Gå til innhold

ny lite støyende overklokking maskin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som har et forslag til en maskin som både kan overklokkes samt er lydløs? Det skal være en P4 2,6 ghz m.800 bus.

Hvis det er lydløs PC du er ute etter, så er det vanskelig, men støysvak derimot...

Det er jo somregel ikke selve hardware'n det går på da, men valg av kabinett, CPU-vifte og evnt. Grafikkkort-vifte.

Av støysvake kabinetter som også egner seg for overklokking (høyere enn normal varmeutvikling) kan jeg anbefale Aopen A600A. Denne ligger rundt 20dB, og det er ikke gæli! Stilig er den også. Det sitter en 12cm vifte både i PSU og i kabinettet, noe som bidrar til å lage mindre støy. Kassa er i aluminium. Har bygd to maskiner basert på denne kassa, og den stiller helt på høyde med Chieftec dragon kasser i komfort og brukervennlighet!

Når det kommer til CPU vifte, kan det være vanskelig å finne noe som både er støysvakt, og kjøler effektivt hvis du ønsker å overklokke. Hvis du lar være å overklokke, og kjører CPU'en på 2,6GHz, kan denne egne seg godt. Den er på ca. 20dB.

Når du kommer til vifte på grafikkort er du dessverre ofte prisgitt produsentens egen løsning.

Eller du kan kjøpe ett Gainward FX kort, og montere på denne vannkjølingen (3 speeds (2500 rpm -> 26 dBA; 3000 rpm -> 32 dBA; 3500 rpm -> 35 dBA). :wink:

Men det er kanskje andre på forumet som kan anbefale vifter til skjermkort?

Lenke til kommentar

Må jeg få lov til å si at hvis du du kan også bruke viftestyring?

Av god erfaring anbefaler jeg deg heller å kjøpe et par 25-30db vifter i steden for skikkelig lydlyse,men da også litt dårligere vifter.

Jeg har denne som jeg er veldig fornøyd med.

Akkurat nå, som jeg sitter å surfer på forumet her, stiller jeg viftene mine ned til et ganske lydløst nivå, og da ligger cpu på 45 grader.

Og da når jeg setter meg ned for å spille, så skrur jeg dem opp, for da overdøves viftene av skudd og bomber som kommer når jeg spiller, har endel fått NB vifta ned, den lå på 7000rpm og bråka no enormt.

Ligger nå på 3500 rpm, og kan ikke høre den lenger.

Bare et tips lissom, man kan sjeldent få gode, stille vifter til overklokking i så høye nivåer som det du er på nå.

Hvis du har tenk til å presse cpu til siste mhz så kan jeg nok ikke anbefale deg viftestyring.

Edit: glemte å anbefale pc, men har et spørsmål før jeg kan anbefale; hva har du av deler fra før som du skal bruke ,og hva er maks pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...