joeranjensen Skrevet 26. april 2011 Del Skrevet 26. april 2011 Hei Nå har jeg virkelig gjort det store her.... Fant ut at jeg hadde lyst til å installere Linux Mint på min acer aspire laptop. Lastet så ned en iso-fil med linux mint som jeg brente på en dvd. Startet opp maskinen og bootet fra cdrom og installasjonen gikk uten problemer, helt til jeg startet maskinen på nytt. Da begynte div feilmeldinger å komme. Ga til slutt opp hele Linuxen og ville installere windows 7 som pcen ble levert med og til det bruker jeg recovery cd som jeg laget da maskinen var ny. Men her stopper alt helt opp og denne feilmeldingen kommer opp: "Gjennoppretting mislyktes - Feilkode=1005(The volume does not contain a recognized file system. Please make sure that all required file system drivers are loaded and that the volume is not corrupted.)" Har prøvd å google problemet, men finner ikke noe løsning. Hvorfor måtte jeg fikle med noe som fungerte aldeles utmerket?? Håper noen kan hjelpe meg her Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Disken din har nå Linux partisjoner og filsystem. Du må fjerne disse. Du kan slette MBR for å tømme disken helt, slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661 Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Disken din har nå Linux partisjoner og filsystem. Du må fjerne disse. Du kan slette MBR for å tømme disken helt, slik: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=991661 Har prøvd GPartedLive som jeg bootet fra cd rom og forandret partisonen til ntfs filsystem. Fikk da installert windows, men da jeg skulle restarte maskinen etter installasjonen får jeg feilmeldingen: error: unknown filesystem. Grub rescue> Får prøve programmet du nevner da det har løst tilsvarende problem for andre. Laster ned ubcd503.iso nå og krysser optimistisk fingrer og tær Takk for tipset:) Lenke til kommentar
joeranjensen Skrevet 27. april 2011 Forfatter Del Skrevet 27. april 2011 Hårek er herved ut kåret til dagens helt!! FANTASTISK Gjorde som nevnt i tråden du linket til og installerte windows uten problemer. Tusen takk Hårek. Hva skulle jeg gjort uten hjelp fra folk som deg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. april 2011 Del Skrevet 27. april 2011 Flott at det løste seg. Grunn til at du fikk problem etter bare å ha forandret partisjonen er at MBR bootkode fremdeles var Linux GRUB. Kunne antagelig vært ordnet med en FIXMBR. Men det er i grunnen enklest bare å slette MBR helt, da vil Windows selv initialisere disken på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå