Halvor Jansen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei. Jeg kjøpte meg nylig et Canon 50mm 1.8/f objektiv og jeg tenkte jeg skulle investere en femtilapp på en solblender. Det jeg lurer på er: - Jeg har sett blomsterformede solblendere som man kan montere på bakvendt for å spare plass i baggen. Kan man gjøre dette på Canon ES-62 (for 50mm 1.8/f for Canon). Jeg har prøvd å finne bilder, men det virker som om man trenger en mellomring hvis jeg ikke har misforstått helt, men så har jeg funnet enkelte bilder der det ser ut til at man kan montere den bakvendt på objektivet uten noe form for tilleggsutstyr. Men som sagt, jeg fant ikke noen bilder som viste det tydelig nok. Blir glad hvis noen kan hjelpe meg eller dele noen erfaringer rundt saken:) Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Jeg har to solblendere og begge kan settes på "omvendt" vei når man skal frakte og spare plass.(Hvis det var det du mente) Jeg har nettopp bestilt en for Canon 60mm macro også og regner med det samme gjelder for denne. Lenke til kommentar
Halvor Jansen Skrevet 26. april 2011 Forfatter Del Skrevet 26. april 2011 Takk for svar. Hvilke linser bruker du dine solblendere til? Lenke til kommentar
ET! Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 ES-62 har en bajonette adapter som man fester i objektivets filterring. Med denne påmontert fungerer solblenderen som en hvilken som helst annen og kan reverseres. De som festes direkte i filterringen kan naturligvis ikke reverseres. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Takk for svar. Hvilke linser bruker du dine solblendere til? Jeg har det på Tamron 17-55mm, til Sigma 150mm, til Leica DG Macro 45mm, og bestilt til Canon Macro 60mm (Det er bare på den Leica den ikke kan snues, men den er ikke så lang) Lenke til kommentar
Rattata12 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Hvorfor 50 kroner? Gratis frakt inkludert http://cgi.ebay.com/ES-62-ES62-Lens-Hood-Canon-EOS-EF-50mm-f-1-8-II-SC-/250811976702?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a658f0bfe Dagens kurs: 13,50 ,- Endret 6. mai 2011 av Rattata12 Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Jeg har nettopp bestilt en for Canon 60mm macro også og regner med det samme gjelder for denne. Funker knall det Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Fant en til Purchase Total:£5.99 uten frakt jeg, og det var også så billig at jeg lette ikke etter billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå