Mrsandvik Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Rett på sak. Dagen i dag. Pleier å være ganske likt hver dag. Frokost: ca 70g havregrøt med 2.5dl melk, en håndfull rosiner, mye kanel, natreen, en spiseskje syltetøy, kanskje en banan eller et eple. Lunsj: 2 rundstykker/frokostrundstykker med skinke og ost, en skyr og en frukt eller samme som frokost eller 3 skiver med ost og skinke, en skyr og en frukt av et slag. Middag: 300gram svinekjøtt og 500 gram grønnsaker. omelett med 4 egg, mye skinke og ost og to brødskiver. Mye kylling eller mye fisk, same mengde grønnsaker. Det hender selvfølgelig at jeg skeier ut med pizza, taco og den slags. Jeg spiser mye mat når jeg først gjør det. Gjerne 3 store tacolefer og en hel pizza. Kvelds: en skyr og en frukt. ekstra: jeg spiser veldig mye snop til tider. i kveld har jeg spist 450 gram engelsk konfekt og mye sjokolade (vært på ferie, tax-free.. :| ) Trening i dag: Jogget ca 23-24KM. Rask jogging. YT Mellomdrikk som påfyll halveis. Til tider kan jeg trene styrketrening 4-5 ganger i uken, jeg har et tre dagers program hvor jeg trenger rygg og biceps en dag, skuldre og bein en dag (hopper ofte over beina og tar med på skuldrene. Bein er så kjedelig. Jeg trener nok bein når jeg jogger føler jeg) og på den siste dagen blir det bryst og triceps. Jeg tar mage de dagene jeg føler for det. Jeg er 18, 62-67kg (varierer noe helt sinnsykt), 182cm høy. Personlig vil jeg påstå jeg er tynnfeit. Målet mitt er å bli full av muskler, jeg vil se bra ut, jeg vil ha en fin kropp. Jeg har en aktiv jobb. Jeg går stort sett og trakker 7.5 timer hver eneste dag på jobb. Jeg jobber 4 dager i uken. De dagene jeg er hjemme sitter jeg i ro med pcen, spiser samme mengde mat disse dagene. Jeg har veldig lett for å legge på meg.. Hvordan kan jeg bedre kostholdet mitt? Jeg vet at jeg bør kutte snopet/sukkeret og den slags, men det skjer neppe desverre. Når jeg får mine kick så eter jeg til det er tomt i boksen. Hvor mye proteiner bør jeg ha i meg hver dag? Hvor mye bør jeg ete de dagene jeg er ute og jogger? Jeg prøver å jogge hvertfall 1 time de gangene jeg jogger. Jeg jogger et par ganger i uken. Hadde jeg ikke jogget ville jeg nok vært ganske så stor.. Sånn kjapt regnet på proteiner Skyr Frukt x2 (19g protein per beger) Et par dl melk Svinekjøtt (63g prottein på 300g kjøtt) 500 Gram grønsaker (ca 10 proteiner) En pakke med kokt skinke på skivene/rundstykke mine (20g protein) Ost inneholder også en del proteiner. Snopet har 5g protein per 100 gram så det er jo over 20g protein bare i det jeg har trykker i trynet i kveld. Er vel et par proteiner i havregrynene også. Jeg vet ikke hvor mye kalorier dette blir på en dag, men jeg tror det blir en del. Igjen, hva bør jeg forbedre, endre på om jeg ønsker å få en fin kropp? Jeg ønsker ikke å være slank og muskulus, jeg vil heller være stor og muskulus. Takk for oppmerksomheten. Lenke til kommentar
BenjaminGu Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 (endret) Hei Herr Sandvik, Ut ifra det eg leser lever du som veldig mange andre. Eg ser du skeier ut med veldig store middager og mye godiser til tider. Det er ingen grunn til at du ikke skal spise litt godt iblant, s[ ikke nekt deg selv en liten sjokolade når du har lyst på det. På slutten av uka sprekker man lett og hiver i deg 450 gram som du sier. Unn deg heller en liten sjokolade den dagen du føler for det. En ting som vil hjelpe deg å kvitte deg med fett og stabilisere energinivået er å unngå å drikker med mye sukker og karbohydrater. Brus, noen safter, eplejuice o.l har en tildens til å inneholde mye sukker. Sukkerfri brus gjør deg bare mer sulten, så unngå det også. Eg kan gi deg noen gode og enkle tips her: Frokost: Få i deg karbohydratene nå. Velg langsomme karbohydrater og spis gjerne havren din. Innta gjerne mer enn 70g. Selv spiser eg 200 gram havregryn, med rosiner og solsikkekjerner hver morgen + 3 egg. Om du foretrekker havregrøt er dette helt greit. Lunsj: Spis proteinene dine først. Spar frukten til slutten av måltidet. Middag: Spis en mindre middag enn det du gjør nå. Kroppen vil ikke få tid til å forbrenne fett når den får i seg så mye mat på en gang! Spis kvelds: Ligg inn ett måltid til etter trening.