort nå slik at vi kan være føre var om hackerne faktisk har tatt informasjonen.

 

 

Legger til at en rekke spill servere har vært nede deriblant NfS, samt at Xbox merker press nå.

 

Verdens ende er snart her, konsollene svikter og spill serverne kollapser! 2012 er rundt hjørnet!

 

Haha, har overlevd det meste.

NB;

Spille cod bo på 0,5ned og 0,25opp er ikke deilig.

Du ser nå at maktbalansen faller sammen.

Endret av Woltox
Lenke til kommentar

Jeg gjør følgende:

 

1: Ring banken og bestill nytt kort(Mange er avhengig av å kunne bruke kortet og bør/kan ikke blokkere det uten videre). Sperr kortet om du klarer deg uten.

2: Monitorer transaksjonene på kontoen og gi beskjed til banken om noe unormalt oppstår.

3: Når det nye kortet kommer, ring banken og sperr det gamle.

 

Virker som det er veldig forsjellig beskjeder man får fra bankene, jeg tror dette har mye med hvem som sitter i andre enden. Tviler på at alle i bankene egentlig vet hva det dreier seg om, selv om de skal kunne dette.

 

Kortene kan selvsagt brukes en del steder uten sikkerhetskoden, derfor bør man ta sine forhåndregler. Flytte penger fra en konto til en annen går ikke, men man kan betille varer osv på kortet.

Lenke til kommentar

Kredittkortinformasjonen kan misbrukes, også uten CVC2-koden. Det er naturligvis ubehagelig og ugunstig, men får vanligvis ingen økonomiske konsekvenser siden banken tar støyten. Det som er verre er at eposter og passord er på ville veier. Mange bruker samme passord mange steder og det kan fort få kjipe konsekvenser.

At Sony har så dårlig sikkerhet at de klarer å miste komplett kundeinformasjon om over 70 millioner kunder(!!) må vel være en av de største sikkerhetstabbene noensinne. Og for de som sammenlignet dette med at Xbox Live var nede noen dager for noen år siden: Get real, det kan ikke sammenlignes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...