Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp forelsket i en god venn!

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har havnet i en vanskelig situasjon :(

Jeg er forelsket i vennina mi. I førsten prøvde jeg å overbevise meg selv at dette var en mandags forelskelse, men det var det ikke.

Denne personen er en veldig god venn som jeg ikke vil miste, men jeg vil altså vise henne hva jeg føler.

Så det jeg lurer på er hvordan kan jeg gå frem uten å ødelegge det forholdet vi har nå?

Hilsen

En fortvilt sjel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Bare ikke sats alt for mye.

Var en kis som satt seg ned på knær i kantinen på skolen vår og faktisk fridde til en jente. Jenten hadde aldri snakket med han før. (jeg er 15, det er ganske sykt.)

Lenke til kommentar

Det første du må gjøre er å finne ut om hun liker deg eller ikke(som de andre svarer på) Du må ikke gjøre samme feilen som meg. Jeg var bestevenn med en jente i klassen siden første kl. Og plutselig nå for litt siden ble jeg forelsket i henne. Jeg spurte hun om sjangs/prøvde meg på henne, men det endte med at hun ikke likte meg. Hun snakker nesten aldri til meg, og tør aldri og henge litt med meg!!

Hun vil lettere sagt ikke være veninna mi mer..

Hadde jeg vært deg ville jeg heller vært vennen hennes en kjæreste.

Lenke til kommentar

hvis dere allerede er gode venner er du jo godt på vei til at det kan bli noe mer da.

Dette er så feil man får det. Det er nettopp det at dere først har vært venner som gjør at det blir vanskelig for henne å se på deg som noe annet. Kan jeg spørre hvor gamle dere er?

Lenke til kommentar

Jeg holder tomlene for deg, belive. Lykke til!

Du må gjerne være litt urolig lengst inne, men hun må føle at du er selvsikker. Det å være selvsikker og optimist er så utrolig viktig. Tro på deg selv, ha glimt i øyet og initiativ så går det bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for støtten, skal prøve å ikke bli så urloig at jeg freaker ut. Nå er det bare prøve aå finne det rette tidspubktet å gjøre det på eller lage det

:L

Vel hvis det skjer snart så skal jeg oppdatere dere om at det gikk bra (forhapentligvis)

Btw sikket mye leif, skriver fra tlf.

Lenke til kommentar

Å komme opp fra friends-sonen aka gjørmehulet er ingen enkel sak.

Prøv å hint deg fram, flørt etc for så og se hvordan hu svarer på det.

Om du ikke får respons så er det ikke mye å gjøre. Prøv å fortrenge det om mulig.

Siste løsning da er å si det til hun, men kan vere risky mtp hun kan se vennskapet som ødelagt.

I beste fall er dere fortsatt gode venner etterpå. Men den kan vere alt etter som.

Jeg skriver litt som om utfallet skulle vere verst. Fordi du bør ha det i bakhodet. Jeg har vert i dine sko...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...