(En god salat med geitost er et godt valg) Rett etter trening kaster du innpå en selvlagd shake med 30g proteiner fra et proteinpulver, litt melk og en banan! Miks alt i en mikser. Treningsprogrammet ditt er fint! Men løp litt mindre slik at du tar beinøkta. Bøy er gøy! Bli vant til å ta knebøy og kjør knebøy på hver beinøkt. Varier mellom å kjøre 12, 10, 8, eller 5x5 eller 10, 6, 4, 4 feks. Varier vektene og hvor lang tid du bruker på å gå ned (eksentrisk muskelarbeid). Endret 13. mai 2011 av BenjaminGu Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 28. april 2011 Del Skrevet 28. april 2011 Uten at jeg er ekspert på vekt vil jeg påstå at 62-67kg på 182cm er ganske lite, du kan umulig være tynnfeit, så rart du oppfatter det slik. Jeg er selv 180 og veier +-80kg, greit bygget og anser meg som normalvektig. En venn av meg trener 5 dager i uken og er godt trent, like høy og veier det samme. Det jeg vil fram til er, ikke bli hysterisk, du er nok ganske tynn ut i fra de tallene og dømme. Lenke til kommentar
Mrsandvik Skrevet 28. april 2011 Forfatter Del Skrevet 28. april 2011 Takk Benjamin Hyd Det jeg mener med tynn feit er at de gangene jeg spiser mye mat (mer enn jeg sikkert burde) ser det nemlig ut som jeg er gravid i 7 måned. Når jeg ser tilbake på hva jeg har skrevet så kom det egentlig helt feil ut. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 29. april 2011 Del Skrevet 29. april 2011 Her er det ekstremt mye jeg ville endret. For det første 62-67kg på 180cm er lite og du trenger å gå opp i vekt. Jeg ville kuttet ut jogginga og trent styrke tre dager i uken med f.eks. 5x5 eller RYP. Og prøvd å ligge i et lite kalorioverskudd hver dag. Er du sikker på at du jogga 23-24Km? Det er veldig mye, over 2 timer i et ok tempo. Isåfall ville jeg kutta ned til maks en time (eller droppet jogging helt). Og nei du legger ikke på deg lettere enn andre, med mindre du har en sjelden sykdom. Lenke til kommentar
storken Skrevet 30. april 2011 Del Skrevet 30. april 2011 Det Benjamin maser om (med alt for mange utropstegn, vel og merke) har han ikke dekning for å påstå. Les min "Ti myter rundt faste tilbakebevist" - og les også "periodisk faste", så ser du hvor feil han tar. Som Sindre sier, dropp jogginga. Dropp 3 splitten din, kjør helkropp hver økt. Det at du dropper skikkelig beintrening er dumt. Som de største musklene i kroppen frigir de mest veksthormon når de blir stimulert hardt. Du stimulerer ikke musklene hardt ved jogging. Øk belastningen slik at du kommer deg ned i 5-6 repetisjoner på et sett. Søk opp autoregulering og myo-reps på myrevolution.no. Da skulle du ha mer enn nok lesestoff Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Ikke helt nødvendig å droppe jogginga. Selv om de fleste her foretrekker vektløfting, så betyr ikke det at jogging er en dårlig form for trening. Det gir ikke muskelvekst, men er godt for mange andre ting for kroppen. Jeg er også mest tilhenger av helkrops, men trener man ofte så er det lurt å splitte opp programmet. En 2split er godt nok for de fleste av oss. Og so nevnt over, ikke dropp beina. F.eks så gir knebøy deg en økt forbrenning >> Tunge vekter krever mer kalorier for å løfte. Det gir deg en god stimulering på hele kroppen >> Du har vektene på nakken/ryggen og hele kroppen jobber med å balansere, løfte og holde disse vektene oppe. Du trener ryggen, beina, armene og kjernemuskulaturen som magen. Tren bein. Dessuten er det "gøy" å ha øvelser i programmet der man kan sette seg som mål å løfte over 100kg i Og det er helt sant som Storken sier. Jo tyngre du trener, jo mer blir kroppen stresset og det aktiverer flere viktige hormoner som gir en stimulerende effekt på musklene. Selv om det er godt med variasjon, så gir tyngre vekter deg en noe senere vekst, MEN en mye mer langvarig muskelmasse og bedre evne til å trene deg opp etter dårlige treniingsperoider (bedre muskelhukommelse) Lykke til Endret 3. mai 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
BenjaminGu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Rolig Storken: Eg skrev ingenting om å ikke faste her, så du kan slappe helt av. En god kostholdsrutine gir deg mye mer fremgang. Uten ett godt kosthold i bunn vil du bruke mye lengre tid på å oppnå resultater. Selv gikk eg uten trening i 3 uker forleden, men siden eg spiste godt og sunt beholdt eg formen. Tilbake på trening skulle eg knebøye omtrent det samme som sist (10 reps, 120kg). Eg gikk ned til 110 kg istedenfor og presset ut 11 repitisjoner. Noe som er relativt bra etter 3 uker vekke. Få derfor orden på kostholdet ditt først. Gjør deretter som Storken sier og kjør knebøy istedenfor så mye løping. Om du liker løping veldig godt kan du prøve ut Gerilja Kardio. Det Benjamin maser om (med alt for mange utropstegn, vel og merke) har han ikke dekning for å påstå. Les min "Ti myter rundt faste tilbakebevist" - og les også "periodisk faste", så ser du hvor feil han tar. Som Sindre sier, dropp jogginga. Dropp 3 splitten din, kjør helkropp hver økt. Det at du dropper skikkelig beintrening er dumt. Som de største musklene i kroppen frigir de mest veksthormon når de blir stimulert hardt. Du stimulerer ikke musklene hardt ved jogging. Øk belastningen slik at du kommer deg ned i 5-6 repetisjoner på et sett. Søk opp autoregulering og myo-reps på myrevolution.no. Da skulle du ha mer enn nok lesestoff Endret 13. mai 2011 av BenjaminGu Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Rolig storken! Eg skrev ingenting om å ikke faste her, så du kan slappe helt av. Les over det du skriver; "Større frokost, mindre middag", "Frokost: Få i deg karbohydratene nå". Tullball. Et lass med karbohydrater gjør deg sløv, altså ikke noe å starte dagen med. Fungerer utmerket til å avslutte dagen med, derimot. Endret 13. mai 2011 av storken Lenke til kommentar
BenjaminGu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Eg skrev ikke at frokosten skulle være verken større eller mindre enn middagen. Rolig storken! Eg skrev ingenting om å ikke faste her, så du kan slappe helt av. Les over det du skriver; "Større frokost, mindre middag", "Frokost: Få i deg karbohydratene nå". Tullball. Et lass med karbohydrater gjør deg sløv, altså ikke noe å starte dagen med. Fungerer utmerket til å avslutte dagen med, derimot. Tenker du over det du selv sier her? Du mener regelrett at man ikke bør spise gode karbohydrater om morgenen men ta alt om kvelden? Begrunn gjerne ditt svar. Endret 13. mai 2011 av BenjaminGu Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Eg skrev ikke at frokosten skulle være verken større eller mindre enn middagen. Nei, men du impliserte det. Enhver som leser innlegget ditt sitter igjen med følelsen: ""Større frokost, mindre middag", "Frokost: Få i deg karbohydratene nå"."Mener du noe annet bør du klarifisere det. Tenker du over det du selv sier her? Du mener regelrett at man ikke bør spise gode karbohydrater om morgenen men ta alt om kvelden? Begrunn gjerne ditt svar. Ja, det gjør jeg. "High-glycemic load increases tryptophan availability", Oversettelse: Et lass med karbohydrater gjør deg døsig. Legg karbohydratene til kvelds, sov bedre. Endret 13. mai 2011 av storken Lenke til kommentar
BenjaminGu Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Eg skrev ikke at frokosten skulle være verken større eller mindre enn middagen. Nei, men du impliserte det. Enhver som leser innlegget ditt sitter igjen med følelsen: ""Større frokost, mindre middag", "Frokost: Få i deg karbohydratene nå"."Mener du noe annet bør du klarifisere det. Tenker du over det du selv sier her? Du mener regelrett at man ikke bør spise gode karbohydrater om morgenen men ta alt om kvelden? Begrunn gjerne ditt svar. Ja, det gjør jeg. "High-glycemic load increases tryptophan availability", Oversettelse: Et lass med karbohydrater gjør deg døsig. Legg karbohydratene til kvelds, sov bedre. Nå tok eg meg ikke råd til å betale for hele artikkelen så dermed uteblir gjerne viktig innhold. I treningsbransjen er det mange meninger og vi har begge forskjellig oppfattning av ting. Vi har nok begge lest forskning som motsier den andre. Eg velger å basere mine tips i retning av en sunn livsstil, heller enn hva som "er mulig" ifølge forskning. Eg har uttrykt mitt standpunkt og gitt mine personlige tips som har fungert for meg og mange andre. Videre diskusjon trengs ikke. Nå skal eg prøve ut dine metoder Storken, og eg er sikker på at eg kommer til å få resultater der også. Ønsker trådstarter lykke til videre med fremgangen! Lenke til kommentar
storken Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 Den nyeste artikkelen fra Børge Fagerli tar for seg nettopp denne myten, altså det at karbohydratene hører til frokosten. Selv bruker jeg innta et lass med karbs til kvelds om jeg ikke er søvnig, hjelper vanligvis på. Lykke til deg også, BenjaminGu, med utprøvelse av PF, anbefaler deg artiklene på leangains - veldig nyanserte og "no BS" stil over dem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå